تحویل خودرو بهمن موتور

بهمن موتور: خودرو نداریم که تحویل بدهیم!

معاون فروش و خدمات پس از فروش بهمن موتور گفت وقتی به ما ارز اختصاص نمی‌دهند چگونه خودرو تولید کنیم؟ به همین دلیل خودرو نداریم که به مشتریان تحویل بدهیم!

در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو تهران، موسوم به اتو اکسپو 1402، نشست خبری تشریح برنامه‌های توسعه‌ای گروه بهمن در سال 1403 برگزار شد. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو داخلی کشور، در این نشست خبری، بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن اظهار کرد یکی از چالش‌های جدی این گروه، نابرابری در تخصیص ارز است. وی افزود ما برای امسال به حدود یک میلیارد دلار ارز نیاز داشتیم، اما تاکنون کمتر از 500 میلیون دلار آن تامین شده است. در همین راستا از ابتدای تابستان به وزارت صمت تذکر دادیم که تولید خودرو طی سه ماهه آخر سال کاهش می‌یابد؛ اما گوش شنوایی وجود نداشت و وضعیت صنعت خودرو در امروز نتیجه یک تئوری غلط است.

تحویل خودرو بهمن موتور

مدیرعامل گروه بهمن در ادامه گفت وزارت صمت بدون مشورت با ما، تیراژ تولید را مشخص کرده، اما ارز لازم برای تولید را به ما اختصاص نداده و به همین دلیل ما مقصر نیستیم. وی اضافه کرد:

در سال جاری به‌دلیل مشکلاتی که مهم‌ترین آن تخصیص ارز بود نتوانستیم به اهداف خود در تولید خودرو برسیم؛ اما هدف‌گذاری ما برای سال آینده، افزایش تولید و توسعه در بخش محصولات سواری است و قصد داریم در کنار توسعه محصولات فعلی، تحول آرامی را در برنامه‌ها داشته باشیم و به‌سمت تولید محصولات الکتریکی و برقی برویم.

به‌گفته بیوک علیمرادلو، گروه بهمن به‌زودی محصولی جدید و اقتصادی را در سگمنت C تولید و روانه بازار می‌کند که می‌تواند موجب رقابتی‌تر شدن بازار و گسترده‌تر شدن سبد محصولات بهمن شود. همچنین علاوه بر افزایش تولید، این گروه به‌صورت گسترده به برقی‌سازی محصولات هم وارد می‌شود و در کنار محصول برقی نتا یو که در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد، در سال آینده با همکاری شرکت نتا، یک محصول جدید پلاگین هیبریدی را از این برند چینی به بازار عرضه خواهیم کرد.

علاوه بر این، مراحل نهایی ترخیص خودرو سدان هونگچی E-QM5 از گمرک نیز در حال انجام است و این خودرو طی هفته آینده از گمرک ترخیص و به تاکسیرانی تحویل داده می‌شود. هونگچی E-QM5 می‌تواند با یک بار شارژ، مسافت بالای 370 کیلومتر را طی کند و برای استفاده شخصی و شرکت تاکسیرانی، محصول بسیار خوبی خواهد بود. مدیرعامل گروه بهمن به افزایش تولید ریسپکت، دیگنیتی، فیدلیتی پرستیژ و فیدلیتی پرایم نیز اشاره کرد و گفت فیدلیتی XB1 هم از سال 1403 به سبد محصولات شرکت اضافه می‌شود.

تحویل خودرو بهمن موتور

اعلام قیمت نهایی نزدیک به 2 میلیارد تومانی برای پیکاپ بهمن G9 و عرضه کاپرا B و کاپرا U به‌عنوان جایگزین وانت کارا از دیگر بخش‌های صحبت‌های علیمرادلو بود. همچنین وی از عرضه موتورسیکلت تمام برقی و بومی بهمن و اتوبوس بین شهری در آینده نزدیک خبر داد.

بهمن موتور خودرو برای تحویل دادن ندارد!

حاجی باقری، معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن نیز در ادامه این نشست خبری اظهار کرد با وجود تلاش‌هایی که برای رضایت مشتریان داشته‌ایم، اما مشکلات ارزی باعث شده تامین قطعات یدکی با دشواری‌های زیادی همراه باشد. به‌گفته او، با وجود مشکلات ارزی و کاهش تولید، بهمن موتور تلاش کرده به تعهدات خود در تحویل خودرو عمل کند، اما وقتی به ما ارز اختصاص نمی‌دهند، چگونه خودرو تولید کنیم؟

تحویل خودرو بهمن موتور

حاجی باقری در ادامه گفت وزارت صمت تعداد 25 هزار و 600 ثبت نام، تعهد برای ما ایجاد کرده است که به‌دلیل کاهش تولید نتوانستیم به خوبی به تعهدات خود عمل کنیم. در همین راستا سعی می‌کنیم بخش کوچکی از تعهدها را در اسفند 1402 به خریداران تحویل دهیم؛ اما واقعیت این است که تعداد تعهدات آنقدر بالاست که برای تحویل آنها دچار مشکل شده‌ایم و الان برای برخی خودروها مثل فیدلیتی و دیگنیتی، ارز نداریم و نتوانستیم خودرو تولید کنیم و به همین دلیل خودرو نداریم که به خریداران تحویل بدهیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*