حادثه بوئینگ

حتی سقوط از هواپیما هم خط روی آیفون نمی‌اندازد + عکس

یک گوشی آیفون که از هواپیما در حال پرواز به بیرون سقوط کرده بود، صحیح و سالم روی زمین پیدا شد؛ در حال کار و با بیش از 40 درصد شارژ!

چند روز قبل در پرواز ASA1282 خطوط هوایی آلاسکا، یکی از درهای هواپیمای Boeing 737 Max 9 اندکی پس از برخاستن از فرودگاه پورتلند، از جا کنده شد. مکش به‌وجود آمده در اثر این حفره، گوشی در حال شارژ یکی از مسافران هواپیما را به بیرون پرتاب کرد؛ این آیفون اما از سقوط از ارتفاع 4800 متری،  جان سالم به‌در برد. فردی که گوشی را پیدا کرد می‌گوید:

این آیفون در حالت پرواز بود، نزدیک به 50 درصد شارژ داشت و صفحه‌اش رسیدِ الکترونیکی تحویل چمدان را نمایش می‌داد. کاملا هم صحیح و سالم!

او موضوع را به سازمان ملی امنیت ترابری آمریکا (NTSB) اطلاع داد و آن‌ها اعلام کردند که این، دومین گوشی پیدا شده پس از وقوع حادثه در پرواز ASA1282 است. اندکی بعد، قطعه جدا شده از خود هواپیما هم در همان حوالی پیدا شد. در واکنش به این حادثه، اداره هوانوردی ایالات متحده، پرواز هواپیمای بوئینگ 737 مکس 9 را تا اطلاع ثانوی، ممنوع کرد.

ناگفته نماند که پیش‌تر نیز سالم ماندن گوشی‌های آیفون پس از سقوط از ارتفاع چند هزار متری، گزارش شده بود. به‌عنوان مثال، چندی پیش موبایل یک چترباز هنگام پرش از هواپیما، از جیبش به بیرون افتاد؛ اما این سقوط تصادفی آیفون از ارتفاع 4.2 کیلومتری هم به خیر گذشت. البته آن گوشی، درون یک گارد محافظ محکم قرار داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*