بی ام و XM منصوری

شاهکار جدید منصوری، این بی ام و XM جذاب و دیدنی است

شرکت مطرح تیونینگ Mansory با ارائه نسخه تیون شده بی ام و XM منصوری، بار دیگر نظرها را به سمت و سوی خود جلب کرد.

شرکت منصوری (Mansory) که سابقه تأسیس آن به سال ۱۹۸۹ میلادی در آلمان برمی‌گردد، توسط یک ایرانی خوش ذوق با نام کوروش منصوری تاسیس شد. این شرکت که از بزرگ‌ترین مراکز تیونینگ لوکس و گران قیمت در جهان محسوب می‌شود، سالیان سال است که گران ترین خودروهای جهان را بنا به سفارش اشخاص مطرح و مشهور، کاستوم و تیونینگ می‌کند. حال در جدیدترین محصولات این شرکت، شاهد نسخه فول تیون شده بی ام و XM هستیم.

معرفی بی ام و XM منصوری

بی ام و XM منصوری

بی ام و با ارائه خودرو XM طراحی خودروهای این شرکت را متحول کرد. این محصول جزو جنجالی‌ترین خودروهای عرضه شده توسط این کمپانی بزرگ است. همان‌طور که بی ام و XM عامل تمایز محصولات این شرکت بوده، شرکت منصوری نیز عملکرد این SUV را جسورتر کرده است. خودروی جدید تیون شده توسط منصوری که به‌تازگی رندرهای آن منتشر شده دارای طراحی آیرودینامیک فوق‌العاده‌ای است. این خودرو با بهره‌مندی از کاپوت فیبرکربنی و توسعه فیبرکربن در بخش‌های مختلفی از سپر، باله و اطراف خودرو ارائه خواهد شد.

بی ام و XM منصوری

منصوری می‌گوید مشتریان می‌توانند مانند سایر محصولات این شرکت، فضای داخلی XM را کاملا شخصی‌سازی شده سفارش دهند. بر اساس تصاویر رندر شده، کاپوت این خودرو دارای طراحی منحصربه‌فرد دو رنگ با ورودی هوای متمایز است. در تمامی قسمت‌های خارجی این خودرو مسائل آیرودینامیکی به‌خوبی اجرا شده که یک تغییر بزرگ در مقابل نسخه فابریک بی ام و XM قلمداد می‌شود.

کالیپرهای ترمز در این خودرو با کد رنگی رکاب‌های جانبی ارائه شده و فیبرکربن بافت‌دار برجسته روی کاپوت، سپر جلو و عقب، اسپویلر و برخی قسمت‌های دیگر این خودرو دیده می‌شود. همچنین یک دیفیوزر جدید، به‌همراه ورودی‌های هوا در دو طرف اگزوزهای دوبل این خودرو که به‌صورت عمودی روی هم قرار گرفته‌اند، نمای زیبا در کنار القای حس اسپرت بودن به این خودرو بخشیده است. علاوه بر این، وزن خودرو در این نسخه به‌شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

مشخصات فنی بی ام و ایکس ام

در حالی که مشخص نیست زیر کاپوت بی ام و ایکس ام منصوری چه پیشرانه‌ای قرار گرفته، اما سه گزینه مطرح شده است. نسخه اول یک موتور شش سیلندر درون خطی توربوشارژ است که با یک موتور موتور الکتریکی جفت می‌شود. گشتاور خودرو در این مدل تا ۸۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. در نسخه دوم یک پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 PHEV تویین توربو با قدرت ۶۴۴ اسب بخار روی این خودرو قرار گرفته است. نسخه سوم و قدرتمندترین پیشرانه انتخابی برای این خودرو با نام Label Red قادر به تولید قدرت ۵۵۰ کیلووات (معادل ۷۳۸ اسب بخار) و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر خواهد بود. به‌طور مشخص منصوری مانند سایر محصولات خود در این محصول نیز برای بالا رفتن بازدهی و پرفورمنس دست به ابتکارات جالبی خواهد زد.

منصوری تصویری از قسمت داخلی این خودرو منتشر نکرده است؛ اما امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو همانند نسخه فابریک تولید شده توسط بی ام و ارائه خواهد شد و به احتمال زیاد فضای داخلی این خودرو نیز مملو از رنگ سبز و گرافیت خواهد بود. از جمله بهبودهای حاصل شده در تریم داخلی و امکانات می‌توان به قابلیت شخصی‌سازی و استفاده از متریال گران‌قیمت بنا به درخواست مشتری نام برد.