نسل جدید هاوال H9

نسل جدید هاوال H9 شبیه به پاترول های قدیمی است

اولین جزئیات از نسل جدید و دوم اس یو وی چینی هاوال H9 منتشر شد. هاوال اچ 9 جدید طراحی منحصر به فرد شبیه به شاسی بلندهای قدیمی دارد.

هاوال، زیرمجموعه گریت وال موتور تابستان گذشته از نسل جدید شاسی بلند هاوال H5 رونمایی کرد. این خودرو که بزرگ‌ترین شاسی بلند گریت وال به حساب می‌آید، طراحی رترو دارد. حالا قرار است به‌زودی نسل جدید شاسی بلند H9 هاوال هم به بازار چین معرفی شود که در پیروی از H5 به شکل اس یو وی‌های قدیمی طراحی شده. بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به‌تازگی جزئیات این خودرو چینی از جمله مشخصات فنی آن را مشخص کرده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

جزئیات هاوال H9 نسل دومی

طراحی و ابعاد Haval H9

نمای جلو نسل جدید هاوال H9

اچ 9 بنزین‌سوز در دو نسخه عرضه می‌شود که یکی 4950 میلی‌متر طول، 1960 میلی‌متر عرض و 1930 میلی‌متر ارتفاع دارد و مدل دیگر دارای عرض و ارتفاع یکسان، اما با طول 5070 میلی‌متر است. نسخه‌های دیزلی هم با طول 4950 یا 5070 میلی‌متر، عرض 1976 میلی‌متر و ارتفاع 1930 میلی‌متر ارائه می‌شوند. همه این نسخه‌ها، صرف نظر از این‌که بنزینی یا دیزلی باشند، 2850 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارند. با این ابعاد، H9 یک شاسی بلند سایز متوسط یا بزرگ بر شمرده می‌شود.

نمای کناری نسل جدید هاوال H9

در نمای جلو هاوال H9 نسل جدید جلوپنجره بزرگ آن با المان‌های افقی کرومی یا مشکی‌رنگ و چراغ‌های گِرد در دو طرف آن چراغ‌های گِرد توجه را به خود جلب می‌کنند. این یکی از همان المان‌های رترو در طراحی این خودرو است که شکل و شمایل آن را شبیه به اس یو وی‌های قدیمی کرده. امروزه چراغ‌ها به‌صورت باریک‌تر یا کشیده‌تر طراحی می‌شوند و معدود شاسی بلندهایی موجودند که چراغ‌های جلو گرد داشته باشند؛ از جمله این‌ها می‌توان به تویوتا لندکروزر مدل 2024، فورد برانکو و لندرور دیفندر اشاره کرد که در واقع خود هاوال هم از آن‌ها تاثیر گرفته است.

در نگاه به این محصول جدید هاوال از پهلو طراحی مربعی یا به اصطلاح باکسی آن به چشم می‌آید. آینه‌های بزرگ، رنگ مشکی ستون‌ها که حالت شناور به سقف می‌دهند و روف رک برخی دیگر از المان‌های قابل مشاهده در این نما هستند. نمای عقب هم جایی است که دوباره طراحی رترو اچ 9 پر رنگ می‌شود؛ چراغ‌های عمودی، لاستیک زاپاس و صندوق عقب با مکانیزم باز شدن از گوشه در این ناحیه به این‌که این خودرو چینی مثل شاسی بلندهای کلاسیک به نظر برسد کمک می‌کنند.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که نسخه بنزینی نسل جدید اس یو وی هاوال با 3 جلوپنجره، نمای عقب و طراحی سقف متفاوت عرضه می‌شود و رینگ‌های 17، 18 و 19 اینچی برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین این‌که نسخه دیزلی آن در دو مدل متفاوت با رینگ‌های 18 اینچی در دسترس قرار خواهد گرفت.

مشخصات فنی نسل جدید هاوال H9

شاسی بلند اچ 9 جدید

نسخه بنزینی دو دیفرانسیل یا چهار چرخ محرک هاوال H9 برای تامین قوای محرکه خود یک موتور 2 لیتری را به کار می‌گیرد که توان تولید قدرت 221 اسب بخار و گشتاور 385 نیوتن متر را دارد. انتقال نیرو محرکه این موتور هم بر عهده یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته قرار گرفته است. حداکثر سرعت نسخه مذکور به 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برآوردها نشان می‌دهند که در هر 100 کیلومتر 10.2 تا 10.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند؛ البته چنین رقمی برای شاسی بلندی با این ابعاد جای تعجب ندارد.

هاوال H9 دیزلی نسل جدید زیر کاپوت خود یک موتور 2.4 لیتری دارد. گشتاور تولیدی این موتور مشخص نشده، اما ذکر شده است که می‌تواند 181 اسب بخار قدرت تولید و به سقف سرعت 170 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. نیرو محرکه حاصل از این موتور به‌واسطه یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته به چرخ‌ها فرستاده می‌شود.

درست مثل هاوال اچ 5 و هاوال اچ 6 که در تابستان گذشته از عرضه نسخه جدیدشان اطلاع پیدا کردیم، در آینده یک نسخه پلاگین هیبرید برای اچ 9 هم روانه بازار خواهد شد. این نسخه از سیستم هیبرید اختصاصی شرکت گریت وال موتور تحت عنوان Hi4-T بهره خواهد برد و باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتر درباره آن در آینده نزدیک بود.

تاریخ عرضه و قیمت شاسی بلند اچ 9

انتظار می‌رود هاوال نسل جدید H9 را در نیمه اول سال جاری میلادی (تا ابتدای تابستان پیش رو) به بازار چین معرفی کند. با توجه به محدوده قیمتی نسل کنونی این شاسی بلند چینی پیش‌بینی می‌شود قیمت نسل جدید آن در محدوده 215 هزار یوان برابر با 30 هزار دلار آمریکا باشد.