سریعترین اینترنت ماهواره ای

اگر سریعترین اینترنت ماهواره ای را می‌خواهید باید ماهی 41 میلیارد تومان هزینه کنید!

اسپیس ایکس قصد دارد سریعترین اینترنت ماهواره ای را با هزینه ماهانه 41 میلیارد تومان عرضه کند. در ادامه با ویژگی‌های اینترنت ماهواره ای جدید استارلینک آشنا می‌شویم.

اسپیس ایکس اجرای طرح جدیدی به نام Community Gateways را در دستور کار خود قرار داده است که این اینترنت ماهواره ای جدید استارلینک می‌تواند حداکثر سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را برای کاربران فراهم سازد. البته این سرویس بسیار گران بوده و مشترکان باید ماهانه 41 میلیارد تومان برای آن هزینه کنند.

سریعترین اینترنت ماهواره ای در راه است

سریعترین اینترنت ماهواره ای

این سرویس جدید استارلینک که اینترنتی با حداکثر سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد، حدود 1.25 میلیون دلار هزینه پایه دارد و کاربران ماهانه برای هر گیگابیت باید 75 هزار دلار (حدود 41 میلیارد تومان) بپردازند. البته اسپیس ایکس این سرویس را برای کاربران عادی طراحی نکرده و در حقیقت یک برنامه تجاری محسوب می‌شود که اپراتورهای اینترنتی می‌توانند با آن به کاربران خود در مناطق دورافتاده اینترنت ارائه دهند.

سریعترین اینترنت ماهواره ای

طرح جدید Community Gateways اسپیس ایکس از لحاظ زیرساخت به ایستگاه‌های زمینی استارلینک شباهت زیادی دارد که متصل به شبکه‌های فیبر بوده و اینترنت را به ماهواره‌ها در مدار زمین می‌فرستد.