بی ام و XM

بی ام و XM ، قدرتمندترین خودرو BWM به ایران آمد

بی ام و XM به‌عنوان قدرتمندترین خودرو BWM وارد ایران شد. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات بی ام و ایکس ام آشنا خواهیم شد.

هنگامی که بی ام و از خودرو مفهومی XM پرده برداشت، طراحی منحصربه‌فرد و متفاوت آن باعث شد تا ایده تولید انبوه آن غیر ممکن به‌نظر برسد؛ اما بی ام و سرانجام آن را در مدل‌های متفاوت از جمله Label Red تولید کرد و این خودرو نیز توانست لقب قدرتمندترین محصول بی ام و را از آن خود کند. اکنون تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که یک دستگاه بی ام و XM وارد ایران شده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با این خودرو آشنا خواهیم شد.

بخش طراحی بی ام و XM

در نمای جلوی بی ام و XM شاهد جلوپنجره بزرگ و 8 ضلعی دوقلو هستیم که ترکیب آن با چراغ‌های جلو توانسته نمای خاصی را به‌وجود بیاورد. در نمای کناری نیز بی ام و برای نخستین بار در میان محصولات خود برای این خودرو رینگ‌های 23 اینچی با خطوط تیز را در نظر گرفته است.

بی ام و XM

طول بی ام و XM به 5110 میلی‌متر، عرض آن 2005 میلی‌متر، ارتفاع آن 1755 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 3105 میلی‌متر می‌رسد. طراحان در بخش‌های مختلف بدنه از عناصر مسی‌رنگ به‌ویژه در جلوپنجره، نمای کناری، دیفیوزر عقب و دور پنجره‌های جانبی استفاده کردند که توانسته این خودرو را بیش از پیش خاص کند.

نمای عقب به‌عنوان متفاوت‌ترین بخش طراحی بیرونی بی ام و X5 محسوب می‌شود. در این بخش شاهد اگزوزهایی با 4 خروجی و طرح 6 ضلعی در بخش دیفیوزر سپر به‌شکل دوبل روی هم هستیم. طراحان، چراغ‌های عقب را به‌شکل نواری طراحی کردند که تا دو طرف بدنه امتداد  دارد. ترکیب شیشه عقب و انتهای سقف نیز خلاقانه به‌نظر می‌رسد. همچنین نمای عقب این خودرو با چراغ‌های روشن در شب به‌شکل طرح فانتزی از چهره یک گربه به‌نظر می‌رسد.

بی ام و XM

همانند سایر محصولات جدید به‌ویژه فیس لیفت X7، در کابین این خودرو نیز شاهد همان کنسول میانی و نمایشگرهای مدرن هستیم. البته طراحان با استفاده از چرم مرینو و چرم ناپا در قالب یک تریم داخلی دو رنگ توانستند نمای لوکسی را به‌وجود بیاورند. ضمن این‌که این خودرو به‌شکل استاندارد به جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی بی ام و یعنی iDrive 8 به‌همراه هدآپ دیسپلی مجهز شده است.

مشخصات فنی بی ام و ایکس ام

بی ام و XM به‌عنوان نخستین سری از محصولات پرفورمنس ام پاور با پیشرانه هیبریدی این خودروساز آلمانی محسوب می‌شود. این خودرو در مدل پایه از موتور 4.4 لیتری V8 تویین توربو با سیستم هیبرید خفیف بهره می‌برد. موتور بنزینی این خودرو قدرتی برابر با 483 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن‌متر را به‌همراه دارد. پیشرانه برقی آن نیز می‌تواند قدرتی برابر با 194 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

در مجموع قوای محرکه این خودرو قدرتی برابر با 644 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن‌متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز قدرت تولیدی را به چرخ‌ها می‌رساند.

بی ام و ایکس ام ظرف مدت 4.3 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. ضمن این‌که حداکثر سرعت این خودرو 250 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. البته مشتریان می‌توانند پکیج M Driver را سفارش دهند که حداکثر سرعت را به 270 کیلومتر بر ساعت می‌رسانند. همچنین این خودرو به‌عنوان اولین محصول از سری M از سیستم فرمان‌گیری چرخ‌های عقب نیز بهره می‌برد.

بی ام و XM

برای پیشرانه برقی این خودرو، پکیج باتری لیتیوم یونی 25.7 کیلووات‌ساعتی در نظر گرفته شده که طبق استانداردهای EPA با هر بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی برابر با 48 کیلومتر را بپیماید. البته پیمایش این خودرو به‌شکل تمام برقی طبق استانداردهای WLTP اروپا بین 82 تا 88 کیلومتر خواهد بود.

نسخه Label Red بی ام و XM که قدرتمندترین نسخه این خودرو محسوب می‌شود از قدرتی برابر با 738 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن‌متر بهره می‌برد. این خودرو در نسخه پایه حدود 159 هزار دلار قیمت دارد، اما مشتریان برای نسخه قدرتمند Label Red آن باید 185 هزار دلار پرداخت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*