ماشین برقی ایران خودرو

ماشین برقی جمع و جور ایران خودرو به زودی رونمایی می‌شود

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از سوی ایران خودرو، به‌نظر می‌رسد در اواخر بهمن ماه سال جاری شاهد رونمایی از یک ماشین برقی جمع و جور توسط ایران خودرو باشیم.

همیشه جای یک خودرو میکروکار تولید ملی در بازار داخلی احساس می‌شد؛ این محصولات طرفداران خاصی دارند و تنها برای مصارف درون شهری و کوتاه‌مدت مناسب هستند. کاربری درون شهری و فضای کوچک این محصولات سبب شده تا تنها افراد خاصی به خرید این میکروکارها که همگی خارجی هستند تمایل داشته باشند. همین موضوع سبب شده تا خدمات گسترده‌ای برای این خودروها در استان‌های کوچک کشور در دسترس نباشد؛ اما بر اساس آخرین اخبار خودرو در بازار ایران، با ورود ایران خودرو به عرصه ساخت این خودروها به‌نظر می‌رسد این کمبود در بازار داخلی برطرف شود.

تلاش ایران‌ خودرو برای ساخت ماشین برقی داخلی

ماشین برقی جمع و جور ایران خودرو بعد از تارا و ری را برقی، سومین خودرو الکتریکی خواهد بود که از سوی ایران خودرو معرفی می‌شود. هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات و پلتفرم این محصول در دسترس نیست و نمی‌توان اظهار نظر کرد که آیا ایران‌خودرویی‌ها توانسته‌اند یک موتور برقی سایز کوچک را برای میکروکار جدید طراحی کنند یا این خودرو قرار است به موتورهای برقی وارد شده از چین مجهز شود.

میکروکارها یا همان خودروهای جمع و جور شهری، در کشور ما سابقه چندانی ندارند و تنها به دو گزینه شناخته شده محدود می‌شوند. دوو ماتیز محبوب‌ترین میکروکار بازار ایران محسوب می‌شد که به‌علت ساختار خوب و کاربردی بودنش توانست جایگاه این خودروها را در بازار ایران تثبیت کند و پس از آن، ام وی ام 110 با الهام‌گیری از این خودرو راهی بازار شد و به‌واسطه شباهتش با دوو ماتیز توانست به فروش بالایی دست پیدا کند.

دوو ماتیز

با افزایش گمانه‌زنی‌ها مبنی بر واردات خودروهای الکتریکی به داخل کشور، به‌نظر می‌رسد وزارت صمت برنامه گسترده‌ای برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت این خودروها در خیابان‌های کشور دارد. همین موضوع سبب شده تا ایران خودرو هم به فکر ساخت یک نمونه داخلی از خودروهای برقی باشد تا از غافله عقب نماند. البته ایران خودرو برای اولین تجربه‌اش در ساخت خودروهای برقی، چندان خود را به زحمت نینداخته و قصد دارد تنها با تغییر موتور تارا و ری را، دو محصول الکتریکی جدید به نام‌های تارا برقی و ری را برقی را راهی بازار کند. البته ایران خودرو قصد دارد پس از تجربه الکتریکی‌سازی این دو محصول، یک میکروکار جدید را بر اساس پلتفرم ام وی ام 110 تولید کند و احتمالا در تاریخ 24 بهمن از پروژه جدید خود رونمایی خواهد کرد. هنوز اطلاعات دقیقی از پلتفرم اصلی، مشخصات فنی و امکانات این میکروکار در دسترس نیست و باید منتظر روز رونمایی از این محصول ماند.

نظر شما در خصوص ماشین برقی ایران خودرو چیست؟