دو کانسپت برقی جدید تویوتا

تویوتا از دو خودرو کانسپت برقی جدید رونمایی کرد؛ پیش‌نمایش آینده جذاب ژاپنی‌ها در اروپا

تویوتا دو کانسپت برقی جدید را برای بازار اروپا معرفی کرد؛ یک کراس اوور شهری و یک خودرو دیدنی دیگر که ترکیبی از سدان، هاچبک و شاسی بلند است!

تویوتا طی چند مدت اخیر در راستای استراتژی الکتریکی‌سازی محصولات خود، انواع و اقسام کانسپت‌ها را به نمایش گذاشته است. این خودروساز بزرگ ژاپنی در مهر ماه گذشته از لندکروزر برقی، تویوتا EPU کانسپت و تویوتا کایویباکو برقی رونمایی کرد و کانسپت خودرو اسپرت FT-Se و کانسپت کراس اوور شهری FT-3e را به نمایشگاه خودرو توکیو 2023 آورد. بنا به جدیدترین اخبار خودرو حالا ژاپنی‌ها دو کانسپت دیگر را به‌عنوان پیش‌نمایشی از ساخته‌های تمام برقی آینده برای بازار اروپا ارائه کرده‌اند.

معرفی دو کانسپت برقی جدید تویوتا

خودرو Urban SUV، کانسپت برقی جدید تویوتا

اولین کانسپت جدید تویوتا که Urban SUV نام دارد، یک شاسی بلند الکتریکی شهری برای رفت و آمدهای روزانه داخل شهرهای اروپا است. شنیده‌ها حکایت از این دارند که تویوتا به‌زودی این اس یو وی را در اروپا تولید می‌کند. این خودرو فقط 4300 میلی‌متر طول دارد؛ این یعنی با کراس اووری فوق‌العاده جمع و جور مواجه‌ایم که حتی از کرولا کراس کوچک‌تر است. کرولا کراس در حال حاضر کوچک‌ترین کراس اووری است که در خط تولید تویوتا قرار دارد.

خودرو Urban SUV، کانسپت برقی جدید تویوتا

بر اساس شنیده‌ها همچنین این خودرو مفهومی تویوتا با دو باتری پک متفاوت و سیستم‌های محرکه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل روانه بازار خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که تویوتا نهایتاً آن را با چه نام و مشخصاتی به‌صورت نهایی به بازار معرفی می‌کند، هرچند با توجه به ابعاد آن بعید نیست اگر bZ2X نام بگیرد. در حالی که این محصول جدید تویوتا بازار اروپا را هدف می‌گیرد، احتمال داده می‌شود bZ3X با ابعاد کمی بزرگ‌تر در ایالات متحده عرضه شود. این خودرو سال گذشته میلادی در قالب یک کانسپت نمایش داده شده بود.

خودرو مفهومی تویوتا Urban SUV

خودرو مفهومی جدید دیگر تویوتا با نام Sport Crossover هم جذابیت خاص خود را دارد. اول از همه شکل منحصر به فرد بدنه آن که به نوعی ترکیبی از سدان، شاسی بلند و هاچبک است، توجه را به خود جلب می‌کند. در واقع این کانسپت با فاصله محوری زیاد، شیب چشمگیر ناحیه عقب و سقف نسبتاً کوتاه کم و بیش به نسخه سدان فیس لیفت کراون شباهت دارد.

گفتنی است که این کانسپت را پیش‌تر تویوتا و خودروساز مطرح چینی بی وای دی به‌عنوان محصول شرکت مشترک خود در چین به نمایش گذاشته شده بودند. از آنجا که سدان کوچک‌تری با نام تویوتا bZ3 در مقطع کنونی در چین به فروش می‌رسد، احتمال دارد که این خودرو نهایتاً در پیروی از آن با نام bZ5 معرفی شود.

خودرو Sport Crossover، کانسپت برقی جدید تویوتا

انتظار می‌رود جزئیات بیشتری درباره محصولات تمام الکتریکی آینده تویوتا تا سال آینده به اشتراک گذاشته شود. این خودروساز ژاپنی عرضه 6 خودرو الکتریکی تا سال 2026 در بازار اروپا را در دستور کار خود قرار داده است و محصولات الکتریکی آن برای بازار آمریکا هم با کمی تاخیر از راه خواهند رسید. در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره کانسپت‌های جدید تویوتا چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*