7 خودرو برقی خیابان های ایران - نمای جلو تویوتا بی زد 4 ایکس

معرفی 7 خودرو برقی جدیدی که روانه خیابان‌های ایران شده‌اند

به‌زودی واردات ماشین های الکتریکی تا سقف 40 هزار یورو به کشورمان آغاز خواهد شد. در ادامه به معرفی 7 خودرو برقی جدید ایران می‌پردازیم.

صنعت خودرو امروزه به سمت برقی شدن رفته و شرکت‌های خودروسازی معتبر محصولات خود را به سمت و سوی الکتریکی شدن برده‌اند. بر اساس آخرین اخبار، در کشور ما هنوز زیرساخت‌های درست و حسابی برای برقی‌سازی وجود ندارد و همان خودروهای بنزینی موجود هم پر از عیب و ایراد هستند.

معرفی 7 خودرو برقی جدید در خیابان های ایران

با وجود تمام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که تولیدکنندگان ایرانی دارند، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده واردکنندگان می‌توانند تا سقف 40 هزار یورو، ماشین برقی به کشور بیاورند. در مقاله پیش رو قصد داریم به معرفی چندین خودرو الکتریکی که تازه به کشورمان آمده‌اند، بپردازیم.

به‌طور کلی خودروهای برقی باید حداقل 320 کیلومتر برد داشته باشند تا بتوان گفت از کیفیت خوبی برخوردار هستند. خودرویی که نتواند مسافت کوتاه 320 کیلومتری را بدون نیاز به شارژ طی کند همان بهتر که به منصه ظهور نرسد و در خط تولید یا در حد یک ایده بماند. مشتریانی که قصد انجام سفرهای طولانی را با خودروهای برقی دارند از این‌که در راه بمانند ترس و واهمه دارند. بنابراین شارژ سریع و به موقع و دسترسی به جایگاه‌های شارژ از مولفه‌های مهم و تأثیرگذار محسوب می‌شود.

1. تویوتا BZ4X (قیمت پایه 40 هزار یورو)

7 خودرو برقی خیابان های ایران - نمای جلو تویوتا بی زد 4 ایکس

نخستین خودرو برقی که معرفی می‌کنیم از محصولات تویوتا است. ژاپنی‌ها قیمت پایه این محصول را 40 هزار یورو در نظر گرفته‌اند که باید دید ارزش خرید دارد یا خیر. این کراس اوور جذاب با ظاهر مناسبی که دارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده و مطابق با نظام رتبه‌بندی EPA، با یک مرتبه شارژ کامل می‌تواند حدود 400 کیلومتر طی کند.

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به رینگ‌های 18 اینچی و سیستم اطلاعات سرگرمی 12.3 اینچی اشاره کرد. همچنین خبر خوب این‌که برای این ماشین الکتریکی ژاپنی سیستم چهار چرخ محرک قابل سفارش است. نسخه پایه یا همان محور جلو مجهز به یک پیشرانه برقی نسبتا قدرتمند است که می‌تواند حداکثر قدرت 201 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن‌متر را تولید کند. نسخه‌های چهار چرخ محرک زیر کاپوت خود دو پیشرانه دارند و قدرت 214 اسب بخار و گشتاور 336 نیوتن‌متر را تولید خواهند کرد.

2. کیا EV6 (قیمت پایه 39 هزار یورو)

7 خودرو برقی خیابان های ایران - نمای جلو کیا EV6

یکی از بهترین نمونه خودروهای برقی تا سقف 40 هزار یورو برای واردات به ایران، کیا EV6 کره‌ای است. این محصول قدرتمند و زیبا بردی بیشتر از 322 کیلومتر دارد و مجهز به یک باتری 77.4 کیلووات‌ساعتی است. حداکثر برد قابل دسترسی با این باتری 373 کیلومتر ارزیابی شده است.

تریم جی تی لاین این کراس اوور کره‌ای برقی مجهز به امکاناتی نظیر گرم‌کن و سردکن صندلی، تنظیم برقی صندلی راننده، درب صندوق عقب الکتریکی و فضای داخلی چرم است. تنها نکته منفی این خودرو کاهش برد به 330 کیلومتر خواهد بود. این خودرو در دو نسخه دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک به بازار عرضه شده است. پیشرانه الکتریکی نصب شده در عقب حدود قدرت 225 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر را تولید می‌کند و نسخه دو پیشرانه آن حداکثر قدرت 320 اسب بخار و گشتاور 605 نیوتن‌متر را تولید خواهد کرد.

3. هیوندای آیونیک 5 (قیمت پایه 38 هزار یورو)

نمای جلو هیوندای آیونیک 5

هیوندای آیونیک 5 یکی از برترین محصولات برقی شرکت هیوندای به‌شمار می‌رود که در سه مدل جذاب SE، SEL و Limited عرضه شده است. برد باتری این کراس اوور حداکثر 480 کیلومتر خواهد بود و هر سه نسخه آن مجهز به سیستم چهار چرخ محرک هستند. البته سیستم AWD باعث کاهش برد تا 427 کیلومتر می‌شود.

حداکثر برد قابل دسترسی می‌تواند به عوامل مختلفی نظیر شرایط رانندگی، عادات راننده و شرایط آب و هوایی بستگی داشته باشد و کم و زیاد گردد. مدل پایه آیونیک 5 می‌تواند با پیشرانه خود حداکثر 168 اسب بخار قدرت و 349 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. پک باتری 54 کیلووات‌ساعتی این خودرو الکتریکی مجهز به فناوری شارژ سریع است و باتری را در عرض 18 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ می‌کند.

4. کیا نیرو برقی (قیمت پایه 36 هزار یورو)

نمای جلو کیا نیرو

چهارمین خودرو برقی که معرفی خواهیم کرد، باز هم از کمپانی خوش نام و آوازه کیا است. این کراس اوور کره‌ای مقرون‌به‌صرفه است و می‌تواند حداکثر برد 320 کیلومتری به رانندگان ارائه دهد. جذاب است که بتوانید با کمتر از 40 هزار یورو به چنین بردی دسترسی داشته باشید.

دو تریم کیا نیرو Wind و Wave است که هر دو گزینه‌های جذابی به‌شمار می‌روند. هر دو مدل این کراس اوور مجهز به یک پک باتری 64 کیلوواتی هستند که با یک مرتبه شارژ می‌توانند مسافت 407 کیلومتری را به‌راحتی طی کنند. همچنین برای شارژ 10 تا 80 درصد آن به کمتر از 45 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

این شاسی بلند کره‌ای ویژگی‌های جذاب زیادی دارد که آن را تبدیل به یک محصول راحت و مقرون‌به‌صرفه می‌گرداند. صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سانروف، سیستم هشدار عابر پیاده و اپل کارپلی و اندروید اتو از جمله آپشن‌های این خودرو هستند.

5. فولکس واگن ID.4 (قیمت پایه 31 هزار یورو)

7 خودرو برقی خیابان های ایران - نمای جلو

خودرو برقی بعدی که معرفی می‌کنیم از محصولات شرکت آلمانی فولکس واگن است. مدتی پیش یک دستگاه از ID.4 برای انجام آزمایش‌ها و تست‌های فنی به شهرک آزمایشی ارسال شد. این شاسی بلند زیبا و جذاب دومین محصول از سری ID به‌حساب می‌آید و از 2020 وارد بازارهای جهانی شده است.

یکی از نسخه‌های این کراس اوور برقی با نام ID.4 Crozz هم‌اکنون در شرکت فاو چین تولید می‌شود و به همین دلیل است که امکان ورود آن به ایران میسر گردیده است. زیر کاپوت این خودرو برقی یک پیشرانه الکتریکی تعبیه شده که می‌تواند حداکثر 204 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این موتور از طریق یک گیربکس تک سرعته به محور جلو انتقال می‌یابد.

به‌لطف باتری 84.8 کیلووات‌ساعتی فولکس واگن فوق می‌توان مسافت 400 کیلومتری را بدون نیاز به شارژ طی کرد. از آنجایی که مراحل تست فنی این ماشین در کشورمان در حال انجام است پیش‌بینی می‌شود به‌زودی وارد بازار ایران شود و حضورش قطعی است.

6. هیوندای کونا الکتریکی (قیمت پایه 30 هزار یورو)

نمای جلو هیوندای کونا

دومین خودرو برقی هیوندای که قرار است به بازار کشورمان بیاید، کونا است. این کراس اوور خوش ترکیب با قیمت پایه 30 هزار یورویی انتخابی عالی برای عرضه است. پیشرانه کونا می‌تواند حداکثر قدرت 133 تا 201 اسب بخار را تولید کند. سه حالت رانندگی برای این ماشین الکتریکی در نظر گرفته شده که عبارتند از: عادی، اکو و اسپرت.

هیوندای کونا مجهز به یک باتری 65.4 کیلووات‌ساعتی شده که با یک مرتبه شارژ کامل می‌تواند حدود 415 کیلومتر مسافت طی کند. شارژ 10 تا 80 درصدی این محصول حدود 41 دقیقه طول خواهد کشید. صفحه نمایش 12.3 اینچی، اطلاعات سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو از جمله آپشن‌های این خودرو به‌حساب می‌آیند.

7. نیسان لیف (قیمت پایه 26 هزار یورو)

7 خودرو برقی خیابان های ایران - نمای جلو نیسان لیف

آخرین خودرویی که معرفی می‌شود، نیسان لیف است. این خودرو الکتریکی ارزان و مقرون به صرفه با توجه به برد قابل قبولی که دارد مورد استقبال قرار خواهد گرفت. شاید ظاهر آن با سایر ماشین‌های این فهرست متفاوت باشد، اما مهم قیمت و امکانات آن است که جذاب به‌نظر می‌رسد.

با یک مرتبه شارژ این خودرو قادر هستید مسافتی 340 کیلومتری را طی کنید. نیسان لیف مجهز به امکاناتی نظیر طراحی بیرونی نسبتا جذاب با خطوط بدنه آیرودینامیک و چراغ‌های جلوی فول ال ای دی و پدال الکترونیکی است و به‌لطف این آپشن‌ها چابک و سریع است.

داخل کابین لیف یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی قرار گرفته که می‌توانید به برنامه‌های خود به‌راحتی دسترسی داشته باشید. یکی از فناوری‌های جذاب این خودرو الکتریکی، فناوری تحرک هوشمند است که ویژگی‌هایی از قبیل هشدار نقطه کور و کروز کنترل هوشمند دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*