خودروهای وارداتی جانبازان

جزئیات کامل خرید خودروهای وارداتی برای جانبازان

در چند روز اخیر شاهد اخبار زیادی مبنی بر واردات خودرو برای جانبازان بوده‌ایم. حال جزئیات کامل خودروهای وارداتی جانبازان اعلام شده است.

طبق اعلام رئیس سازمان توسعه تجارت، به‌زودی طرح انتخاب خودرو برای آن دسته از جانبازانی که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی می‌شوند عملی خواهد شد. این طرح که در چند روز اخیر صحبت‌های زیادی درباره آن شده است، شامل تمام خودروهای وارداتی عرضه شده یا نام‌برده شده توسط سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی تا سقف ۳۵ هزار یورو خواهد بود.

واردات خودرو برای جانبازان

طبق اعلام مهدی ضیغمی به‌عنوان رئیس سازمان توسعه تجارت، طرح واردات خودروهای نو برای جانبازان با توجه به بند و تبصره ماده ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ صورت خواهد گرفت و جانبازان جسمی و حرکتی می‌توانند بر اساس سطح بندی انجام شده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

واردات خودرو برای جانبازان

طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ و آیین‌نامه اجرایی آن، جانبازان ۷۰ درصد ویژه و بالاتر می‌توانند تا سقف ۳۵ هزار یورو خودروی وارداتی مد نظر خود را انتخاب کنند. علاوه بر این، جانبازان ۷۰ درصد غیر ویژه تا ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو از صلاحیت انتخاب خودروی وارداتی بهره‌مند خواهند بود.

تا پیش از این آیین نامه واردات خودروهای صفر کیلومتر توسط هیئت دولت تصویب شده بود که در آن مصوبه واردات خودروهای ۱۰ الی نهایت ۲۰ هزار یورویی و عرضه آن به مردم عادی، به دستگاه های مربوطه ابلاغ گردید. با توجه به مصوبه واردات خودرو مخصوص جانبازان، سقف قیمتی خودروی وارد شده برای این قشر خاص و محترم تا نهایت ۱۵ هزار یورو افزایش داشته که رقم بالایی محسوب می‌شود.

مهدی ضیغمی در رابطه با نحوه ثبت‌نام و اولویت انتخاب خودرو خاطر نشان کرد:

انتخاب و ثبت نام خودروهای اعلام شده توسط سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی طی سه مرحله صورت خواهد گرفت. به این ترتیب اولویت ثبت نام و انتخاب خودرو ابتدا با جانبازان ویژه ۷۰ درصد به بالا، سپس جانبازان ۷۰ درصد عادی و در نهایت جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد خواهد بود. تمامی مراحل ثبت‌نام از متقاضیان واجد شرایط نام‌برده شده در بهمن ماه سال جاری انجام خواهد شد.

با توجه به این طرح، باید منتظر باشیم که در نهایت آیا واردات خودرو گران‌تر برای جانبازان موجب ایجاد رقابت قیمتی در بازار خواهد شد و آیا جانبازان از این خودروها استفاده خواهند کرد یا خیر. همچنین ممکن است این موضوع تنها به گران‌تر شدن خودرو و باز شدن پای دلالان در بازار ختم شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*