BMW در سامانه جامع

حضور ۴ خودرو BMW در سامانه جامع؛ آیا بی ام و به ایران بازگشته است؟

با به‌روزرسانی سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، به‌زودی محصولات جدید BMW در سامانه جامع عرضه شده و خودروهای بی ام و به ایران بازمی‌گردند.

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در روز گذشته شاهد یک تغییر اساسی و البته نامتعارف در ارائه خودروهای وارداتی بود. این خودروها که همگی قیمت‌های بالای ۲۰ هزار یورو دارند، بر خلاف مصوبه اعلام شده واردات خودرو چند روز پیش مبنی بر واردات خودروهای حداکثر ۲۰ هزار یورویی در این سامانه قرار گرفته‌اند. اما ماجرا از این قرار است که این خودروهای جدید و لوکس قرار است فقط مخصوص جانبازان و ایثارگران عرضه شوند.

محصولات جدید BMW در سامانه جامع

طبق لیست منتشر شده از طرح فروش خودروهای جدید وارداتی مخصوص جانبازان و ایثارگران، قرار است تا ۴ محصول متفاوت از کمپانی مطرح «بی ام و» نیز در این سامانه عرضه شوند. این چهار محصول با نام‌های بی ام و 318i Sedan، بی ام و X1 SDrive 18i، بی ام و 218i Gran Coupe و بی ام و 220i Gran Coupe وارد این سامانه شده‌اند. در ادامه به معرفی اجمالی محصولات فوق می‌پردازیم.

بی ام و 318i Sedan

BMW در سامانه جامع

یکی از خودروهای وارداتی در این سامانه، بی او و ۳۱۸ سدان است که از محصولات پرفروش و خوش‌قیمت بی ام و در بازار جهانی محسوب می‌شود. این خودرو قرار است با یک پیشرانه ۴ سیلندر تویین توربو با حجم ۲ لیتر عرضه شود که قادر به تولید قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر است. تمامی این نیرو توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

محصولات جدید بی ام و

در بخش امکانات رفاهی نیز این خودرو در سطح پایه ارائه خواهد شد. از امکانات رفاهی بی ام و ۳۱۸ سدان می‌توان به کلاستر تمام دیجیتال یکپارچه با نمایشگر کنسول مرکزی، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب، کنترل کشش و پایداری، قابلیت Drive Mode، سنسور پایش فشار باد تایرها، ایریگ راننده، سرنشین و جانبی، کروز کنترل هوشمند، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای و تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین اشاره کرد.

بی ام و X1 SDrive 18i

محصولات جدید بی ام و

در بخش فنی، این خودرو از یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی ۳ سیلندر خطی توربوشارژ با حداکثر توان ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. مجموع توان تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های این خودرو منتقل می‌شود. شتاب بی ام و X1 جدید ۹.۲ ثانیه و حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

محصولات جدید بی ام و

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز همانند بی ام و ۳۱۸ حداقل تجهیزات و امکانات را روی این خودرو شاهد هستیم. برخی از این امکانات شامل سنسور نور و باران، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، کلاستر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی راننده به‌همراه نمایشگر ۱۱ اینچ کنسول مرکزی، شارژر وایرلس، سیستم کنترل پایداری و کشش، درب صندوق عقب برقی و ۴ عدد کیسه هوای ایمنی است.

بی ام و 218i Gran Coupe

محصولات جدید بی ام و

سری ۲ محصولات بی ام و یکی از از ارزان‌ترین خودروهای این کمپانی محسوب می‌شود و قرار است دو نسخه از خودروهای این سری از BMW نیز در سامانه جامع یکپارچه عرضه شود. یکی از این محصولات بی ام و ۲۱۸ گرن کوپه است. در بخش فنی، این خودرو از یک پیشرانه ۳ سیلندر توربوشارژ با حجم ۱.۵ لیتر تشکیل شده است که قادر است قدرتی معادل با ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر را تولید کرده و به‌وسیله گیربکس اتوماتیک این خودرو به چرخ‌ها منتقل کند. شتاب صفر تا صد این خودرو ۹.۱ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت است.

BMW در سامانه جامع

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز این خودرو از آپشن‌های معقولی برخوردار است. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، کروز کنترل تطبیقی، تغییر حالت رانندگی (Drive Mode)، سیستم پایش فشار باد تایرها، هشدار عابر پیاده و سنسور نور و باران اشاره کرد.

بی ام و 220i Gran Coupe

محصولات جدید بی ام و

آخرین خودرو BMW که طبق این طرح قرار است در سامانه جامع خودروهای وارداتی عرضه شود، ۲۲۰ گرن کوپه نام دارد. این خودرو از یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تویین توربو بهره می‌برد که قادر به تولید قدرت ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر است و نیروی حاصله از پیشرانه را به یک گیربکس اتوماتیک منتقل می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز ۷.۱ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۳۸ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

محصولات جدید بی ام و

از نظر امکانات نیز این خودرو در سطح بالاتری از نسخه ۲۱۸ گرن کوپه عرضه خواهد شد. امکاناتی نظیر ۶ عدد ایربگ، کنترل کشش و پایداری، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی و سراشیبی، مود رانندگی اسپرت پلاس، سیستم صوتی، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین ۳۶۰ همگی روی این خودرو قرار گرفته‌اند.

با توجه به امکانات ذکر شده، اما ذکر این نکته بار دیگر ضروری است که تغییر امکانات این خودروها با توجه به نسخه ارائه شده در آینده امکان‌پذیر خواهد بود و مشخص نیست کدام نسخه‌ها به‌طور دقیق به مشتریان عرضه خواهند شد. نکته دیگر، قیمت این خودروها است که اکثرا در بازه قیمتی بالای ۲۰ هزار دلار قرار می‌گیرند و متعاقباً از قیمت نهایی بسیار بالایی در بازار برخوردار خواهند بود که خرید آن برای بسیاری از مردم، حتی برای برخی جانبازان و ایثارگران نیز یک رویاست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*