کارت دعوت برای آدم فضایی ها

آمریکا رسما برای آدم فضایی ها کارت دعوت صادر کرد

مقامات شهری توریستی در ایالات متحده، برای آدم فضایی های ساکن منظومه تراپیست-1 کارت دعوت فرستادند؛ هیچ شوخی و کلکی هم در کار نیست.

ظاهرا شهر لکسینگتون ایالت کنتاکی آمریکا، از توریست‌های معمولی دلزده شده و به‌دنبال چهره‌های جدیدی برای استقبال و پذیرایی است. مقامات این شهر یک کارت دعوت برای آدم فضایی هایی فرستاده‌اند که اصلا معلوم نیست وجود خارجی دارند یا نه؟

البته این صرفا یک حرکت تبلیغاتی توریستی بوده؛ اما واقعا چنین دعوتنامه‌ای ارسال شده است. اداره گردشگری لکسینگتون در همکاری با مهندسان، زبان‌شناسان و سازمان هوانوردی ایالات متحده، یک پیام دعوت از طریق لیزر مادون قرمز به منظومه خورشیدی TRAPPIST-1 فرستاد.

درباره ستاره‌ای صحبت می‌کنیم که 40 سال نوری با زمین فاصله دارد؛ پس هر آدم فضایی احتمالی که در آن حوالی زندگی می‌کند، زودتر از سال 1442 شمسی به این دعوتنامه دسترسی پیدا نخواهد کرد.

در محتویات این پیام یک بیت‌مپ از اعداد اول، عناصر مرتبط با حیات، فرمول ساختاری آب، اتانول و دوپامین، طرح شماتیکی از اسب، انسان و یک منظره دیده می‌شود. همچنین چند عکس از لکسینگتون و فایلی صوتی که یکی از موزیسین‌های ساکن این شهر ضبط کرده، به ‌فضا ارسال شده است.

اداره گردشگری حتی محل مناسب برای فرود فضاپیمای فرازمینی‌ها را هم پیشنهاد داده‌ و آن‌ها را به چشیدن یکی از نوشیدنی‌های محلی و اسب‌سواری دعوت کرده است. جالب اینکه این شهر، خود را پایتخت اسب دنیا معرفی می‌کند؛ اما شهری دیگر در آمریکا (اوکالا، ایالت فلوریدا) نیز چنین عنوانی را حق خود می‌داند؛ پس شاید این غائله با حضور آدم فضایی‌ها و رای نهایی آن‌ها ختم شود!

اما از شوخی که بگذریم، فعلا شواهدی از وجود حیات در منظومه تراپیست-1 به‌دست نیامده است؛ چه رسد به حیات هوشمند!

سال گذشته، مشاهدات تلسکوپ فضایی جیمز وب نشان داد که یکی از سیارات این منظومه به‌نام TRAPPIST-1b اتمسفر ندارد. از آنجایی که وجود اتمسفر لازمه حیات است، باید روی اسم این سیاره خط قرمز بکشیم. همچنین با یافته‌های جیمز وب از TRAPPIST-1c مشخص شد در این‌یکی سیاره نیز اتمسفر نایاب یا بسیار نازک است؛ پس به آن هم امیدی نیست.

البته خوشبختانه این منظومه 5 سیاره دیگر دارد که مقامات لکسینگتون می‌توانند به آن‌ها دلخوش باشند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*