بررسی سوزوکی سیاز راسا موتور

سوزوکی سیاز وارداتی راسا موتور به مشتریان تحویل داده شد + ویدیو

راسا موتور خاورمیانه که واردات محصولات سوزوکی و گک را بر عهده دارد، تحویل سدان وارداتی سوزوکی سیاز (Ciaz) به خریداران را آغاز کرد.

مدتی قبل فروش سوزوکی سیاز و سوزوکی بالنو که شرکت راسا موتور خاورمیانه به ایران وارد کرده است در سامانه یکپارچه شروع شد. این دو خودرو وارداتی به ترتیب با قیمت 1 میلیارد و 430 میلیون تومان (قطعی) و 1 میلیارد و 130 میلیون تومان (علی‌الحساب) در دسترس متقاضیانی قرار گرفتند که سال گذشته در این سامانه ثبت نام کرده بودند. حالا بر اساس جدیدترین اخبار خودرو داخل کشور، راسا موتور اولین دستگاه‌ها از سوزوکی سیاز را به مشتریان تحویل داده است.

تحویل سوزوکی سیاز راسا موتور به خریداران

هرچند در زمان نگارش این مطلب هنوز خودرو هاچ بک سوزوکی بالنو تحویل داده نشده، اما تحویل سیاز وارداتی به مشتریان آغاز شده است. همچنین به نظر می‌رسد راسا موتور برنامه دارد هر هفته 200 دستگاه خودرو به خریداران تحویل بدهد.

فروش سوزوکی سیاز راسا موتور

حضور آقای حمید استیلی و خسرو حیدری در مراسم تحویل سوزوکی سیاز راسا موتور به مشتریان

سوزوکی سیاز راسا موتور که در هند تولید و مونتاژ شده و حالا به بازار ایران راه پیدا کرده است، زیر کاپوت خود یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی دارد. این موتور می‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید کند و برای انتقال نیرو محرکه به محور جلو از یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته بهره می‌برد. شتاب صفرتاصد این سدان وارداتی 14 ثانیه و مصرف سوخت آن 6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

مشخصات سوزوکی سیاز راسا موتور

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی Ciaz راسا موتور می‌توان به ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دنده عقب، 2 ایربگ، نمایشگر مرکزی 7 اینچی مولتی مدیا، تهویه خودکار و سیستم صوتی با 6 اسپیکر اشاره کرد. این خودرو به‌عنوان یک سدان اقتصادی وارداتی با خودروهایی مثل کیا پگاس کوشا خودرو رقابت می‌کند.

مشخصات سوزوکی سیاز راسا موتور

قیمت سوزوکی سیاز راسا موتور در سامانه فروش یکپارچه خودرو

با توجه به تحویل این محصول به مشتریان، اکنون با قاطعیت می‌توان گفت که قیمت سوزوکی سیاز راسا موتور در سامانه فروش یکپارچه خودرو برابر با 1 میلیارد و 430 میلیون تومان است.

در نهایت جای اشاره دارد که راسا موتور علاوه بر سیاز و بالنو از سوزوکی، محصولات خودروساز چینی گک یا جی ای سی (GAC) را هم به ایران وارد کرده است. جی ای سی امپو، جی ای سی امکو و جی ای سی G3 به‌همراه محصولات سوزوکی در سامانه یکپارچه فروش عرضه شده‌اند. در بین آن‌ها، «امپو» (Empow) گران‌ترین یا بالارده‌ترین محصولی است که راسا موتور به بازار عرضه می‌کند. به علاوه بد نیست اشاره کنیم که ملی پوشان سابق فوتبال ایران یعنی آقای حمید استیلی و آقای خسرو حیدری هم از مهمان‌های ویژه این مراسم بودند. همچنین در ادامه می‌توانید ویدیو بررسی سوزوکی سیاز راسا موتور را تماشا کنید.