اتوبوس های برقی چینی

شروع فعالیت اتوبوس های برقی چینی در تهران

فعالیت نخستین سری از اتوبوس های برقی چینی در تهران آغاز شد. در ادامه با ویژگی‌های این اتوبوس الکتریکی چینی در ایران آشنا خواهیم شد.

شهرداری تهران مدتی قبل طرح برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس را به‌شکل جدی در دستور کار خود قرار داده است. شهرداری تهران در این طرح قصد دارد با اضافه کردن اتوبوس های الکتریکی در تهران میزان ترافیک و آلودگی هوا را به میزان زیادی کاهش دهد. همچنین با توجه به این‌که قسمت زیادی از ناوگان حمل و نقل عمومی تهران فرسوده شده، سرعت اجرای طرح استفاده از اتوبوس های برقی خارجی و داخی نیز افزایش پیدا کرده است.

در همین راستا به‌تازگی نخستین سری از اتوبوس های برقی چینی نیز فعالیت خود را به‌شکل آزمایشی در تهران آغاز کرده‌اند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با ویژگی‌های این اتوبوس الکتریکی چینی در ایران آشنا خواهیم شد.

فعالیت اتوبوس های برقی چینی در تهران آغاز شد

 اتوبوس های برقی چینی

به‌تازگی یک اتوبوس برقی تولید چین فعالیت خود را برای انجام تست‌های فنی و بررسی عملکرد در خطوط اتوبوسرانی تهران آغاز کرد. اگر نتایج آزمایش‌ها راضی‌کننده باشد، شهرداری تهران با شرکت سازنده برای خرید تعدادی از این اتوبوس‌ها قرارداد امضا خواهد کرد.

این اتوبوس برقی چینی که دارای استانداردهای روز اتحادیه اروپا بوده از یک باتری 423 کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد و با هر بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی برابر با 200 کیلومتر را بپیماید. همچنین این اتوبوس قادر به حرکت در شیب 20 درصد است. در حال حاضر این اتوبوس الکتریکی در خط 7 اتوبوس‌های تندرو و مسیر میدان بهارستان تا میدان جمهوری اسلامی در حال جابجایی شهروندان است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*