هکاتون 5G همراه اول

اختتامیه نخستین هکاتون 5G همراه اول با تقدیر از تیم‌های برتر برگزار شد

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول اختتامیه نخستین هکاتون 5G با موضوع چالش پیاده‌سازی ماژول NEF را با تقدیر از تیم‌های برتر برگزار کرد.

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان و آکادمی همراه اول اولین هکاتون 5G خود را طی بازه 10 الی 13 دی سال جاری برگزار کرد. طی برگزاری این هکاتون نیز شرکت کنندگان توانستند چالش در نظر گرفته شده را حل کنند. در همین راستا این اپراتور مراسم اختتامیه این رویداد را عصر روز دوشنبه 2 بهمن 1402 با تقدیر از تیم‌های برتر برگزار کرد.

برگزاری اختتامیه نخستین هکاتون 5G همراه اول

وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با ابراز خرسندی از خروجی این هکاتون عنوان کرد انتظار نداشتیم شرکت‌کنندگان این هکاتون با توجه به سطح فنی مسئله بتوانند این چالش را حل کنند. همچنین در هکاتون‌های بعدی شاهد تخصصی‌تر شدن چالش‌ها خواهیم بود و با حضور شرکت‌های دانش بنیان اکوسیستم ICT کشور نیز سطح کیفی و کمی رویداد ارتقا پیدا خواهد کرد.

تشکیل اجتماعی نخبگانی با محوریت حل یک چالش فنی یکی از اهداف این هکاتون بود که تحقق یافت و همچنین امکان حضور و همکاری در آزمایشگاه باز 5G همراه اول نیز برای شرکت‌کنندگان این هکاتون فراهم شده است. لازم به ذکر است همراه اول با هدف ایجاد بستری برای جذب نخبگان و توسعه اکوسیستم تخصصی 5G و IoT در کشور به راه‌اندازی آزمایشگاه باز 5G و IoT پرداخت که با برگزاری رویدادهای نوآورانه و هکاتون‌ها قدم به قدم به هدف خود نزدیک‌تر خواهد شد.

آزاد روانشید، مدیر آزمایشگاه 5G همراه اول از حضور نخبگان متخصص در این رویداد ابراز خرسندی کرد و گفت خروجی این هکاتون فراتر از تصور همراه اول بود. با ادامه روند این هکاتون‌ها نیز آزمایشگاه 5G همراه اول به یکی از قطب‌های اصلی توسعه فناوری 5G تبدیل خواهد شد.

آرش امینی، نماینده بنیاد ملی نخبگان در این رویداد از مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برای برگزاری رویدادهای این‌چنینی تشکر کرد و گفت بنیاد ملی نخبگان بر جذب حداکثری دانشجویان و افراد توانمند تاکید دارد و مجموعه‌های توانمندی چون همراه اول نیز باید بر حفظ و جذب نخبگان تاکید داشته باشند. در این اختتامیه از دو تیم حائز رتبه برتر با اهدای مبلغ 1 میلیارد ریال تقدیر شد.

لازم به ذکر است برگزاری هکاتون دوم همراه اول با موضوع پیاده‌سازی پلتفرم شارژ همگرا در شبکه ‏‎5G‎ نیز در دستور کار قرار دارد و علاقه‌مندان تا تاریخ 30 بهمن 1402 با مراجعه به آدرس rd.mci.ir می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*