مقایسه کیفیت زوم سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا و گلکسی اس 23 اولترا

مقایسه تصویری کیفیت زوم گلکسی اس 24 اولترا با گلکسی اس 23 اولترا

سامسونگ گوشی Galaxy S24 Ultra را با دوربین تله‌فوتو جدید عرضه می‌کند. در ادامه کیفیت زوم گلکسی اس 24 اولترا را با اس 23 اولترا مقایسه می‌کنیم.

اخیراً گلکسی S24 اولترا در کنار نسخه‌های استاندارد و پلاس با تغییراتی از جمله فریم تیتانیومی و دوربین تله‌فوتو جدید رسماً به نمایش گذاشته شد. پرچمدار جدید سامسونگ یک دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری و دیافراگم و اندازه پیکسل بزرگ‌تر را جایگزین دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی قبلی کرده است. اولین بار سامسونگ گوشی S21 اولترا را با دو دوربین زوم در پنل پشتی عرضه کرده بود؛ یکی لنز تله‌فوتو با زوم 3 برابری برای زوم در شعاع نزدیک و دیگری با زوم 10 برابری برای عکاسی از سوژه‌های دورتر. حالا در ادامه عملکرد و کیفیت زوم گلکسی اس 24 اولترا و اس 23 اولترا را  با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

مقایسه کیفیت زوم دوربین گلکسی اس 24 اولترا و اس 23 اولترا

به گفته سامسونگ، دوربین تله‌فوتو جدید اس 24 اولترا می‌تواند حتی در نور کم هم عکس‌هایی باجزئیات بگیرد. این دوربین لرزشگیری اپتیکال بهتری دارد و از فیلمبرداری با رزولوشن 8K حتی در زوم 5 برابری پشتیبانی می‌کند؛ البته نرخ فریم آن در هر صورت تا 30 فریم بر ثانیه محدود شده است. حالا با مقایسه تصاویر گرفته شده توسط دوربین گلکسی اس 24 اولترا و نسخه قبلی این گوشی سامسونگ در زوم 3، 5، 10 و 30 برابری می‌توان کیفیت زوم آن‌ها را ارزیابی کرد.

با مقایسه تصاویر متوجه می‌شویم که تغییری اساسی در کیفیت زوم دوربین نسخه اولترا اس 24 در مقایسه با اس 23 اولترا صورت نگرفته است. در زوم بالای 5 برابر، بی‌شک تصاویر گرفته شده با S24 اولترا کنتراست بهتری دارند یا به زبان ساده، رنگ و لعاب آن‌ها بیشتر است. البته در برخی از مواقع هم نتیجه برعکس بوده و S23 اولترا تصاویری خوش‌رنگ‌تر و زنده‌تر ثبت کرده است.

وقتی هم پای زوم 10 برابری در میان باشد، باز هم S24 اولترا در کاهش نویز تصویر بهتر عمل می‌کند؛ هرچند مثل همیشه در این زمینه هم استثناء وجود دارد. همین موضوع دقیقاً برای وضوح و جزئیات عکس‌ها هم صدق می‌کند؛ یعنی نسخه اولترا S24 عملکرد بهتری دارد، ولی در مواقعی هم این S23 اولترا است که خروجی بهتری را ارائه می‌دهد.

می‌توان این‌طور جمع‌بندی کرد که گلکسی اس 24 اولترا از لحاظ کیفیت زوم جهش چشمگیری نسبت به نسخه قبلی خود تجربه نکرده است. با وجود این، دوربین تله‌فوتو جدید با زوم 5 برابری مزایایی از جمله انعطاف‌پذیری بیشتر در محدوده زوم 3 و 10 برابری دارد. پیش از این، دوربین تله‌فوتو 3 برابری پرچمدار سامسونگ مسئولیت زوم 10 برابری را بر عهده داشت و به‌خاطر رزولوشن پایین 10 مگاپیکسلی، کیفیت عکس‌های گرفته شده با آن در زوم بیشتر از 5 برابر به میزان محسوسی افت می‌کرد.

حالا خروجی اس 24 اولترا در زوم 10 برابری یکسان یا حتی بهتر است و تصاویر گرفته شده در محدوده 5 تا 10 برابر، خصوصاً در صورتی که نور به اندازه کافی وجود داشته باشد، چشم‌نواز به نظر می‌رسند. دوربین تله‌فوتو نسخه اولترا اس 24 به‌لطف دیافراگم بزرگ‌تر باید در شب هم عکس‌های باکیفیت‌تری بگیرد؛ اگرچه هنوز عملکرد آن در شب تست نشده است.

گذشته از حالت پرتره معمولی و 3 برابری، نسخه اولترا سری Galaxy S24 توانایی گرفتن تصاویر پرتره مشابه آیفون‌های اخیر را در زوم 5 برابری دارد. البته بر اساس تست محدود صورت گرفته، نوعی کمبود وضوح یا شارپنس در خروجی‌های پرتره 5 برابری این گوشی دیده می‌شود. البته برای قضاوت درباره این موضوع باید دوربین این گوشی پرچمدار سامسونگ را دقیق‌تر تست کرد.

حالت پرتره 5 برابری S24 Ultra

در نهایت لازم به ذکر است که سامسونگ گلکسی S24 اولترا در پنل پشتی خود دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی، تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی و تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی دارد. در جلو این گوشی پرچمدار کره‌ای هم دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی تعبیه شده است. شما کاربران گجت نیوز می‌توانید نظر خود درباره کیفیت زوم یا به‌صورت کلی عملکرد دوربین گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*