گوشی تاشوی اقتصادی 2024

5 گوشی تاشوی اقتصادی و کاربردی که در سال 2024 می‌توانید خریداری کنید

برای تجربه کار با یک گوشی تاشو نیازی نیست حتما سراغ سری گرانقیمت گلکسی فلیپ سامسونگ بروید. در اینجا تعدادی از بهترین گوشی های تاشوی اقتصادی 2024 را معرفی خواهیم کرد.

بیست سال پیش، گوشی‌های تاشو صرفا ابزارهایی برای برقراری ارتباط با دیگران یا تماس گرفتن و ارسال پیام نبودند؛ بلکه آیتم‌هایی در فشن‌های مختلف به شمار می‌رفتند که در اختیار داشتن آن‌ها نوع زندگی و توجه شما به آیتم‌های خاص را به رخ دیگران می‌کشید. موتورولا ریزر V3 یکی از جذاب‌ترین گوشی های تاشوی آن زمان بود که با طراحی منحصربفرد و خاصی که ارائه می‌داد در شمار محبوب‌ترین گوشی‌های تاریخ در دنیا به شمار رفته و در کشورمان هم هواخواهان بسیاری داشت.

در عین حال، گوشی‌های هوشمند و صفحات لمسی به‌تدریج راه خود را در بازار باز کرده و محصولات نوستالژیک اما از مد افتاده قدیمی‌تر را به سمت بازنشستگی هدایت کردند. اکنون در سال 2024 شاهد بازگشت گسترده گوشی‌های تاشو به بازار هستیم. با این حال شرایط با سال 2003 بسیار فرق کرده و پرچمداران قدرتمند و گرانقیمتی مثل گلکسی زد فلیپ سامسونگ یا اوپو فایند ان فلیپ از زمین تا آسمان با گوشی RAZR پدر شما تفاوت دارند! البته استفاده از این گوشی‌ها هنوز تا حدی همان حس و حال نوستالژیک و جذاب را برایتان زنده خواهد کرد؛ اما فناوری‌های بسیار پیچیده و پیشرفته‌ای که در آن‌ها به کار رفته باعث می‌شود قیمت آن‌ها سر به فلک کشیده و از توانایی بسیار از ما خارج شود!

گوشی نیمه هوشمند تاشو

البته در بحبوحه نبرد سنگین گوشی های هوشمند تاشو، نیاز جدیدی به دستگاه‌های ارزان قیمت و اقتصادی در حال شکل‌گیری در بازار است؛ به‌طوریکه احتمالا به‌زودی شاهد بازگشت مجدد گوشی های تاشوی اقتصادی در سال 2024 خواهیم بود. در این گوشی‌ها از صفحه نمایش‌های لمسی بزرگ و پردازنده‌های قدرتمند خبری نخواهد بود و در عوض با دستگاه‌هایی ابتدایی طرف خواهیم بود که کاربری بسیار ساده‌ای داشته و گزینه‌هایی بسیار جذاب و شیک برای کودکان، افراد مسن و هرکس که قصد دارد از گوشی خود تنها برای تماس گرفتن، ارسال پیام و شاید گشت و گذار ساده در اینترنت استفاده کند به شمار می‌روند. البته همین دستگاه‌های به‌ظاهر ساده، بسیار مدرن‌تر و کارآمدتر از گوشی‌های تاشو متعلق به بیست سال پیش هستند که شارژدهی باتری بسیار ایده‌آلی داشته و بعضا اپلیکیشن‌های زیادی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

در گجت نیوز بخوانید:

گوشی تاشو میان رده سامسونگ با این قیمت هیجان‌انگیز در راه است

بهترین گوشی های تاشوی اقتصادی سال 2024

در ادامه این مطلب به معرفی پنج نمونه از برترین گوشی های تاشوی اقتصادی در سال 2024 می‌پردازیم که در کنار طراحی جذاب و نوستالژیک تاشو قابلیت‌های ارتباطی بی‌نقص، ابعاد مناسب و قیمت‌های فوق‌العاده‌ای دارند.

Nokia 2780 Flip

نوکیا 2780 فلیپ

غیرممکن است که صحبت از گوشی های تاشو اقتصادی باشد و نامی از نوکیا برده نشود! البته این برند در سال‌های اخیر تنها شبحی از شکوه سال‌های گذشته خود را داشته است. با این وجود شکی نیست که این کمپانی یکی از ماهرترین برندهای جهانی در تولید محصولات تاشوی اقتصادی باکیفیت برای همه رده‌های سنی است.

گوشی‌های کلاسیک اخیر نوکیا دنباله‌روی مسیر چند سال اخیر این کمپانی در ساخت دستگاه‌های نوستالژیک به شمار می‌روند. در سال‌های گذشته نوکیا نمونه‌هایی مدرن از تعدادی از پرطرفدارترین محصولات تاریخ خود مثل نوکیا 3310، نوکیا 8210 یا نوکیا 6310 را روانه بازار کرده و با استقبال بسیار خوبی هم روبرو شده است. گام بعدی برای این کمپانی رونمایی از گوشی تاشوی نوکیا 2780 فلیپ بود. در نگاه اول به نظر می‌رسد که این گوشی نیز بازسازی یکی از محصولات تاشوی قدیمی نوکیا باشد. با این وجود طرفداران دوآتشه نوکیا بدون شک متوجه خواهند شد که این برند اساسا گوشی کلاسیکی تحت عنوان Nokia 2780 نداشته و Nokia 2780 Flip یک محصول کاملا جدید است!

علیرغم این مساله، نوکیا 2780 فلیپ با ظاهر فوق العاده کلاسیکی که دارد قادر است شما را به‌طور کامل به دهه اول قرن 21 میلادی برگرداند. این گوشی همچنین به‌خوبی با استانداردهای مدرن ساخت گوشی‌های کلاسیک سازگار بوده و از یک صفحه نمایش 2.7 اینچی با رزولوشن 240 در 320 پیکسل با پانل‌های TFT LCD بهره می‌برد. همچنین صفحه نمایش بیرونی این دستگاه هم قادر به نمایش تاریخ و اعلان‌ها خواهد بود.‌ نوکیا 2780 فلیپ همچنین از سیستم عامل KaiOS 3.1 بهره می‌برد که به‌طور خاص برای گوشی‌های رده پایین نیمه هوشمند ساخته شده است. علاوه بر این، نوکیا در این گوشی از تراشه اسنپدراگون 205 کوالکام بهره برده و آن را به 4 گیگ رم مجهز کرده است. حافظه جانبی خود این گوشی البته اصلا چنگی به دل نمی‌زند. اما نوکیا با افزودن درگاه کارت حافظه میکرو اس دی امکان ارتقای حافظه را در اختیار کاربران این گوشی قرار داده است.

نوکیا همچنین یک دوربین 5 مگاپیکسلی هم درون این گوشی تعبیه کرده که امکان عکس و فیلمبرداری ابتدایی را برای کاربران فراهم خواهد کرد. Nokia 2780 Flip در عوض قادر است با هر بار شارژ 18 ساعت شما را همراهی کرده و با پشتیبانی از اتصال 4G به‌سادگی به اکثر شبکه‌های مخابراتی متصل شود. این گوشی قیمتی حدود 90 دلاری دارد.

Alcatel Go Flip 4

گوشی تاشوی اقتصادی 2024

آلکاتل از جمله برندهایی‌ست که سال‌های سال در بازار موبایل فعال است؛ اما هرگز نتوانسته سهم بزرگی از این بازار را در هیچ نقطه‌ای از دنیا تصاحب کند. البته تمرکز این برند همواره روی گوشی‌های اقتصادی بوده و در این زمینه هم به پیشرفت‌های بزرگی رسیده؛ به‌گونه ای که گوشی‌های اقتصادی این کمپانی هم در کلاس هوشمند و هم نیمه هوشمند توانسته‌اند توازن بسیار خوبی بین قیمت و عملکرد ایجاد کرده و طرفداران خاص خود را داشته باشند.

آلکاتل گو فلیپ 4 یکی از بهترین گوشی های اقتصادی تاشوی سال 2024 است که ظاهر کلاسیک محصولات بیست سال پیش را با مشخصاتی مدرن ادغام کرده است. مشابه با نوکیا 2780 فلیپ، گوشی آلکاتل نیز از سیستم عامل KaiOS بهره برده و به 4 گیگ رم مجهز است.‌ آلکاتل البته امکان ارتقای حافظه را برای علاقمندان فراهم کرده است. این گوشی همچنین از یک صفحه نمایش اصلی 2.4 اینچی TFT LCD بهره می‌برد و یک نمایشگر کوچکتر را نیز برای مشاهده اعلان‌ها، تماس‌های از دست رفته و پیام‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوشی تاشوی آلکاتل همچنین از شبکه 4G LTE پشتیبانی کرده و یک دوربین ابتدایی 2 مگاپیکسلی دارد. این گوشی همچنین در چندین نسخه مختلف روانه بازار شده و با قیمت حدود 90 دلار قابل خرید خواهد بود. کسانی که تجربه کار کردن با گوشی‌های آلکاتل را داشته‌اند، حتما ارزش بالا و عملکرد قابل قبول این محصولات با توجه به قیمتشان را تایید می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، باید بدانید که Go Flip 4 نیز دقیقا چنین وضعیتی داشته و یک گوشی اقتصادی و کلاسیک ایده‌آل به شمار می‌رود.

Blu Tank Flip

گوشی بلو تانک فلیپ

علیرغم این که نه شهرت کمپانی Blu به اندازه نوکیاست و نه سابقه آن در بازار به اندازه آلکاتل، اما این برند سال‌هاست که حضوری پیوسته در بازار گوشی‌های موبایل رده پایین داشته و محصولات قابل قبولی را هم تولید می‌کند. گوشی‌های تاشوی اقتصادی بخش مهمی از سبد محصولات این کمپانی را شامل می‌شوند که در کنار ارائه قابلیت‌های پایه، طراحی جذابی هم داشته و احتمالا توجهات بسیاری را به خود جلب خواهند کرد. Blu در سال 2024 گوشی بلو تانک فلیپ را روانه بازار کرده است.

در بخش مشخصات فنی، بلو تانک فلیپ محصولی هم‌تراز با بسیاری رقبای خود است که قابلیت‌هایی در حد و اندازه رقبای هم‌قیمتش دارد. صفحه نمایش این گوشی 2.8 اینچی بوده و رزولوشن 240 در 320 پیکسلی را ارائه خواهد کرد. علاوه بر این، اندازه صفحه نمایش خارجی این گوشی نیز 1.8 اینچ خواهد بود. گوشی بلو تانک فلیپ همچنین از یک پردازنده ابتدایی 1.4 گیگاهرتزی ARM Cortex A53 نیز بهره برده و حافظه داخلی 4 گیگابایتی دارد. با این وجود آنچه گوشی تاشوی اقتصادی بلو را از سایر محصولات حاضر در این لیست متمایز می‌کند تجهیز به Android AOSP به‌جای KaiOS است.

Blu Tank Flip همچنین با بهره‌گیری از دو دوربین 2 مگاپیکسلی در جلو وعقب، عکسبرداری را نیز در کلاس قیمتی خود کاملا جدی گرفته است. دوربین این گوشی امکان ضبط ویدیو را نیز برای آن فراهم کرده؛ هرچند که این قابلیت به ویدیوهای با رزولوشن 480p و نرخ 300 فریم بر ثانیه محدود است. بلو تانک فلیپ همچنین از بلوتوث، وای فای، یو اس بی و حتی 4G LTE پشتیبانی کرده و در بخش ارتباطات دستگاهی کامل به شمار می‌رود. این گوشی همچنین به یک باتری 1350 میلی آمپر ساعتی هم مجهز است که برای یک دستگاه در این کلاس عملکردی کاملا کافی به نظر می‌رسد. بلو گوشی تاشوی جدیدش را در دو رنگ سبز و مشکی و با قیمت 60 دلار به بازار عرضه کرده است.

TCL Go Flip 2

گوشی TCL Go Flip 2

در نبود برندهایی مثل سامسونگ، شیائومی، اپل و سایرین، بازار گوشی های تاشوی اقتصادی عرصه جولان برندهایی‌ست که در بازار گوشی های هوشمند اندرویدی به توفیق چندانی نرسیده‌اند. TCL از جمله مهم ترین برندها در این بازار است که یکی از بهترین گوشی های تاشوی اقتصادی دنیا در سال 2024 را در اختیارمان قرار داده است. گوشی تی سی ال گو فلیپ چه از نظر ظاهری و چه مشخصات، شباهت بسیاری به آلکاتل گو فلیپ دارد. از قرار معلوم تمامی گوشی‌های جدید آلکاتل توسط TCL ساخته شده و روانه بازار می‌شوند!

همچنین بخوانید:

چه قیمتی برای خرید یک گوشی هوشمند منطقی است؟

با وجود شباهت کلی TCL Flip Go 2 با سایر محصولات لیست امروز، این گوشی از نظر مشخصات و قابلیت‌های فنی یک سر و گردن بالاتر از دیگران قرار می‌گیرد. گوشی تاشوی تی سی ال از حافظه داخلی 8 گیگابایتی بهره می‌برد که دو برابر میزان حافظه دیگر رقیبان است. بعلاوه، در این گوشی همچنین شاهد استفاده از تراشه رده پایین مدیاتک 6739-H و سیستم عامل اندروید AOSP هستیم. صفحه نمایش اصلی 2.8 اینچی این گوشی نیز رزولوشن QVGA معادل 320 در 240 پیکسل داشته و صفحه نمایش بیرونی 1.44 اینچی است.

گوشی تی سی ال گو فلیپ همچنین با پشتیبانی از شبکه‌های LTE، یو اس بی نوع C، بلوتوث، وای فای و حتی GPS، کامل‌ترین پشتیبانی اتصالاتی را در میان تمامی دستگاه‌های معرفی شده در این متن دارد. در این میان باتری 1850 میلی آمپر ساعتی به کار رفته در TCL Go Flip 2 هم یکی از بزرگترین نمونه‌ها در گوشی‌های کلاسیک به شمار رفته و انرژی لازم برای زمان استندبای 14 روزه و 41 ساعت مکالمه لازم را برای کاربران فراهم می‌کند.

گوشی تاشوی تی سی ال همچنین قیمتی پایین‌تر از 100 دلار دارد.

Cat S22 Flip

گوشی تاشوی اقتصادی 2024

شاید ندانید که کمپانی سرشناس Caterpillar که یکی از برندهای معتبر حوزه قطعات و دستگاه‌های سنگین صنعتی به شمار می‌رود ظرف ده سال گذشته دائما در صدد عرضه گوشی‌های موبایل اقتصادی و در اختیار گرفتن سهمی از این بازار بوده است. البته کمپانی Cat به‌طور مستقیم گوشی‌های موبایل تولید نکرده و مسئولیت این بخش را به برند انگلیسی Bullitt Mobile واگذار کرده است. گوشی‌های Cat همواره به استحکام و دوام فوق‌العاده خود مشهور بوده‌اند و دستگاه‌هایی مثل Cat S60 و مدل‌های بعدی آن با همین فلسفه طراحی و ساخت توانستند با پاسخ‌های بسیار مثبتی از سوی کاربران طرف شوند.

یکی از جذاب‌ترین محصولات در سبد گوشی‌های کمپانی کترپیلار، Cat S22 Flip است که تنها گوشی هوشمند تاشوی این کمپانی به شمار می‌رود. بله! درست شنیدید! این گوشی بر خلاف سایر رقبایش در لیست امروز از سیستم عامل اندروید ( البته نسخه‌های قدیمی‌تر) بهره می‌برد. اندازه صفحه نمایش گوشی Cat S22 Flip مشابه سایر محصولات امروز است؛ اما رزولوشن آن تقریبا دو برابر آن‌ها، یعنی 640 در 480 پیکسل خواهد بود. همچنین صفحه نمایش دوم کت اس 22 فلیپ نیز 1.44 اینچی خواهد بود.

گوشی تاشوی اقتصادی کت همچنین از تراشه اسنپدراگون 215 کوالکام بهره می‌برد، 16 گیگ حافظه داخلی دارد و 2 گیگ رم را نیز به کاربران ارائه می‌کند. همانند سایر گوشی‌های Cat، مدل اس 22 فلیپ نیز استانداردهای IP68 و MIL-SPEC 810H را کسب کرده است.

سیستم دوربین این گوشی متشکل از یک حسگر 5 مگاپیکسلی اصلی و یک دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی است. علاوه بر این، Cat S22 Flip همچنین از شبکه‌های 4G پشتیبانی کرده و به یک باتری بزرگ 2000 میلی آمپر ساعتی مجهز است. آنچه این گوشی را بسیار ارزشمندتر می‌سازد، قیمت بسیار مناسب 65 دلاری است که برای محصولی با این مشخصات فوق‌العاده به شمار می‌رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*