لباسشویی های سامسونگ

با ویژگی‌های لباسشویی های سامسونگ برای کاهش میکروپلاستیک‌ها آشنا شوید

لباسشویی های سامسونگ از نوآوری‌هایی بهره می‌برند که باعث کاهش چشمگیر انتشار میکروپلاستیک‌ها به اقیانوس‌ها خواهند شد. در ادامه با ویژگی‌های پیشرفته این لباسشویی های سامسونگ آشنا می‌شویم.

بسیاری از لباس‌هایمان تهدیدی جدی برای محیط زیست به‌شمار می‌روند؛ برای صحت این ادعا نیز کافی است برچسب لباس‌هایتان را با دقت مورد بررسی قرار دهید. در واقع طبق این برچسپ‌ها، لباس‌هایمان دارای الیاف مصنوعی متعددی چون پلی‌استر، نایلون و اکریلیک هستند که وجود چنین الیافی باعث خواهد شد تا مقدار زیادی میکروفیبرها در زمان شستشو وارد آب شوند. میکروفیبرها یکی از انواع میکروپلاستیک‌ها بوده که سالانه به مقدار زیادی روانه اقیانوس‌ها می‌شوند.

میکروپلاستیک‌ها یک تهدید جدی برای حیات بشر

 لباسشویی های سامسونگ

میکروپلاستیک‌ها در واقع الیاف بسیار ریز پلاستیکی محسوب می‌شوند که در فرایند شستشوی لباس‌ها با آب ترکیب شده و از طریق فاضلاب‌ها وارد محیط زیست می‌شوند. قطر این ذرات کوچک‌تر از 5 میلی‌متر بوده و امکان فیلتر آن در لباسشویی‌های معمولی یا تاسیسات تصفیه فاضلاب وجود ندارد. از این رو احتمال بلعیدن این ذرات توسط موجودات زنده آبزی نیز وجود دارد و علاوه بر این‌که این ذرات به این موجودات آسیب می‌زنند، سرانجام وارد زنجیره غذایی انسان‌ها شده و سلامت ما را نیز تهدید خواهند کرد.

با توجه به این‌که الیاف مصنوعی نسبت به الیاف طبیعی از دوام بیشتری بهره می‌برند و همچنین هزینه کمتری را به‌همراه دارند، بسیاری از صنایع از جمله صنعت تولید پوشاک به‌شکل گسترده از این الیافت استفاده می‌کنند که همین موضوع باعث افزایش انتشار میکروپلاستیک‌ها می‌شود. به‌شکل متوسط حدود 60 درصد لباس‌هایی که انسان‌های می‌پوشند، از مواد مصنوعی بر پایه پلاستیک ساخته شده که در چرخه شستشو مقدار زیادی میکروفیبر را وارد آب می‌کنند.

کاهش میکروپلاستیک‌ها با لباسشویی های سامسونگ

در همین راستا سامسونگ برای این‌که این چالش را برطرف کند و فضایی پاک در اکوسیستم زیست محیطی جهان به‌وجود آورد، طی چند سال گذشته ماشین های لباسشویی خود را به قابلیتی نوآورانه مجهز کرده است که در ادامه با این قابلیت ماشین لباسشویی های سامسونگ آشنا خواهیم شد.

استفاده از چرخه‌ها و فیلترهای نوآورانه

 لباسشویی های سامسونگ

سامسونگ برای کاهش آلودگی میکروپلاستیک‌ها در ماشین لباسشویی های خود با پاتاگونیا (شرکت تولیدکننده پوشاک جهانی) و موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی حفاظت از اقیانوس Ocean Wise همکاری کرده است که به‌واسطه این همکاری‌ها توانسته چرخه کاهنده میکروفیبر (Less Microfiber) را طراحی و آن را در رویداد IFA 2022 معرفی کند.

چرخه کاهنده میکروفیبر ماشین لباسشویی های سامسونگ از فناوری Ecobubble بهره می‌برد. این فناوری به‌عنوان حباب‌ساز فعال اختصاصی سامسونگ محسوب می‌شود و قادر است مواد شوینده را به سرعت در پارچه‌ها حل کند که همین موضوع باعث شده تا بتوان لباس‌ها را در دمای پایین نیز به خوبی شست.

از این رو کثیفی و لکه‌های سخت به‌خوبی از بین می‌بروند و در این چرخه نیز اصطکاک الیاف به حداقل خواهد رسید؛ در چنین شرایطی میزان تولید میکروپلاستیک نیز به‌طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. در واقع چرخه کاهنده میکروفیبر باعث خواهد شد تا تولید میکروپلاستیک‌ها تا 54 درصد نسبت به چرخه شستشوی معمولی کاهش پیدا کند.

سامسونگ در گام بعدی در جریان رویداد CES 2023 طی همکاری با پاتاگونیا از «فیلتر کاهنده میکروفیبر» (Less Microfiber Filter) رونمایی کرد. این فناوری در کاهش انتشار میکروپلاستیک‌ها تاثیر چشمگیری دارد. این فیلتر کاربردی و نوآورانه قادر به جذب تا 98 درصد میکروپلاستیک‌های آزاد شده در فرایند شستشوی لباس‌ها بوده و از ورود آنها به اقیانوس‌ها جلوگیری می‌کند.

 لباسشویی های سامسونگ

در صورت استفاده از ماشین های لباسشویی سامسونگ به مدت یک سال به‌شکل متوسط چهار بار در هفته، این دستگاه از ورود میکروپلاستیک‌هایی برابر با 8 بطری پلاستیکی با ظرفیت 500 میلی‌لیتر به اقیانوس‌ها جلوگیری خواهد کرد. همچنین امکان استفاده از این فیلتر نوآورانه در سایر ماشین لباسشویی‌ها نیز وجود دارد.

تلاش سامسونگ برای نجات آینده

سامسونگ که به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در دنیای فناوری‌های دیجیتال محسوب می‌شود، علاوه بر این‌که محصولات و راهکارهای نوآورانه‌ای را طراحی و عرضه می‌کند، توجه‌ای ویژه به فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی خود نیز دارد. این فعالیت‌های یکی از ارزش‌های اصلی فرهنگ سازمانی سامسونگ بوده و دارای اولویت بالایی است.

 لباسشویی های سامسونگ

از مهم‌ترین رویکردهای سامسونگ برای تحقق این اهداف نیز می‌توان به تعهد به کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و انجام اقدامات عملی در راستای اصول توسعه پایدار بخشی اشاره کرد. سامسونگ بر این باور است که بهبود جریان آلودگی زیست محیطی در جهان از طریق همکاری موثر میان شرکت‌ها در صنایع مختلف امکان‌پذیر خواهد بود. از این رو تمامی کسب‌وکارهای بزرگ می‌بایست از مرزهای صنعتی فراتر بروند و با گسترش توانایی‌های خود به مسیر تولید محصولات پایدار راه پیدا کنند. هدف اصلی نیز به حداقل رساندن تاثیرات منفی و آسیب‌زای زیستی طی چرخه عمر محصولات بوده و برای این‌که چنین هدف مهمی تحقق پیدا کند، باید از تمامی فناوری‌ها و قابلیت‌های نوآورانه استفاده کرد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*