کیفیت لاماری ایما

لاماری ایما موفق به دریافت 5 ستاره کیفیت از شرکت بازرسی کیفیت و استانداردهای ایران (ISQI) شد

خودرو لاماری ایما توانست با کسب امتیاز ۱۸.۳ و دریافت ۵ ستاره کیفی از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای موجود در بازار شناخته شود.

خودرو لاماری ایما (Lamari Eama) که چند وقتی است توسط شرکت خودروسازی آرین پارس موتور مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود توانسته در جدیدترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استانداردهای ایران (ISQI) با کسب ۵ ستاره ایمنی از این سازمان، به دستاوردی بزرگ در صنعت خودروسازی ایران دست پیدا کند. بخش ارزشیابی کیفی شرکت بازرسی و کیفیت ایران حدود ۳۰ سال است که مسئولیت ارزیابی کیفی و ایمنی تمام خودروهای ساخت و مونتاژ داخلی را بر عهده دارد.

دریافت 5 ستاره کیفیت توسط لاماری ایما

کیفیت لاماری ایما

طبق آخرین گزارش‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) لاماری ایما توانسته با کسب امتیاز بالا موفق به کسب عنوان ۵ ستاره شود. در روش انجام شده از سوی ISQI، خودروها با پارامترهای مختلفی مورد بازرسی قرار می‌گیرند و نتیجه این ارزشیابی‌ها بر اساس نمره منفی کسب شده و شاخص‌های کاهنده کیفی، مشخص و سطوح کیفی خودروها در بخش‌های متفاوت مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. در نهایت خودروها در پنج سطح قیمتی مختلف و با اختصاص یک تا پنج ستاره کیفی به‌صورت ماهیانه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

لاماری ایما بر اساس پلتفرم EMA طراحی شده و قبلا نیز توانسته بود ۵ ستاره ایمنی را با امتیاز ۶۵.۵۳۱ و نمره ۹۳.۶۲ درصد از موسسه C-NCAP دریافت کند.

مشخصات اجمالی خودرو لاماری Eama

لاماری ایما

این خودرو در پلتفرم کراس اوور کامپکت طراحی، تولید و به بازار عرضه شده است و از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر بهره می‌برد. گیربکس به‌کار رفته در این خودرو، اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه و از نوع تر است.

از امکانات شاخص این خودرو می‌توان به کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد، فرمان برقی دی‌کات سه حالته، ۶ عدد ایربگ و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی کنسول مرکزی اشاره کرد. ابعاد این خودرو با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۵۶۵، ۱۸۶۰ و ۱۶۹۰ میلی‌متر نشان از سایز متوسط بودن این کراس‌اوور دارد.

مهرداد قیدر، معاون کیفی آرین پارس موتور در رابطه با کسب امتیاز بالای این شرکت در زمینه مونتاژ خودروی لاماری ایما بیان کرد:

از ابتدای انتخاب و مونتاژ لاماری ایما در بازار ایران، تمرکز اصلی روی کیفیت بالای خودروهای تولیدی توسط این شرکت بوده است و قبل از آغاز تولید، تمام شاخص‌های کیفی مبتنی بر استانداردهای رنو و نیسان با شریک تجاری در چین (DLEZ) به‌اشتراک گذاشته شد تا زبان مشترکی در زمینه کیفیت ایجاد شود. همچنین این خودرو در تست‌های میدانی و رانندگی ۲۰ هزار کیلومتری در شرایط آب و هوایی مختلف فراتر از سطح انتظارات عمل کرد.

یکی از شاخص‌های مهم کیفی خودروها، میزان مراجعه خودروها به نمایندگی پس از حدود ۳ ماه کارکرد است. در محصولات برندهایی همچون رنو در ایران، سطح مراجعه به نمایندگی در این بازه زمانی حدود ۵۰ دستگاه در هر ۱۰۰۰ خودرو است؛ اما این رقم برای لاماری ایما کمتر از ۵۰ دستگاه در هر ۱۰۰۰ خودرو اعلام شده است.

به‌گفته آقای قیدر، تلاش‌های بسیار گسترده‌ای برای دستیابی به این سطح کیفی در برند لاماری انجام شده است و تمامی شاخص‌ها و استانداردهای کیفیت به‌طور دقیق مورد توجه قرار گرفته‌اند. تمام پارامترهای فنی و ایمنی برای تولید یک خودروی باکیفیت و به‌روز اتخاذ شده و کسب ۵ ستاره کیفیت توسط لاماری ایما، دستاورد رویکرد علمی و همه‌جانبه آرین پارس موتور در تولید خودروهایی با بالاترین استانداردهای کیفی در کشور است.