قابلیت Quick Share اندروید

گوگل از قابلیت Quick Share برای انتقال فایل آسان بین گوشی‌های اندرویدی رونمایی کرد + تصاویر

گوگل قابلیت Quick Share برای انتقال فایل آسان و بدون سیم که پیشتر فقط در گوشی‌های سامسونگ بود را جایگزین Nearby Share در سیستم عامل اندروید کرد.

گوگل با حضور در نمایشگاه CES 2024 امسال از چند پیشرفت نرم افزاری رونمایی کرد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها قابلیت Quick Share است که با همکاری سامسونگ آن را توسعه داده است. این سیستم جایگزین Nearby Share خواهد شد که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده بود.

اگر صاحب گوشی‌های برند سامسونگ باشید، احتمالا این نام برایتان آشنا است. چرا که پیش از گوگل، سامسونگ قابلیتی به همین نام را برای انتقال فایل آسان بین گوشی‌هایش ارائه می‌کرد. حالا گوگل حتی بدون تغییر نام، این ویژگی را آماده عرضه کرده تا کاربران دستگاه‌های اندروید یا کروم او اس بتوانند از آن برای اشتراک‌گذاری فایل آسان و بی‌سیم استفاده کنند. گوگل می‌گوید که در این سیستم از تجربیات سامسونگ استفاده کرده و قرار است آن را به‌عنوان گزینه پیش‌فرض انتقال فایل و اشتراک‌گذاری محتوای همتا به همتا (peer-to-peer) روی دستگاه‌ها تعیین کند.

قابلیت Quick Share اندروید به کامپیوترهای ویندوزی هم می‌آید

قابلیت Quick Share اندروید

علاوه بر این، گوگل با شرکت‌های بزرگی مثل LG همکاری‌هایی را آغاز کرده تا Quick Share جدید را به‌عنوان یک برنامه از پیش نصب شده در کامپیوترهای شخصی نیز ارائه کند. با این سیستم جدی، شما فقط کافیست روی آیکون کوییک شیر کلیک کنید و لیستی از دستگاه‌های پشتیبانی کننده‌ای که در مجاورت شما هست را ببینید. این قابلیت با نام Nearby Share for Windows در دسترس کاربران کامپیوترهای ویندوز ۱۰ و ۱۱ قرار خواهد گرفت. البته فعلا از کامپیوترهای ویندوزی مبتنی بر پردازنده‌های ARM پشتیبانی نخواهد کرد، ولی به زودی آن‌ها نیز می‌توانند با یک بروزرسانی آن را دریافت کنند.

البته شما می‌توانید انتخاب کنید که چه دستگاه‌هایی بتوانند دیوایس شما را شناسایی کرده و برای آن فایل ارسال کنند. این می‌تواند بین گزینه‌های برای همه، فقط مخاطبین یا فقط دستگاه‌های متعلق به شما انتخاب شود. انتظار می‌رود این گزینه روی تمام دستگاه‌های اندرویدی و کروم او اس که از فوریه روانه بازار می‌شوند، به‌صورت پیش‌فرض نصب شده باشد.

اما علاوه بر این فناوری، گوگل می‌خواهد قابلیت Fast Pair (جفت‌سازی سریع) را با سیستم عامل گوگل تی‌وی به کروک کست ببرد و در ادامه سال شاهد اضافه شدن آن به دستگاه‌های Google TV بیشتری خواهیم بود.

قابلیت Fast Pair گوگل

به‌لطف این فناوری، بعد از قرار دادن لوازم جانبی شما مثل هدفون‌های بی‌سیم یا اسپیکرها روی حالت جفت‌سازی و اتصال، فقط کافیست روی یک دکمه کلیک کنید تا به دستگاه مجهز به گوگل تی‌وی شما متصل شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*