خودرو کانسپت قدیمی تویوتا Scion X86D

این خودرو کانسپت قدیمی تویوتا از فیلم‌های علمی تخیلی آمده است + عکس

تویوتا سال‌ها قبل کانسپتی جذاب شبیه به ماشین های فیلم‌های علمی تخیلی طراحی کرده بود. به‌تازگی اولین تصاویر این خودرو مفهومی منتشر شده است.

خودروسازان برای به آزمایش گذاشتن ایده‌های خود در زمینه طراحی، فناوری و قوای محرکه کانسپت‌هایی را می‌سازند که حتی در نهایت به عموم نمایش نمی‌دهند. کانسپت استیشن واگن «سایون ایکس 86 دی» (Scion X86D) از تویوتا هم یکی از این نمونه‌ها بوده که خوشبختانه بالاخره پس از سال‌ها به‌صورت کامل به نمایش گذاشته شده است. این خودرو مفهومی را استودیو طراحی کالتی تویوتا در ایالت کالیفرنیای آمریکا طراحی کرده بود و بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، این استودیو به‌تازگی در صفحه اینستاگرام خود اولین تصاویر کامل از آن را به اشتراک گذاشت.

معرفی کانسپت استیشن واگن فضایی تویوتا

نمای جلو خودرو کانسپت قدیمی تویوتا Scion X86D

این خودرو کانسپت، محصول سال 2012 را استودیو کالتی بر اساس سایون اف آر اس (Scion FR-S) یا همان تویوتا 86 طراحی کرده است. آنچه تیم طراحی کالتی با این پروژه انجام داده، پیاده‌سازی طراحی این خودرو کوپه دو درب در بدنه استیشن واگن است. پیش از این، ناحیه عقب این کانسپت قدیمی تویوتا به نمایش گذاشته شده بود، اما این تصاویر تازه منتشر شده آن را از همه زاوایا نشان می‌دهند.

نمای کناری خودرو کانسپت قدیمی تویوتا Scion X86D

خطوط منحنی ناحیه جلو این طرح جذاب تویوتا بیشتر به یاریس شباهت دارند. چراغ‌های جلو به‌شکل مستطیلی با گوشه‌های نرم طراحی شده‌اند و داخل محفظه‌ای مشکی‌رنگ قرار گرفته‌اند. ورودی‌های همرنگ با بدنه، خطوط روی کاپوت و آینه‌های متصل به درب‌ها هم جلوه‌ای آینده‌گرایانه به این خودرو بخشیده‌اند؛ انگار که این ساخته تویوتا از فیلم‌های علمی تخیلی آمده است.

نمای عقب خودرو کانسپت قدیمی تویوتا Scion X86D

در نمای کناری این خودرو مفهومی هم تریمی مشکی به چشم می‌خورد که با گلگیرهای عقب ادغام شده است. این پایان کار نیست و همان محفظه مشکی‌رنگ جلو در ناحیه عقب هم حضور دارد تا چراغ‌های عقب مثلثی را در خود جا بدهد. ضمن این‌که شیشه عقب در پیروی از شیشه‌های عقب با انحنای زیاد در همه طرف‌های خود طراحی شده است.

کابین خودرو مفهومی Scion X86D

به‌خاطر شیشه‌های کاملاً دودی، شاید این‌طور به نظر برسد که این خودرو بدون کابین صرفاً برای نمایش نمای بیرونی ساخته شده است. با این حال، استودیو کالتی همچنین تصویری را از فضای داخلی این کانسپت به اشتراک گذاشته است که در آن طراحی آینده‌گرایانه متفاوت از محصولات تولیدی تویوتا به چشم می‌آید. در مرکز داشبورد یک نمایشگر لمسی کوچک به‌صورت شناور و بالای داشبورد یک نمایشگر دیگر تعبیه شده است. دریچه‌های تهویه شش‌ضلعی زردرنگ هم فضای داخلی ساخته‌های لامبورگینی را تداعی می‌کنند. البته فرمان اساساً شکل و شمایلی شبیه به سدان کمری XV50 تویوتا دارد.

طراحی چنین کابینی برای این کانسپت قدیمی تویوتا نشان می‌دهد که فراتر از پروژه‌ای پژوهشی در زمینه طراحی بوده است. البته این خودروساز ژاپنی هیچ‌وقت تولید انبوه آن را پیگیری نکرد و چند سال بعد از کانسپتی دیگر تحت عنوان GT86 شوتینگ بریک پرده با طراحی مرسوم‌تر برداشت. این کانسپت هم که استودیو استرالیایی تویوتا طراحی کرده بود، در آخر راه به جایی نبرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*