عجیب اما واقعی؛ هوش مصنوعی گلکسی اس 24 سامسونگ را چینی ها ساخته‌اند!

ظاهرا سامسونگ به‌خاطر محدودیت‌های گوگل در چین، ناچار به استفاده خدمات هوش مصنوعی شرکت چینی Baidu برای امکانات هوشمند Galaxy AI‌ در سری گلکسی اس ۲۴ شده است!

خط تولید گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ در چین راه‌اندازی شده است و این کمپانی از امکانات هوش مصنوعی شرکت چینی Baidu برای قدرت‌بخشیدن به Galaxy AI استفاده کرده است. ظاهرا سامسونگ برای امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی AI از مدل هوش مصنوعی Gemini گوگل استفاده نکرده است. نسخه بین‌المللی این محصولات که با چیپست‌های سری اگزینوس عرضه می‌شوند، از چت بات Ernie شرکت بایدو که چند هفته پیش رونمایی شد، قدرت می‌گیرند.

امکانات هوش مصنوعی نسخه بین‌المللی نظیر ترجمه، خلاصه‌سازی متون و غیره کاملا مشابه نسخه آمریکایی این گوشی‌ها است که با چیپست اسنپدراگون عرضه می‌شوند. سامسونگ روی گوشی‌های خودش از یک قابلیت ترجمه همزمان مکالمات رونمایی کرده بود و حتی سبک جدید جستجوی Circle to Search گوگل را نیز به گوشی‌هایش افزوده بود.

تحریم گوگل در چین، هوش مصنوعی گلکسی اس ۲۴ را چینی کرد!

بخش چینی سامسونگ الکترونیکس و کمپانی بایدو در بیانیه مشترکی به این نکته اشاره کرده‌اند که:

دستیار یادداشت‌برداری ارتقا یافته سامسونگ اکنون از قابلیت‌های درک‌پذیری و مولد Ernie برای ترجمه محتوا استفاده می‌کند. همچنین محتوای طولانی شما را با یک کلیک ساده سازمانده‌ای و خلاصه‌سازی می‌کند.

چین یکی از بازارهای مهم سامسونگ محسوب می‌شود که سالانه میلیون‌ها گوشی هوشمند سری گلکسی S را در آن می‌فروشد. جایگزین کردن خدمات بایدو با گوگل احتمالا نتیجه محدودیت‌های گوگل در چین است. گرچه دستگاه‌هایی که در این کشور عرضه می‌شوند عمدتا به سیستم‌عامل اندروید مجهز هستند، اما بسیاری از آن‌ها فاقد خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل هستند. رویترز در گزارشی اشاره می‌کند که بایدو حتی پیش از معرفی هوش مصنوعی Ernie از دولت چین نیز تأییدیه‌های لازم را گرفته است و مستقیما تحت نظارت آن فعالیت می‌کند.

سلطه سامسونگ در بازار چین طی یک دهه گذشته به‌میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. گزارشی که چندی پیش منتشر شد، نشان می‌داد که این شرکت کره‌ای حتی در بین پنج فروشنده برتر موبایل بازار چین در سال ۲۰۲۳ هم قرار ندارد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ با سهم حدود ۲۰ درصدی، بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در چین محسوب می‌شد. اما به‌گزارش رویترز سهم این شرکت تا سال ۲۰۱۸ به تنها ۱ درصد کاهش یافته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*