تویوتا هایلوکس ۲۰۲۵ فیس لیفت

تویوتا هایلوکس 2025 فیس لیفت معرفی شد + عکس

تویوتا هایلوکس مدل 2025 فیس لیفت با ظاهر و پیشرانه جدید معرفی شد. در ادامه تصاویر، مشخصات فنی و امکانات نسخه جدید پیکاپ Hilux را مشاهده کنید.

جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که تویوتا سومین فیس لیفت نسل کنونی هایلوکس را در استرالیا معرفی کرد. این نسخه ضمن به‌روزرسانی در طراحی نمای بیرونی، امکانات جدید پیشرفته‌تر و سیستم هیبرید 48 ولت برای موتور دیزلی توربوشارژ این پیکاپ سایز متوسط پرفروش را به دنبال دارد. در ادامه بیشتر به جزئیات این خودرو پیکاپ می‌پردازیم.

معرفی تویوتا هایلوکس مدل 2025

طراحی نمای بیرونی نسخه فیس لیفت Hilux

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۵ فیس لیفت

بر خلاف مدل‌های کنونی هایلوکس در بازار اروپا و ژاپن، نسخه استرالیایی جدید این پیکاپ ژاپنی چهره‌ای تازه به خود گرفته است. تویوتا برای این نسخه جلوپنجره هشت ضلعی جدید با ورودی‌های متفاوت و صفحه ضربه‌گیر یا اسکید پلیت آلومینیومی در نظر گرفته و تغییراتی را در فرم سپر جلو صورت داده. همچنین با جک‌هایی برای درب عقب، استفاده از آن را آسان‌تر کرده است. به‌جز این، تغییر دیگری در سایر بخش‌های بدنه به چشم نمی‌خورد.

مشخصات فنی هایلوکس جدید

موتور دیزلی 2.8 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ هایلوکس جدید حالا از یک سیستم هیبرید 48 ولتی بهره می‌برد. این سیستم برای تریم‌های Rogue و SR5 به‌صورت استاندارد و برای تریم SR در قالب آپشن در دسترس قرار دارد. البته تویوتا بر خلاف خیلی از خودروسازان، سیستم‌های هیبرید خفیف این‌چنینی را با برچسب «هیبرید» معرفی نمی‌کند.

سیستم هیبرید مذکور یک باتری لیتیومی کوچک، یک موتور الکتریکی به‌عنوان ژنراتور و کانورتر DC/DC را در بر می‌گیرد. این اجزا در کنار هم قابلیت استاپ/استارت (خاموش کردن خودکار موتور در حالت سکون کامل در موقعیت‌هایی مثل ترافیک) را ممکن می‌کنند. به ادعای تویوتا، الکتریکی‌سازی پیشرانه هایلوکس در مدل 2025 فیس لیفت کاهش 6 تا 10 درصدی مصرف سوخت و کاهش سر و صدا، لرزش و سفتی سواری را به دنبال دارد.

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۵ فیس لیفت

پیشرانه هایلوکس جدید می‌تواند 203 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید کند که یعنی از لحاظ خروجی ارتقا پیدا نکرده است. در واقع شعبه استرالیا تویوتا مشخص نکرده است که سیستم هیبرید 48 ولتی چه تاثیری روی قدرت و گشتاور تولیدی آن دارد. باید اشاره کرد که در نسخه اروپایی این پیکاپ این سیستم امکان تولید 16 اسب بخار قدرت و 65 نیوتن متر گشتاور بیشتر را فراهم می‌کند. همه نسخه‌های هیبرید خفیف این خودرو همچنین به سیستم Multi-Terrain Select مجهزند که 6 حالت رانندگی مختلف برای انواع زمین‌ها را پیش رو راننده می‌گذارد.

تویوتا هایلوکس علاوه بر این با دو موتور دیزلی 2.4 و 2.8 لیتری بدون سیستم هیبرید و یک موتور بنزینی 2.7 لیتری عرضه می‌شود. برای این نسخه‌ها گیربکس‌های اتوماتیک و دستی با سیستم‌های محرکه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل در دسترس قرار می‌گیرد.

امکانات تویوتا هایلوکس مدل 2025 فیس لیفت

تویوتا هایلوکس بازار اروپا

تویوتا هایلوکس ویژه بازار اروپا

همه نسخه‌های SR هایلوکس دو سنسور پارک جلو و چهار سنسور پارک عقب دارند. نسخه‌هایی هم که به سیستم هیبرید 48 ولتی مجهز شده‌اند، همچنین از تهویه خودکار دوناحیه‌ای، ورود و استارت هوشمند، شیشه‌های برقی خودکار و کف‌پوش پارچه‌ای برخوردارند. برای تریم‌های SR5 ،GR و Rogue صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و دو پورت USB-C در ناحیه عقب ارائه می‌شود.

تویوتا هایلوکس مدل 2025 فیس لیفت در ماه مارس 2024 (اسفند تا فروردین پیش رو) در استرالیا رسماً به فروش گذاشته خواهد شد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که نسخه جدید این پیکاپ ژاپنی بین 17 هزار و 277 تا 48 هزار و 495 دلار قیمت خواهد داشت. در آخر، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره هایلوکس جدید چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*