چیپست گلکسی S25 و S26 سامسونگ چیست

چیپست گلکسی S25 و S26 سامسونگ تأیید شد؛ کوالکام، اگزینوس یا هر دو؟

سامسونگ، چیپست گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S25 و S26 خودش را تأیید کرد. آیا کوالکام کنار می‌رود یا غول کره‌ای قید تراشه‌های اگزینوس را می‌زند؟

تعهد سامسونگ به ارتقا فناوری برای همه ثابت شده است؛ چرا که این شرکت همچنان به بهره‌گیری از مجموعه‌ای از پردازنده‌های جدید در پرچمدارانش ادامه می‌دهد. یکی از تازه‌ترین تلاش‌های سامسونگ، استفاده از چیست اگزینوس ۲۴۰۰ در نسخه جهانی گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس و چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در نسخه آمریکایی این دو بوده است. طی یکی دو سال اخیر شایعاتی مبنی بر کنار گذاشتن کامل تراشه‌های کوالکام و استفاده از چیپست‌های اگزینوس در تمام نسخه‌های پرچمداران سامسونگ شنیده می‌شد؛ اما تاکنون هیچ نشانه‌ای از کنار گذاشتن تراشه‌های Snapdragon for Galaxy در پرچمداران آتی سامسونگ دیده نشده است.

چیپست گلکسی S25 و S26 سامسونگ چیست

سامسونگ چیپست‌های اسنپدراگون را کنار نمی‌گذارد

برخلاف گمانه‌زنی‌ها، شراکت سامسونگ با کوالکام تمدید شده و این تضمینی بر ادامه یکپارچه‌سازی چیست‌های اسنپدراگون در گوشی‌های بالارده آینده سری گلکسی S سامسونگ است. این اطلاعیه همزمان با انتشار آمار سودآوری سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ شرکت کوالکام اعلام شد و همکاری‌های دو غول فناوری کره‌ای و آمریکایی را به‌رخ رقبا کشید.

کوالکام از موفقیت‌ در همکاری با سامسونگ می‌گوید و تمدید توافق چندساله آن‌ها نشان می‌دهد که در نسخه آمریکایی گوشی‌های سری گلکسی S25 و S26 سامسونگ همچنان از چیپست‌های پرچمدار کوالکام استفاده خواهد شد. البته سامسونگ در کنار همکاری با کوالکام، به توسعه تراشه‌های اگزینوس ساخت خود نیز متعهد است.

شایعات نشان می‌دهد که نسخه جهانی سری گلکسی اس ۲۵ از چیپست Exynos 2500‌ قدرت خواهد گرفت که دارای معماری ۳ نانومتری است و از سوپر هسته قدرتمند Arm Cortex-X5 بهره می‌برد. در کنار آن از ۵ هسته Cortex-A720 و ۴ هسته Cortex-A530 نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این، اگزینوس ۲۵۰۰ به پردازشگر گرافیکی قدرتمند Xclipse 950 نیز مجهز است که می‌تواند توانمندی‌های گرافیکی دستگاه را تقویت کند.