آپدیت HyperOS برای گوشی قدیمی شیائومی

آپدیت HyperOS شیائومی به زودی برای این گوشی های قدیمی منتشر می‌شود

آپدیت HyperOS در حال آماده‌سازی برای چند گوشی قدیمی شیائومی است؛ البته بر پایه اندروید 13 و ظاهرا خبری از نسخه جدید اندروید نیست.

شیائومی در یکی دو ماه اخیر، در حال انتشار آپدیت HyperOS برای گوشی‌ های جدیدتر خود بوده و تاکنون مدل‌های قدیمی از آن بی‌نصیب بوده‌اند. حالا این کمپانی تست بتا را برای برخی از مدل‌های نه‌چندان جدید آغاز کرده است؛ آن هم به همان شیوه قدیمی!

آپدیت HyperOS برای چند گوشی قدیمی شیائومی

در گذشته دیده بودیم که یک ورژن خاص MIUI بر پایه چند نسخه اندروید عرضه شده باشد. به‌عنوان مثال، می‌توانستید دو مدل گوشی را پیدا کنید که میوآی 13 داشته باشند، ولی نسخه اندروید یکی 13 و دیگری 12 باشد. انتظار می‌رفت این رویه با ظهور هایپر او اس تغییر کند؛ ولی انگار باز همان آش و همان کاسه است.

به‌تازگی، بیلد HyperOS برای سه گوشی ردمی K40، شیائومی 12X و ردمی نوت 12 پرو 4G روی سرور کمپانی قرار گرفت. اما این بیلد نرم افزاری نه بر پایه اندروید 14 که در مدل‌های دیگر دیده بودیم؛ بلکه مبتنی بر اندروید 13 است.

آپدیت HyperOS برای گوشی قدیمی شیائومی

البته شیائومی هم هیچ‌وقت وعده‌ی انتشار سه آپدیت اندروید برای این گوشی‌ها را نداده بود و چوب خط آن‌ها پیش از این پر شده بود. پس شاید چشیدن طعم استفاده از هایپر او اس حتی بدون ارتقای ورژن اندروید، برای کاربران این مدل‌ها راضی‌کننده باشد.

ناگفته نماند که ردمی K40 در برخی مناطق با اسامی پوکو F3 و Mi 11X عرضه شد. ردمی نوت 12 پرو 4G هم در واقع مدل ریبرند شده ردمی نوت 10 پرو مکس است. بنابراین شاید برای مدل‌های نام برده نیز چنین آپدیتی منتشر شود.