دوربین ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

دوربین ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس، بهتر از پرچمداران سامسونگ!

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس – Redmi Note 13 Pro Plus در آزمون‌های دگزومارک امتیاز بالاتری از پرچمداران سامسونگ کسب کرده است.

شیائومی در حال حاضر یک گوشی میان‌رده جدید با یک دوربین جذاب را به بازار عرضه کرده که ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس 5G نام دارد. حالا دگزومارک (DxOMark) به‌عنوان بزرگ‌ترین مرجع بررسی‌کننده گوشی‌های هوشمند، عملکرد دوربین این گوشی را بررسی کرده و نتایج جالب توجهی به‌دست آمده است. این گوشی از امکانات پیشرفته‌ای مثل یک نمایشگر بسیار شفاف AMOLED، سنسور دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و عمر باتری طولانی برخوردار است.

دوربین گوشی شیائومی چه عملکردی در دگزومارک داشته است؟

 

دگزومارک، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس را بررسی کرده که از سنسور ۱/۱.۴ اینچی Samsung ISOCELL HP1 بهره می‌برد. سنسوری با چنین رزولوشن بالا مزیت‌های فراوانی دارد و می‌تواند به ثبت جزئیاتی غنی در عکس‌ها و ویدیوها کمک می‌کند. این دوربین می‌تواند عکس‌های به‌مراتب بهتری نسبت به نسل قبلی خودش، ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس بگیرد. حتی با وجود زوم دیجیتالی پایین، عملکرد بسیار خوبی دارد.

دوربین ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

با این حال فقدان یک دوربین تله فوتو منجر به کاهش امتیاز زوم آن شده، در حالی که یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2 در بین گوشی‌های هم رده با خود، متوسط است. پیکسل‌های کوچک دوربین اصلی علیرغم فناوری پیکسل باینینگ ۱۶ به ۱، نویزهای زیادی را در نور کم ثبت می‌کند. وایت بالانس در این دوربین همیشه قابل اعتماد کار نمی‌کند؛ بنابراین عکس‌ها و فیلم‌ها و همینطور رنگ پوست کاملا دقیق نیست.

گاهی اوقات افکت بوکه در تصاویر مصنوعات قابل توجهی دارند، فوکوس خودکار ویدیوها همیشه قابل اطمینان کار نمی‌کند و پیش‌نمایش تصاویر در اپلیکیشن دوربین دقیقا مشابه تصویر نهایی داخل گالری نیست. این نقاط ضعف باعث شده این گوشی فقط ۱۲۱ امتیاز را در آزمون دگزومارک کسب کند و بعد از آیفون ۱۱ پرو مکس اپل در جایگاه هفتاد و پنجمین گوشی برتر جهان قرار بگیرد. این گوشی موفق شده امتیاز بیشتری را از گوشی پرچمدار گلکسی S22 و گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ کسب کند.