بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

بهترین گوشی های بازار ایران در بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان (بهمن 1402)

در بین گوشی‌های اقتصادی، کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟ با معرفی بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان همراه ما باشید.

در بهمن ماه سال 1402 به دلیل ادامه یافتن نوسانات ارزی و همچنین ورود محصولات جدید به بازار، لیستی که بتوان در آن بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان را گنجاند مقداری دچار تغییر شده است، به همین منظور ما در گجت نیوز یک لیست جدید براساس نیاز کاربری افراد مختلف، از یک تلفن همراه در این بازه قیمتی تهیه کرده‌ایم. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین گوشی‌های نو و کارکرده بازار که ارزش خرید بالاتری به نسبت سایر تلفن‌ها دارند، می‌پردازیم.

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

در بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان چه گوشی بخریم؟

با توجه به نرخ ارز در زمان نگارش این مطلب، با پرداخت چنین هزینه‌ای شما می‌توانید یک گوشی موبایل 90 تا 180 دلاری تهیه کنید. این بازه قیمتی مربوط به گوشی‌ های پایین‌رده اقتصادی تا گوشی‌ های نزدیک به میان‌رده است. انتخاب گوشی در این بازه قیمتی از حساسیت بالایی برخوردار است؛ چرا که همچون گوشی‌ های پرچمدار یا میان‌رده بازار، گوشی‌ های پایین رده خوب نیستند و یک انتخاب اشتباه می‌تواند به طور کلی تجربه شما از کاربری گوشی را تحت شعاع قرار دهد. در نتیجه لازم است در قدم اول نیاز کاربری خود از یک گوشی هوشمند را تعیین کنید و با توجه به آن نیاز، محصول مد نظر خود را خریداری کنید.

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

در ادامه این مطلب، ما در گجت نیوز به معرفی بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان براساس کاربری‌های مختلف می‌پردازیم.

بهترین گوشی اقتصادی بازار از نظر طراحی و مقاومت _ بهمن 1402

اگر ظاهر گوشی و دقت به جزئیات طراحی برای شما دارای اولویت ویژ‌ه‌ای است، ما به شما محصولا برند آنر و هواوی را در این بازه قیمتی پیشنهاد می‌کنیم. البته یادتان باشد اگر به رابط کاربری و تنظیمات شیائومی یا سامسونگ عادت کرده‌اید، ممکن است در هفته‌های اول استفاده از گوشی‌های آنر و هواوی خیلی راحت نباشید.

  • Honor 90 lite

اگرچه ظاهر و زیبایی یک معقوله صلیقه‌ای در انتخاب یک گوشی هوشمند است و نمی‌توان برای تمامی صلیقه‌ها یک گوشی را برتر از دیگری دانست، اما نمی‌توان طراحی چشمگیر آنر ۹۰ لایت را نادیده گرفت. طراحی این گوشی به قدری زیباست که حس و حال یک گوشی پرچمدار یا حداقل یک میانرده باکیفیت بازار را برای شما تداعی می‌کند. 89.6% نمای جلویی این گوشی از نمایشگر پوشیده شده است که وظیفه غوطه‌ور کردن شما در محتوی را بر عهده دارد. در نمای پشتی این گوشی هم شاهد همان سبک طراحی آنر 90 هستیم که می‌تواند نظرها را به سمت خود جلب کند. این گوشی تماما از پلاستیک ساخته شده است و دقت مونتاژ آن مقداری از رقیبانش نظیر Galaxy A34 و Realme 11 5G بهتر است و می‌توان گفت این مدل جزو بهترین گوشی های زیر ۱۰ میلیون بازار ایران است.

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

  • Samsung Galaxy A34

نماینده‌های اقتصادی سامسونگ همیشه جایگاه ویژه‌ای در بازار ایران داشته‌اند. افرادی که تنها به اندازه یک کالای اقتصادی برای گوشی موبایل خود هزینه می‌کنند، معمولا چندان به تکنولوژی و اخبار مربوط به آن اهمیت نمی‌دهند، به همین دلیل برای خرید گوشی موبایل به سراغ برند‌های سرشناس بازار می‌روند و کمتر به برند‌های دیگر اعتماد می‌کنند. گلکسی A34 نماینده شایسته سامسونگ در این بازه قیمتی است. طراحی Galaxy A34 از محصولات خانواده اس 23 سامسونگ الهام گرفته شده است و در نمای پشتی این محصول شاهد دوربین‌های سه گانه جزیره‌ای هستیم که این مدل را از نظر طراحی، به یکی از بهترین گوشی ها تا ۱۰ میلیون تومان تبدیل می‌کند.

کیفیت ساخت و متریال گوشی هم با توجه به بازه قیمتی که گوشی در آن حضور دارد، راضی کننده به نظر می‌رسد. اما هنگام در دست گرفتن این محصول اصلا حس یک گوشی لوکس و ظریف به شما منتقل نمی‌شود. در نمای جلویی این گوشی شاهد طراحی قدیمی اینفینیتی U هستیم که برای سال 2023 – 2024 از مد افتاده است، اما خوشبختانه حاشیه‌های نمایشگر به اندازه A54 آنقدر زیاد نیست که آزار دهنده باشد. نمایشگر این گوشی هم به اندازه کافی بزرگ است و کارهایی مثل وبگردی و ایمیل زدن در آن لذت‌بخش است.

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

این گوشی در رده قیمتی خود از لحاظ مقاومت دارای دو برگ برنده است:  گواهی مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار IP67 و وجود پوشش گوریلا گلس 5 برای محافظت از نمایشگر گوشی.

  • Realme 11 5G؛ بهترین گوشی کمترشناخته شده بازار تا ۱۰ میلیون تومن

یکی از برندهایی که به تازگی به صورت رسمی وارد بازار ایران شده، ریلمی است. Realme 11 5G جدیدترین گوشی اقتصادی این شرکت با توجه به امکاناتی که ارائه می‌کند، قیمت منصفانه‌‌ای دارد. مطابق ترند جدید بازار، گوشی جدید ریلمی هم کاملا تخت طراحی شده است. در قاب پشتی‌ این گوشی که از جنس پلاستیک است شاهد قرارگیری دو دوربین در یک بیرون زدگی‌ای دایره‌ای هستیم. در برخی از رنگ‌ها نمای پشتی گوشی به تکسچرهای خاصی مزین شده است که قاب پشتی را از یکنواختی خارج می‌کند. قابل توجه‌ترین بخش ریلمی 11 از نظر متریال، فریم آلمینیومی آن است که تا حد زیادی مقاومت دستگاه را بالا می‌برد. در نمای جلویی هم این گوشی امیدوار کننده است. در قاب جلویی این گوشی شاهد یک نمایشگر 6.72 اینچی هستیم که 86.4% نمای جلویی دستگاه را به خود اختصاص داده است که برای یک گوشی در این رنج قیمتی بسیار خوب است.

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

بهترین نمایشگر در بین گوشی‌ های زیر ده میلیون تومان

در ابتدا و انتهای این بازه قیمتی شاهد از استفاده از دو نوع پنل نمایشگر متفاوت برای گوشی‌ها هستیم، گوشی‌های بازه قیمتی 5 میلیون تومان معمولا دارای نمایشگر IPS و بیشتر گوشی‌های بالای 6 میلیون تومان دارای نمایشگر AMOLED هستند که تجربه مالتی مدیا بهتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورند.

در این بازه قیمتی سه گوشی رقابت سنگینی برای تصاحب عنوان بهترین نمایشگر را دارند:

  • Samsung Galaxy A34

اگر کیفیت نمایشگر برای شما اهمیت زیادی دارد، به راحتی می‌توانیم A34 را به شما پیشنهاد دهیم. نمایشگر این گوشی سامسونگ از نوع AMOLED بوده و نرخ تازه‌سازی تصویر آن 120 هرتز است. این نمایشگر رنگ‌‌ها را با دقت و شفافیت بالا به نمایش می‌گذارد و تقریبا تفاوتی با نمایشگر A54 ندارد.

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

مشخصات نمایشگر A34
پنل نمایشگرنمایشگر از نوع Super Amoled با حداکثر روشنایی 1000 نیت
رزولوشن نمایشگر1080 در 2340 – تراکم پیکسل 390ppi در هر اینچ
سایز نمایشگر6.6 اینچ – نسبت نمایشگر به بدنه ~84.9%
پوشش محافظتی نمایشگرگوریلا گلس 5
  • Xiaomi Redmi Note 13

یکی از محصولات جدید بازار که در بخش نماشگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، شیائومی ردمی نوت 13 است. نمایشگر این محصول بر روی کاغذ از ویژگی‌های اعجاب انگیزی برای این بازه قیمتی بهره می‌برد اما در عمل، هم سطح نمایشگر آ 34 سامسونگ ظاهر می‌شود. از ویژگی‌های جذاب این نماشگر، می‌توان به 10 بیتی بودن آن اشاره کرد که توانایی نمایش 1 میلیارد رنگ را برای آن مهیا کرده است.

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

مشخصات نمایشگر Redmi Note 13
پنل نمایشگرنمایشگر از نوع Amoled با حداکثر روشنایی 1000 نیت
رزولوشن نمایشگر1080 در 2400 – تراکم پیکسل 385ppi در هر اینچ
سایز نمایشگر6.67 اینچ – نسبت نمایشگر به بدنه ~88.9%
پوشش محافظتی نمایشگرگوریلا گلس 5
  • داریا باند

بهترین نمایشگر در بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان بدون هیچ شکی متعلق به گوشی داریا باند است که توسط داریا به ایران وارد شده است. این گوشی که دارای ماهیت چینی است و تنها به سفارش داریا وارد کشور شده، بهترین نمایشگر این بازه قیمتی را داراست. داریا مدعی شده است که پنل به کار رفته برای نمایشگر این گوشی با گوشی ناینگ فون 1 یکسان است. البته مقایسه‌ها نشان می‌دهد که جنس رنگ‌ها و میزان روشنایی در این دو گوشی مقداری متفاوت هستند؛ اما این موضوع چیزی از ارزش‌های نمایشگر داریا کم نمی‌کند. در نگاه اول به نمایشگر داریا باند، لبه‌های خمیده نمایشگر و حاشیه‌های کم آن از طرفین، حس و حال یک گوشی بالا رده را به شما القا می‌کند. این نمایشگر در زنده نمایش دادن رنگ‌ها عملکرد خارقالعاده‌ای دارد و همچنین نرخ نوسازی تصویر آن 120 هرتزی است. یکی از مشکلات این نمایشگر که علت اصلی آن نرم‌افزار دستگاه است، همین نرخ نوسازی تصویر است که به نسبت نماینده‌های شیائومی و ساموسنگ، نمایشگر داریا مقداری کندتر به نظر می‌رسد، به طوری که شاید فکر کنید رفریش ریت نمایشگر 120 هرتزی نیست!

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

 

مشخصات نمایشگر داریا باند
پنل نمایشگرنمایشگر از نوع Super Amoled با حداکثر روشنایی 650 نیت
رزولوشن نمایشگر1080 در 2400 – تراکم پیکسل 388ppi در هر اینچ
سایز نمایشگر6.78 اینچ
پوشش محافظتی نمایشگر

قدرتمندترین گوشی در بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

این بازه قیمتی به گوشی‌های اقتصادی بازار مربوط می‌شود و نمی‌توان از این گوشی‌ها عملکرد درخشانی در پردازش‌های سنگین انتظار داشت. تقریبا در این بازه قیمتی تمامی گوشی‌ها از پس اجرای کارهای ساده روزمره بر می‌آیند؛ اما مواردی به دلیل رابط کاربری بهینه‌تر، می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند. در این بازه قیمتی معمولا گوشی‌های برند شیائومی سخت‌افزار قدرتمند‌تری به نسبت سایر برند‌ها دارند.

به صورت استثنا در این بازه قیمتی یک گوشی 11 میلیون تومانی از برند شیائومی به شما معرفی می‌کنیم، که به طرز چشمگیری از سایر گوشی‌ها قدرتمندتر است.

  • Xiaomi Poco F4

پوکو اف 4 شیائومی به سبب بهره‌مندی از چیپست اسنپ‌دراگون 870، در رده گوشی‌های قاتل پرچمدار قرار می‌گیرد. این گوشی حتی از گلکسی نوت 20 الترا سامسونگ هم قوی‌تر است. اگر عملکرد سخت‌افزاری، پردازش‌های سنگین و بازی کردن جز موارد کاربری شما از یک تلفن همراه است، انتخابی بهتر از این گوشی در بین بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان وجود ندارد.

  • Samsung Galaxy A34

اگرچه نماینده سامسونگ حرفی برای گفتن در برابر F4 ندارد، اما به سبب رابط کاربری بهینه‌تر در عملکردهای روزمره پا به پای نماینده شیائومی می‌تواند به رقابت بپردازد، پردازنده این گوشی تقریبا می‌تواند بازی کالاف دیوتی موبایل را با گرافیک متوسط و نرخ فریم بالا با ثبات متوسطی اجرا کند.

 

 

  • پردازنده‌های Hallo G99، Hallo G88، Snap 680

در بازه قیمتی 5 تا 7 میلیون تومان هم گوشی‌های دارای این پردازنده‌ها وجود دارند که توانایی پردازش‌های سنگین را ندارد و فقط برای انجام امور روزمره مانند وب‌گردی و فضای مجازی می‌توانید بر روی آ‌ها حساب کنید.

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

بهترین عملکرد باتری و شارژر در بین بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

در بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان معمولا گوشی‌هایی حضور دارند که از لحاظ شارژدهی عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند. گوشی‌های خانواده M برند سامسونگ در این بازه قیمتی معمولا باتری‌های حجیمی را در در دل خود جای داده‌اند و از سوی مقابل، شیائومی تمرکز ویژه‌ای بر روی سرعت شارژ و استفاده از آداپتورهای با توان بالا داشته است.

بهترین گوشی‌ از لحاظ شارژدهی

بهترین گوشی تا ده میلیون را می‌توان سامسونگ گلکسی M34 دانست که به لطف باتری 6000 میلی آمپر ساعتی خود، در استفاده‌های سانگین به راحتی تا 1.5 روز شارژدهی دارد و در استفاده‌های معمولی 2 تا 3 روز می‌توانید بر روی باتری این گوشی حساب کنید. وجود چنین باتری‌ای سبب شده وزن گوشی به 208 گرم برسد و در صورت استفاده از قاب محافظ این وزن افزایش هم می‌یابد، پس با گوشی یوقور و ضخیمی طرف خواهید بود. درگاه شارژ این گوشی حداکثر توان 25 وات را پشتیبانی می‌کند که مدت زمان شارژ کامل این دستگاه بیشتر از 1.5 ساعت به طول خواهد انجامید.

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

بهترین گوشی از لحاظ سرعت شارژ بین 5 تا ۱۰ میلیون

با پرداخت هزینه تقریبی 9.5 میلیون تومان، شما می‌توانید گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس را تهیه کنید که از لحاظ سرعت شارژ دست برتر را در این بازه قیمتی دارد. سرعت شارژ این گوشی آنقدر بالا است که پرچمداران روز بازار هم توانایی رقابت با آن را ندارند. ردمی نوت 11 پرو پلاس به لطف آداپتور 120 واتی موجود در جعبه این گوشی تنها ظرف مدت 15 دقیقه، از صفر تا 100 درصد شارژ می‌شود. تکنولوژی شارژ این گوشی کاملا بهینه بوده، به طوری که که در طی مدت شارژ شدن گوشی، شاهد گرمای غیر طبیعی نیستم و در دراز مدت آسیب جدی‌ای به باتری گوشی وارد نمی‌شود.

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

در رتبه‌های بعدی گوشی‌هایی نظیر ریلمی 11 5G، ردمی نوت 11 پرو و داریا باند حضور دارند که به صورت میانگین از توان شارژ 66 وات پشتیبانی می‌کنند و عملکرد رضایت بخشی را از خود به نمایش می‌گذارند. اکثر گوشی‌های سامسونگ در این بازه قیمتی دارای سرعت شارژ 25 واتی هستند و حتی آداپتور آن‌ها از جعبه گوشی حذف شده است و حرفی برای گفتن در این زمینه ندارند.

بهترین دوربین در بین بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

معمولا شرکت‌های سازنده گوشی موبایل در این بازه قیمتی، تمرکز خاصی بر روی دوربین گوشی‌ها ندارند به طوری که بغیر از دوربین اصلی که عملکرد معمولی‌ای دارد سایر دوربین‌ها 2 ،5 یا 8 مگاپیکسلی هستند و بیشتر جنبه زیبایی دارند تا کارایی!

اما با گشتن در بازار می‌توانید گوشی‌هایی را پیدا کنید که علاوه بر قیمت اقتصادی، بتوانند نیازهای عکاسی شما به طرز مناسبی پاسخ دهند. توجه داشته باشید که مگاپیکسل بیشتر به معنی کیفیت تصویر بهتر نیست و امروزه پردازش‌های نرم‌افزاری حرف اول را در خروجی دوربین می‌زنند.

  • Samsung Galaxy A34

در بازه قیمتی زیر 10 میلیون تومان، دوربین گلکسی A34 سامسونگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دوربین اصلی این گوشی 48 مگاپیکسلی بوده و تقریبا در تمامی سناریو‌های عکاسی عملکرد درخشانی از خود برجای می‌گذارد؛ به گونه‌ای که شاید باور نکنید که این تصاویر با یک گوشی 10 میلیون تومانی گرفته شده باشد. یکی از مهمترین ویژگی‌های دوربین عکاسی این گوشی بهره‌مندی از لرزشگیر اپتیکال است. لرزشگیر اپتیکال سبب می‌شود تا لنز دوربین در شرایط نوری ضعیف عکس‌های بهتری ثبت کند، همچنین هنگامی که شما در حین حرکت، در حال عکاسی یا فیلم‌برداری هستید، تاری تصویر به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. در قاب پشتی این گوشی دو دوربین 8 و 5 مگاپیکسلی التراواید و ماکرو هم به چشم می‌خورد که حقیقتا کیفیت قابل قبولی ندارند و احتمالا هیچ‌گاه با آن‌ها عکاسی نکنید. دوربین سلفی این گوشی هم دارای یک حسگر 13 مگاپیکسلی با توانایی فیلم‌برداری 4K است که تصاویر گرفته شده توسط آن می‌تواند انتخاب مناسبی برای استفاده در فضای مجازی باشد، اما توقع زیادی از آن نداشته باشید.

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

مشخصات دوربین A34
دوربین اصلی48 MP, f/1.8, 26mm (wide), 1/2.0″, 0.8µm, PDAF, OIS
دوربین الترا واید8 MP, f/2.2, 123˚, (ultrawide), 1/4.0″, 1.12µm
دوربین ماکرو5 MP, f/2.4, (macro)
فیلم برداری4K@30fps, 1080p@30/60fps, 720p@480fps
دوربین سلفی

13 MP, f/2.2, (wide), 1/3.1″, 1.12µm

  • Xiaomi Redmi Note 11 Pro Plus

نماینده دو سال پیش شیائومی در این بازه قیمتی هنوز هم عملکرد قابل ستایشی دارد و بین بهترین گوشی های زیر ۱۰ میلیون بازار، جزو برترین گزینه‌هاست. دوربین اصلی این گوشی 108 مگاپیکسلی بوده که در ثبت جزئیات تصاویر، عملکرد عالی‌ای دارد. اگر کیفیت تصاویر دوربین یک گوشی را در زوم کردن می‌دانید؛ شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس یکی از بهترین انتخاب‌های این بازه قیمتی محسوب می‌شود. از ویژگی‌های جذاب این دوربین توانایی فیلم‌برداری اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه با دقت 720p  است؛ که می‌تواند شما را برای ثبت ویدیوهای خلاقانه یاری کند. دوربین سلفی این گوشی دارای لنز 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f 2.5 بوده که تقریبا عکس‌های رضایت بخشی ثبت می‌کند.

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

مشخصات دوربین Xiaomi Redmi Note 11 Pro Plus
دوربین اصلی108 MP, f/1.9, 26mm (wide), 1/1.52″, 0.7µm, PDAF
دوربین الترا واید8 MP, f/2.2, 120˚ (ultrawide), 1.0µm
دوربین ماکرو2 MP, f/2.4, (macro)
فیلم برداری4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, 720p@960fps
دوربین سلفی

16 MP, f/2.5, (wide), 1/3.06″ 1.0µm

  • Honor 90 lite

یکی از بهترین دوربین‌های اصلی در بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان، بر روی نماینده برند آنر وجود دارد. شارپ‌ترین تصاویر در این بازه قیمتی را می‌توان توسط دوربین 100 مگاپیکسلی آنر 90 لایت به ثبت رساند. البته به دلیل پنل ips به کار رفته بر روی این گوشی، رنگ‌های تصاویر ثبت شده توسط خود نمایشگر گوشی چندان جذاب به نظر نمی‌رسند و تا حدی به سمت رنگ مردگی تمایل دارند. دوربین سلفی این گوشی هم 16 مگاپیکسلی است که عملکرد ام را نمی‌پسندیم!

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

مشخصات دوربین Honor 90 lite
دوربین اصلی100 MP, f/1.9, (wide), PDAF
دوربین الترا واید5 MP, f/2.2, (ultrawide)
دوربین ماکرو2 MP, f/2.4, (macro)
فیلم برداری1080p@30fps
دوربین سلفی

16 MP, f/2.5, (wide)

  • پرچمداران قدیمی

اگر به دنبال بهترین دوربین در این بازه قیمتی هستید، باید آن را در بین پرچمداران قدیمی‌ای که در این بازه قیمتی حضور دارند جست و جو کنید. در ساخت گوشی‌های پرچمدار برخلاف گوشی‌های اقتصادی، از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌شود؛ به همین سبب این گوشی‌ها تا سالیان زیادی از گوشیهای اقتصادی عملکرد بهتری دارند. گوشی‌هایی نظیر نوت 9 سامسونگ، گلکسی اس 10، هواوی پی 30 پرو و… در بحث عکاسی و فیلم‌برداری عملکرد به مراتب بهتری به نسبت گوشی‌های اقتصادی روز بازار دارند و می‌توانید با پرداخت هزینه حدودی 10 میلیون تومان آن‌ها را تهیه کنید. این گوشی‌ها زمانی به دلیل دوربین توانمند خود دنیا را حیرت‌ زده می‌کردند!

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

مشخصات دوربین P30 Pro
دوربین اصلی40 MP, f/1.6, 27mm (wide), 1/1.7″, PDAF, OIS
دوربین الترا واید20 MP, f/2.2, 16mm (ultrawide), 1/2.7″, PDAF
دوربین تله فوتو20 MP, f/2.2, 16mm (ultrawide), 1/2.7″, PDAF
TOF 3D, (depth)
فیلم برداری4K@30fps, 1080p@60fps, 1080p@30fps (gyro-EIS), 720p@960fps
دوربین سلفی

32 MP, f/2.0, 26mm (wide), 1/2.8″, 0.8µm

بهترین گوشی 5 میلیون تومانی بازار – بهمن 1402

در ادامه این مطلب بهترین گوشی‌ هایی که در بازه قیمتی خود بهترین پکیج را در اختیار شما می‌گذارند، معرفی می‌کنیم.

  • Poco M5s

پوکو ام 5 اس یکی از گوشی‌های سال گذشته برند شیائومی است که توانست به فروش بسیار بالایی دست پیدا کند. دلایل زیادی برای برتر دانستن این گوشی در این بازه قیمتی وجود دارد. اول آنکه درحالی که اکثر گوشی‌های موجود در این بازه قیمتی دارای نمایشگر IPS با دقت 720p هستند، این گوشی از پنل Amoled با دقت Fhd بهره می‌برد. سخت افزار این گوشی هنوز هم در انجام کارهای روزمره پا ب پای نمونه‌های جدید‌تر نظیر پوکو c65 قدرت دارد و حتی در بعضی از موارد عملکرد بهتری هم از خود نشان می‌دهد. دوربین اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی بوده و توانایی ضبط ویدیوهای 4k را دارد. در زمینه باتری و سرعت شارژ شدن هم این گوشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به سختی می‌توان رقیبی هم سطح آن پیدا کرد، پوکو ام5 اس دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند و در استفاده‌های نیمه سنگین توانایی شارژدهی تا 1.5 روز را داراست. از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به گواهی IP53 اشاره کرد که سبب مقاومت این گوشی در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار می‌شود. این گوشی در سال 2022 معرفی و روانه بازار شده، به همین دلیل طراحی آن کمی از مد افتاده به نظر می‌رسد.

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

 

مشخصات پوکو M5s

بدنهصفحه نمایش
ابعاد8.3 × 74.5 × 160.5 میلی‌مترنوعAMOLED
وزن178.8 گرماندازه6.43 اینچ
جنس بدنهبدنه پشت و جلو از جنس شیشه، دور بدنه از جنس پلاستیکرزولوشن(Full HD+ (1080 × 2400
سایر قابلیت‌هادارای گواهینامه IP53 (مقاومت در برابر پاشیده شدن آب به طور قائم یا با حداکثر زاویه 60 درجه و مقاوم در برابر گرد و غبار)نسبت صفحه نمایش به بدنه83.5 درصد
حافظهپردازنده
حافظه داخلی64 – 128 – 256تراشهMediatek Helio G95 (12 nm)
حافظه رم (RAM)4 – 6 – 8پردازنده مرکزی8 هسته‌ای
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیmicroSDXC (اسلات اختصاصی)پردازنده گرافیکیMali-G76 MC4
دوربیننرم افزار
کیفیت دوربین2 + 2 + 8 + 64 مگاپیکسلسیستم عاملاندروید 12
دیافراگمدوربین اول 64 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2، دوربین سوم و چهارم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4رابط کاربریMIUI 13 (رابط کاربری اختصاصی شیائومی)
کیفیت فیلمبرداری4K (3840 × 2160), Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720)قابلیت های نرم افزاریMMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش و ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
دوربین سلفی13 مگاپیکسلپشتیبانی از زبان فارسیدارد
سایر قابلیت های دوربین سلفی
دارای حالت پرتره، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت تشخیص لبخند، قابلیت عکاسی HDR، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیهمنوی فارسیدارد
باتریسایر مشخصات
مشخصات باتریباتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتاثر انگشت جانبی (FingerPrint | Side-Mounted)، شتاب سنج (Accelerometer)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، قطب نما (E-Compass)، مجاورتی (Proximity)، روشنایی (Ambient light sensor)

حداکثر توان سرعت شارژ33 وات

بهترین گوشی 7 میلیون تومانی بازار – بهمن 1402

در بازه قیمتی 7 میلیون تومان، گوشی درخور توجه‌ای وجود ندارد. گوشی‌های موجود در این قیمت همان قابلیت‌های تلفن‌های رده 5 میلیون تومانی را با رم و حافظه بیشتر در اختیار شما می‌گذارند و با توجه به بازار بهمن ماه 1402، این محدوده قیمتی بیشتر در دست گوشی‌های سال گذشته یا دوسال پیش برندهای مختلف از جمله شیائومی قرار دارد. ما در گجت نیوز به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر ظرفیت حافظه داخلی یا رم دستگاه برای شما اهمیتی چندانی ندارد، به سراغ گوشی‌های یک رده بالاتر یا یک رده پایین‌تر بروید. به طور خلاصه در بازار فعلی، گوشی 7 میلیون تومانی‌ای وجود ندارد که ارزش خرید قابل توجه‌ای داشته باشد و شما تنها با پرداخت 1.5 میلیون تومان هزینه بیشتر می‌توانید صاحب تلفن به مراتب بهتری شوید.

بهترین گوشی 10 میلیون تومانی بازار (بهمن 1402)

با پرداخت هزینه 10 میلیون تومانی، تقریبا می‌توانید یک گوشی با پکیج مناسبی از قابلیت‌های مختلف را خریداری کنید. نماینده‌های سامسونگ و شیائومی در این بازه قیمتی از تمام رقیبان خود پیشی گرفته‌اند و امکان عرض اندام برندهای تازه وارد به بازار ایران نظیر ریلمی را سلب کرده‌اند.

  • Xiaomi Poco F4

در این بازه قیمتی دو گوشی رقابت سر سختی را برای تصاحب جایگاه بهترین را دارند. یکی از این موارد گوشی قاتل پرچمدار شیائومی یعنی پوکو اف 4 است. مهم‌ترین مزیت پوکو F4 در این بازه قیمتی سخت افزار به شدت قدرتمند آن است؛ این گوشی آنقدر قدرتمند است که توانایی اجرای تمامی کارهای سنگین را به بهترین شکل ممکن دارد، حتی می‌توانید به عنوان یک گوشی گیمینگ بر روی این محصول حساب ویژه‌ای باز کنید. دومین برگ برنده این محصول نمایشگر آن است، اگر به دنبال نمایشگری هستید که رنگ‌ها را با غلظت زیادی به نمایش بگذارد پوکو F4 گزینه مطلوبی محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این گوشی می‌توان به پیک روشنایی 1300 نیتی، HDR10 PLUS، دالبی ویژن و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی اشاره کرد که فراتر از بازه قیمتی محصول است.

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

این گوشی از لحاظ باتری و شارژدهی هم جز بهترین‌های بازار است. باتری 4500 میلی آمپر ساعت این گوشی در استفاده‌های روزمره و سبک توانایی شارژدهی یک روز را دارد، از سوی دیگر آداپتور 67 وات ساعتی موجود در جعبه این محصول ظرف مدت 38 دقیقه باتری را از 0 تا 100 درصد شارژ می‌کند.

پاشنه آشیل پوکو اف 4 برای تبدیل شدن آن به یک گوشی بی‌رقیب دوربین آن است. کیفیت دوربین این گوشی با توجه به قیمت آن، خوب و حتی بهتر از خوب ارزیابی می‌شود اما در برابر رقیبانی همچون گلکسی A34 سامسونگ حرف زیادی برای گفتن ندارد.

 

مشخصات پوکو F4

بدنهصفحه نمایش
ابعاد163.2 در 76 در 7.7 میلی‌مترنوعAMOLED, 120Hz, دارای فناوری HDR10 +, Dolby Vision, 900 nits (HBM), 1300 nits (peak)
وزن195 گرماندازه6.67 اینچ, 107.4 سانتیمتر مربع
جنس بدنهبدنه پشت و جلو از جنس شیشه، دور بدنه از جنس پلاستیک، محافظ نمایشگر گوریلا گلس 5رزولوشن1080×2400 پیکسل, 20:9 نسبت (~395 ppi تراکم)
سایر قابلیت‌هادارای گواهینامه IP53 (مقاومت در برابر پاشیده شدن آب به طور قائم یا با حداکثر زاویه 60 درجه و مقاوم در برابر گرد و غبار)نسبت صفحه نمایش به بدنه86.6 درصد
حافظهپردازنده
حافظه داخلی64 – 128 – 256تراشهQualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G (7 nm)
حافظه رم (RAM)6 – 8 – 12پردازنده مرکزیهشت هسته ای (1×3.2 GHz Kryo 585 & 3×2.42 GHz Kryo 585 & 4×1.80 GHz Kryo 585)
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیپردازنده گرافیکیAdreno 650
دوربیننرم افزار
کیفیت دوربین64 مگاپیکسلf/1.8 ،(wide) 1/2.0″ ، 0.7µm، PDAF، OIS
8 مگاپیکسلf/2.2 ،119ES (ultrawide) ، 1/4.0″، 1.12µm
2 مگاپیکسل,، f/2.4 ،(macro)
سیستم عاملاندروید 12
دیافراگمf/1.8

f/2.2

f/2.4

رابط کاربریMIUI 13 (رابط کاربری اختصاصی شیائومی)
کیفیت فیلمبرداری4K@30/60fps, 1080p@30/60fpsقابلیت های نرم افزاریMMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش و ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
دوربین سلفی20 مگاپیکسل, f/2.5, (wide), 1/3.06″, 1.0µm

پشتیبانی از زبان فارسیدارد
سایر قابلیت های دوربین سلفی
دارای حالت پرتره، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت تشخیص لبخند، قابلیت عکاسی HDR، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیهمنوی فارسیدارد
باتریسایر مشخصات
مشخصات باتریباتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعتاثر انگشت جانبی (FingerPrint | Side-Mounted)، شتاب سنج (Accelerometer)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، قطب نما (E-Compass)، مجاورتی (Proximity)، روشنایی (Ambient light sensor)، حافظه ذخیره‌سازی اطلاعات از نوع UFS 3.1

حداکثر توان سرعت شارژ67 وات
  • Samsung Galaxy A34

گلکسی A34 سامسونگ محبوب‌ترین گوشی در بین بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان محسوب می‌شود، اکثر مردم که اطلاعات چندانی از مشخصات گوشی‌های هوشمند ندارند با خیالی آسوده برای خرید این گوشی اقدام می‌کنند. نماینده سامسونگ در این بازه قیمتی در تمامی زمینه‌ها عملکرد رضایت بخشی از خود نشان می‌دهد. مهم‌ترین وجه تمایز این گوشی در قیاس با سایر گوشی‌ها، دریافت 4 سال بروزرسانی نرم‌افزار اندروید است که در استفاده‌های طولانی مدت این گوشی را به انتخاب بهتری تبدیل می‌کند.

بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان

دوربین این گوشی یکی از بهترین تجربه‌های عکاسی در این بازه قیمتی را در اختیار شما می‌گذارد که مشابه آن را در کمتر گوشی‌ای می‌بینید. یکی دیگر از بخش‌های جذاب این گوشی طراحی پنل پشتی و وجود دوربین‌های جزیره‌ای آن است، طراحی‌ای جواب پس داده که اکنون شاهد به کارگیری‌اش بر روی گوشی‌های اقتصادی بازار هستیم. گوشی‌های سامسونگ همیشه به کیفیت بالای نمایشگر معروف بوده‌اند و گلکسی A34 نیز از این قاعده مستثنی نیست. نمایشگر این گوشی به لطف روشنایی 1000 نیتی برای هرکاری مناسب است.

اگر از گوشی همراه خود برای پردازش‌های سنگین استفاده نمی‌کنید، گلکسی A34 پیشنهاد ما به شماست.

 

مشخصات Samsung Galaxy A34

بدنهصفحه نمایش
ابعاد161.3 x 78.1 x 8.2 mmنوعSuper AMOLED, 120Hz
وزن199 گرماندازه6.6 اینچ، 106.9 سانتیمتر مربع
جنس بدنهجلو شیشه (گوریلا گلس 5), فریم پلاستیک, پشت پلاستیکرزولوشن1080×2340 پیکسل, 19.5:9 نسبت (~390 ppi تراکم)
سایر قابلیت‌هادارای گواهینامه IP67 (مقاومت در برابر به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری)نسبت صفحه نمایش به بدنه84.9 درصد
حافظهپردازنده
حافظه داخلی128 – 256تراشهMediatek MT6877V Dimensity 1080 (6 nm)
حافظه رم (RAM)4 – 6 -8پردازنده مرکزیهشت هسته ای (2×2.6 GHz Cortex-A78 & 6×2.0 GHz Cortex-A55)
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

میکرو اس دی XC (از اسلات مشترک سیم کارت استفاده می کند)

پردازنده گرافیکیMali-G68 MC4
دوربیننرم افزار
کیفیت دوربین48 مگاپیکسلf/1.8 ،26mm (wide) ، 1/2.0″ ،0.8µm ،PDAF ،OIS
8 مگاپیکسلf/2.2 ،123Ëš ،(ultrawide) ، 1/4.0″ ،1.12µm
5 مگاپیکسل، f/2.4 ،(macro)
سیستم عاملاندروید 13
دیافراگمf/1.8

f/2.2

f/2.4

رابط کاربریOne UI 5.1
کیفیت فیلمبرداری4K@30fps، 1080p@30/60fps، 720p@480fpsقابلیت های نرم افزاریMMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش و ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
دوربین سلفی13 مگاپیکسلf/2.2 ،(wide) ،1/3.1″ ، 1.12µmپشتیبانی از زبان فارسیدارد
سایر قابلیت های دوربین سلفی
دارای حالت پرتره، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت تشخیص لبخند، قابلیت عکاسی اچ دی ار، فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه، فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیهمنوی فارسیدارد
باتریسایر مشخصات
مشخصات باتریباتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتاثر انگشت جانبی (FingerPrint | Side-Mounted)، شتاب سنج (Accelerometer)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، قطب نما (E-Compass)، مجاورتی (Proximity)، روشنایی (Ambient light sensor)،

حداکثر توان سرعت شارژ25 وات

سوالات متدوال

آیا گوشی‌ های زیر 10 میلیون تومان، برای اجرای بازی‌های کالاف دیوتی موبایل و پاجی مناسب هستند؟

گوشی‌های اقتصادی بازار معمولا سخت‌افزار چندان قدرتمندی ندارند که انتظار اجرای بازی‌های سنگین را از آن‌ها داشته باشید. اما کمپانی‌های سازنده موبایل از محبوبیت این بازی‌ها خبر دارند و سعی می‌کنند تا حد ممکن این بازی‌ها را برای گوشی تولیدیشان بهینه کنند. بسیاری از گوشی‌های اقتصادی بازار می‌توانند این بازی‌ها را با کیفیت متوسط و فریم بالا اجرا کنند.

سطح کیفیت دوربین گوشی‌ های اقتصادی بازار چگونه است؟

اگرچه در این بازه قیمتی نمی‌توان انتظار خاصی از دوربین گوشی‌ها داشت، اما مواردی که در بخش بهترین دوربین‌ها در این مطلب به شما معرفی کردیم می‌توانند عملکرد رضایت بخش و حتی فراتر از آن را برای شما به ارمغان بیاورند.

در بازه قیمتی زیر 10 میلیون تومان، گوشی اقتصادی بخریم یا به سراغ پرچمداران قدیمی دسته دوم برویم؟

اگر برای استفاده‌های معمولی نظیر شبکه‌های مجازی، وب‌گردی و… از تلفن خود استفاده می‌کنید، گوشی‌های اقتصادی بازار می‌توانند برای مدت زمان بیشتری به نیازهای شما پاسخ مطلوب بدهند. اما اگر بتوانید پرچمداران یا گوشی‌های قاتل پرچمدار یک یا نهایتا دو سال گذشته که از سلامت کامل برخور دارند را تهیه کنید، کاربری به مراتب لذت بخش‌تری  را تجربه خواهید کرد.

در بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان، گوشی سامسونگ بخریم یا شیائومی؟

بسیاری از افراد همچنان به برند شیائومی اعتماد ندارند و معتقدند که محصولات سامسونگ با کیفیت بالاتری ساخته می‌شوند و در دراز مدت عملکرد پایدارتری از خود نشان می‌دهند. اما شیائومی در طول چند سالی که در بازار ایران مشغول فعالیت بوده، عملکرد رضایت بخشی داشته و خریداران محصولات این برند را راضی نگه داشته است به گونه‌ای که نمی‌توان تفاوت خاصی را بین برند شیائومی و سامسونگ قائل شد. ما در گجت نیوز به شما توصیه می‌کنیم برای داشتن بهترین انتخاب در بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان، به مقایسه مدل‌های مختلف گوشی در برندهای مختلف بپردازید تا اینکه از میان محصولات یک برند، کالای خود را انتخاب کنید. اما اگر همچنان تمایل دارید که گوشی سامسونگی بخرید، galaxy A34 بهترین انتخاب در این بازه قیمتی است.

در این مطلب ما به معرفی بهترین گوشی های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان پرداختیم، انتخاب شما کدام گوشی است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*