افزایش سه برابری بودجه صداوسیما برای سال 1403

بودجه صداوسیما برای سال 1403 سه برابر شد!

بودجه سال بعد سازمان صداوسیمای ایران به‌تازگی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. بودجه صداوسیما برای سال 1403 سه برابر افزایش پیدا کرده است.

صبح روز 7 بهمن نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی جلسه‌ای علنی در رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 1403 موافقت خود با تصویب جز 2 بند الحاقی 1 تبصره 13 را اعلام کردند. بر اساس جدیدترین اخبار داخلی و بنا به این بند، بودجه سازمان صداوسیما برای سال 1403 سه برابر نسبت به سال 1402 افزایش پیدا می‌کند.

افزایش سه برابری بودجه سازمان صداوسیما برای سال آینده

دولت بر اساس بند الحاقی 1 تبصره 13 لایحه بودجه 1403 موظف است مبلغ 24 هزار میلیارد تومان را به‌عنوان اعتبارات برای سازمان صداوسیما در نظر بگیرد. پیش از این، در سال 1402 به این سازمان بودجه‌ای نزدیک به 8 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده بود. این افزایش بودجه در راستای تقویت تولیدات این سازمان صورت گرفته؛ از آنجا که طی سال‌های گذشته همواره با چالش‌هایی در جذب مخاطب مواجه بوده است.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه هم روز 7 بهمن در صحن علنی مجلس خاطرنشان کرد افزایش بودجه صداوسیما و قوه قضاییه بیشتر از سایر دستگاه‌ها بوده است؛ به‌طور دقیق‌تر، صداوسیما و قوه قضاییه با افزایش بودجه 58 درصدی، اختلاف فاحشی با بقیه دستگاه‌ها دارند که افزایش بودجه‌شان به 12 درصد می‌رسد. وی همچنین از تحمیل هزینه 37 هزار میلیارد تومانی به دولت در نتیجه افزایش بودجه این دو سازمان گفت.