مدیاتک، سازنده تراشه گوشی های سامسونگ

مدیاتک می‌خواهد سازنده تراشه گوشی های سامسونگ شود

مدیاتک با پیشنهادی اغواکننده می‌خواهد سهم تراشه هایش سهم بیشتری از گوشی های سامسونگ داشته باشند. آیا غول کره‌ای این پیشنهاد را قبول می‌کند؟

یدک کشیدن لقب بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی در جهان، به این معنی است که سامسونگ هر ساله تعداد زیادی گوشی را راهی بازار می‌کند. بنابراین اگر بتوانید عضوی از توسعه آن‌ها باشید و یکی از قطعات گوشی‌های سامسونگ را تأمین کنید، قطعا کسب و کار شما با تحول بزرگی مواجه خواهد شد.

بنابراین جای تعجب نیست که مدیاتک تخفیف ویژه‌ای را در قیمت تراشه های خودش به سامسونگ داده تا غول کره‌ای را مجاب به استفاده از آن‌ها کند. در حال حاضر سامسونگ تراشه گوشی‌هایش را از بین قطعات تولید شده توسط شرکت‌های کوالکام و مدیاتک انتخاب می‌کند.

تخفیف ویژه مدیاتک، غول کره‌ای را ترغیب می‌کند؟

یک افشاگر در شبکه اجتماعی X مدعی شده که مدیاتک تخفیف ویژه‌ای را به سامسونگ ارائه کرده تا بیشتر از تراشه‌های این شرکت در تلفن‌های هوشمندش استفاده کند. اگر این ادعا درست باشد و سامسونگ پیشنهاد را بپذیرد، به‌زودی شاهد افزایش مدل‌هایی از گلکسی خواهیم بود که به تراشه مدیاتک مجهز می‌شوند؛ البته این محدود به محصولات میان‌رده و ارزان قیمت سامسونگ خواهد بود.

مدیاتک، سازنده تراشه گوشی های سامسونگ

مدیاتک سازنده تراشه گوشی های سامسونگ می‌شود

سامسونگ در حال حاضر تحت قرارداد همکاری با کوالکام است و این شرکت مستقر در سن دیگو آمریکا، نسخه‌های اورکلاک شده‌ای از تراشه‌هایش را برای استفاده در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ را در اختیار این کمپانی می‌گذارد. به‌همین خاطر هم نام چیپست گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy است و با نسخه معمولی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تفاوت دارد.

اما اولویت سامسونگ استفاده از تراشه‌های اگزینوس ساخت خود در گوشی‌های پرچمدارش است؛ به‌همین خاطر هم گوشی‌های گلکسی S24 و S24 پلاس با چیپست جدید اگزینوس ۲۴۰۰ به‌جای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. در حالی که مدیاتک هم چند سالیست به تولید تراشه‌های پرچمدار روی آورده و امسال با چیپست دایمنسیتی ۹۳۰۰ خود می‌خواهد با کوالکام رقابت کند، اما احتمالا سامسونگ حتی با تخفیف‌های ویژه‌ای که دریافت کرده، قصد ندارد از تراشه های سری دایمنسیتی مدیاتک در گوشی های پرچمدار خود استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*