محصولات فونیکس مدیران خودرو در نمایشگاه تهران

نمایش محصولات برند فونیکس مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران + عکس

مدیران خودرو محصولات برند فونیکس را در نمایشگاه خودرو تهران نمایش داد. در ادامه ببینید کدام خودروهای Fownix به اتو اکسپو تهران 1402 آمده‌اند.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو داخل کشور، مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران محصولات برندهای ام وی ام، اکستریم و البته فونیکس خود را در معرض دید عموم قرار داد. فونیکس (Fownix) برندی است که مدیران خودرو سال 1400 جهت عرضه خودروهای لوکس‌تر در رده قیمتی بالاتر تاسیس کرد و تیگو 8 پرو احتمالاً شاخص‌ترین محصول این برند باشد. اگر کنجکاوید که برند فونیکس مدیران خودرو دقیقاً چه چیزی برای ارائه در نمایشگاه خودرو تهران یا همان اتو اکسپو تهران 1402 داشته است، در ادامه محصولات موجود در غرفه آن را معرفی می‌کنیم.

خودروهای فونیکس در نمایشگاه خودرو تهران</h2

آریزو 8

محصولات فونیکس مدیران خودرو در نمایشگاه تهران

آریزو 8 سدان جدید مدیران خودرو است که در آینده نزدیک روانه بازار خواهد شد. این سدان به‌عنوان بالارده‌ترین سدان شرکت در حال حاضر شناخته می‌شود و قرار است به‌واسطه آن، مدیران خودرو کماکان توان رقابتی خود در بازار سدان‌ها را حفظ کند. تامین‌کننده قوای محرکه این محصول چری یک موتور 2 لیتری توربوشارژ است که توان تولید قدرت 254 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن متر را دارد و نیرو را از طریق یک گیربکس دوکلاچه 7 سرعته به چرخ‌های جلو هدایت می‌شود.

آریزو 6 پرو و جی تی

هرچند این روزها خودروسواران ایرانی به کراس اوورها تمایل پیدا کرده‌اند و این موضوع برای اقصی نقاط دنیا صدق می‌کند، کماکان سدان‌ها طرفداران خاص خود را دارند. آریزو 6 پرو هم یکی از معدود سدان‌های صفر کیلومتر بازار ایران است که با طراحی به‌روز شده و چهره جدید خود می‌تواند خیلی از سدان‌دوست‌ها را جذب خود کند. این خودرو که در اتو اکسپو تهران حضور پیدا کرد، علاوه بر طراحی متفاوت نسبت به آریزو 6 معمولی، یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر به‌همراه گیربکس سی‌وی‌تی دارد.

فونیکس نسخه جی تی آریزو 6 را به‌عنوان نسخه‌ای اسپرت برای آن دسته از رانندگان جوان‌تری عرضه می‌کند که به‌جای یک سدان کاربردی برای حمل و نقل خانواده، به دنبال یک سدان اسپرت پر جنب و جوش‌ترند. این نسخه در طراحی نمای بیرونی، به‌خصوص ناحیه جلو با نسخه پرو تفاوت‌هایی دارد. زیر کاپوت آن هم یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ قرار گرفته است که می‌تواند 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید کند و برای انتقال نیرو محرکه از گیربکس دوکلاچه 7 سرعته استفاده می‌کند.

تیگو 8 پرو و پرو مکس

تیگو 8 پرو را می‌توان گل سرسبد محصولات برند فونیکس دانست که در زمان معرفی خود سر و صدای زیادی به پا کرد. مدتی بعد به دنبال استقبال از این کراس اوور، مدیران خودرو اقدام به عرضه نسخه پرو مکس آن کرد. تیگو 8 پرو مکس با تفاوت‌هایی جزئی در طراحی و موتور 2 لیتری قدرتمندتر با سیستم دو دیفرانسیل همراه بود. موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مذکور توانایی تولید قدرت 254 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن متر را دارد و به‌واسطه یک گیربکس دوکلاچه سرعته نیرو را راهی هر چهار چرخ می‌کند.

تیگو 7 پرو و پرو پلاگین هیبرید

مدیران خودرو کراس اوور تیگو 7 پرو چری را هم که یک پله پایین‌تر از تیگو 8 پرو قرار می‌گیرد، تحت برند Fownix خود در بازار ایران ارائه می‌دهد. این خودرو هرچند امکانات کمتر و پیشرانه کم‌توان‌تری دارد، ولی کماکان یکی از محصولات بالارده‌تر مدیران خودرو است و به همین دلیل، با برند فونیکس شناخته می‌شود. مدیران خودرو نسخه پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پرو را هم که پیش‌در در نمایشگاه تحول صنعت خودرو نمایش داده شده بود، به نمایشگاه خودرو تهران آورده است.

تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید طراحی به‌روز شده‌ای با توجه به ماهیت الکتریکی خود دارد و برای تامین قوای محرکه از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ و 2 موتور برقی در محور جلو بهره می‌گیرد. این پیشرانه که با گیربکس DHT سه سرعته کار می‌کند، در مجموع قادر به تولید قدرت 326 اسب بخار و گشتاور 510 نیوتن متر است. با این کراس اوور در حالت تمام الکتریکی می‌توان مسافت حدود 100 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کرد، اما در صورت به کار گیری هر دو قوای درون‌سوز و الکتریکی، شعاع حرکتی به 950 کیلومتر می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*