دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک

دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک قدرتمندترین تراشه موبایل جهان می‌شود؛ کوالکام دیگر پادشاه نیست!

به‌گفته کارشناسان چیپست دایمنسیتی ۹۳۰۰ – Dimensity 9300 قدرتمندترین تراشه موبایل در جهان است و می‌تواند مدیاتک را به پادشاه جدید بازار تبدیل کند.

مدیاتک توانست با تراشه موبایل رقابتی دایمنسیتی ۹۳۰۰ که خوشه‌بندی جدید پردازنده و هماهنگی با پردازشگر گرافیکی را ارائه می‌کند، رقبای کهنه‌کار خودش مثل کوالکام را به چالش بکشد. حالا تحلیلگران شرکت تحقیقاتی مورگان استنلی معتقد هستند که افزایش سفارشات خرید این چیپست توانمند نشان می‌دهد چیپست‌ساز تایوانی مدیاتک به‌زودی سهم متفاوتی از آنچه که هست را در بازار تجربه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

چیپست دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک در بنچمارک گیگ بنچ، پشت تمام رقبا را به خاک مالید

مدیاتک می‌خواهد جای کوالکام را در بازار بگیرد

گزارش جدیدی از سوی بلومبرگ منتشر شده که می‌گوید ارزش سهام مدیاتک از اواخر ماه ژوئن تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است و تقاضا برای چیپست‌های ساخت این شرکت (به‌خصوص در کشور چین) خیلی بهتر از رقیبش یعنی کوالکام بوده است.

دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک

آخرین چیپست پرچمدار کوالکام، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است که به‌اعتقاد کارشناسان هزینه خرید آن برای گوشی‌سازها خیلی زیاد خواهد بود (نسل قبلی آن هم ۱۶۰ دلار است) و از آنجا که سازندگان همیشه به‌دنبال حاشیه سود بیشتری هستند، منتظر ظهور جایگزین اقتصادی‌تری برای تراشه‌های کوالکام بوده‌اند. حالا با توجه به اینکه چیپست Dimensity 9300 توانسته در اکثر بنچمارک‌ها هر دو رقیب خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اپل A17 Pro را شکست دهد، انتخاب بسیار مناسبی برای اکثر گوشی‌های پرچمدار اندرویدی به‌نظر می‌رسد.

محققان مورگان استنلی معتقدند که چیپست دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک، پرقدرت‌ترین تراشه موبایل حال حاضر بازار است و عرضه آن با گوشی چینی ویوو X100 Pro باعث تغییر و تحولاتی در بازار خواهد شد. خود مدیاتک نیز معتقد است که ۲۰ میلیون نسخه از این تراشه را به گوشی‌سازها خواهد فروخت که می‌تواند رکورد تازه‌ای برای آن‌ها محسوب شود. ارزش فعلی مدیاتک در بازار بیش از ۴۷ میلیون دلار است که آن‌ها را پس از TSMC، به دومین شرکت بزرگ صنعت نیمه‌هادی در تایوان تبدیل می‌کند.

چیپست جدید دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک یک اشکال بزرگ دارد!

گرچه توانایی بالای چیپست Dimensity 9300 انکارناپذیر است، اما استفاده از خوشه CPU جدید که فاقد هرگونه هسته‌های کم مصرف است، می‌تواند آن را با یک اشکال بزرگ همراه کند و آن افزایش مصرف انرژی است. پردازنده مرکزی این تراشه در نخستین آزمون‌های خود، ۴۶ درصد از عملکرد خودش را از دست داد. البته مقصر آن هم حضور یک محفظه بخار در زیر قاب گوشی ویوو X100 Pro اعلام شده است.

سال آینده اوضاع برای مدیاتک بهتر هم خواهد شد. چرا که آن‌ها از فناوری لیتوگرافی ارتقا یافته ۳ نانومری شرکت TSMC به‌نام “N3E” برای تولید چیپست دایمنسیتی ۹۴۰۰ استفاده خواهند کرد که می‌تواند مصرف انرژی را کارآمدتر کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*