واردات خودرو جانبازان

مجوز واردات خودرو برای جانبازان 50 درصد به بالا صادر شد

بر اساس جلسه روز شنبه 7 بهمن ماه 1402، جانبازان بالای 50 درصد با توجه به وضعیت جانبازی خود، امکان واردات یک دستگاه خودرو را خواهند داشت.

جانبازان بالای 50 درصد مجوز واردات خودرو را دریافت کردند. نمایندگان مجلس شواری اسلامی برای پاس داشتن زحمات جانبازان کشور در لایحه بودجه سال 1403 در بخش هزینه‌‌ای، با تصویب جزء 10 بند ث تبصره 13 این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

«۱۰- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات موضوع ماده (۴۵) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب ۱۳۸۶/۴/۳ استفاده ننموده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات ارائه نماید. در خصوص سایر مشمولان ماده (۴۵) قانون مذکور از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بند (ث) این تبصره برای خرید خودرو داخلی اقدام می‌گردد. گزارش عملکرد این بند توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هر سه ماه یک‌بار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.»

سقف واردات خودرو برای جانبازان چقدر است؟

واردات خودرو جانبازان

البته هنوز مشخص نشده است که جانبازان تا چه سقف هزینه‌ای می‌توانند برای واردات ماشین هزینه کنند و آیا واردات این خودروها شامل هزینه‌های ثانویه می‌شود یا خیر. اما آنچه مشهود است در بندهای این لایحه ذکر شده است که جانبازان باید خودرویی متناسب با وضعیت جانبازی خود وارد کنند و احتمالا امکان وارد کردن هر خودرویی میسر نباشد.