کیا K5 مدل 2025 فیس لیفت

کیا K5 فیس لیفت با طراحی هیجان‌انگیز و موتور 290 اسب بخاری از راه رسید + ویدیو

مدل 2025 فیس لیفت کیا K5، یکی از خودروهای وارداتی جدید بازار ایران معرفی شد. این نسخه طراحی جدید، موتور 290 اسب بخاری و امکانات بیشتر دارد.

پاییز گذشته معرفی اولیه مدل 2025 فیس لیفت کیا K5 (اپتیمای سابق) برای بازار کره جنوبی صورت گرفت. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو خارجی، این خودرو قرار است به‌زودی در نمایشگاه خودرو شیکاگو حضور پیدا کند و به همین واسطه، کیا به‌صورت کامل از آن برای بازار آمریکای شمالی رونمایی کرد. نسخه آمریکایی کی 5 فیس لیفت از به‌روزرسانی در طراحی نمای بیرونی، امکانات ایمنی و رفاهی جدید و موتوری حجیم‌تر برخوردار شده است. در ادامه به جزئیات مختلف کی 5 جدید از جمله طراحی نمای بیرونی، مشخصات فنی و امکانات آن خواهیم پرداخت.

معرفی کیا K5 مدل 2025 فیس لیفت

کیا K5 که پیش‌تر با نام اپتیما شناخته می‌شد و از قضا طرفداران زیادی هم در ایران دارد، در حال حاضر در پنجمین نسل خود به سر می‌برد. نسل پنجم این سدان سال 2019 روانه بازار شد و بعد از گذشت 5 سال، حالا کیا زمان را برای اعمال تغییراتی در نمای بیرونی و همچنین فضای داخلی آن مناسب می‌دید. جای اشاره دارد که K5 اخیراً به‌واسطه کوشا خودرو وارد کشور شده است و همچنین یکی از محصولات کوشا خودرو در نمایشگاه خودرو تهران بود. حتی در گجت نیوز به بررسی کیا K5 وارداتی از جوانب مختلف پرداخته‌ایم.

طراحی نمای بیرونی K5 جدید

نمای جلو کیا K5 مدل 2025 فیس لیفت

کیا K5 یا اپتیمای نسل جدید در آمریکا با رقبایی مثل تویوتا کمری و هیوندای سوناتا، هم‌خانواده خود دست و پنجه نرم می‌کند. به همین خاطر، برای این‌که بتواند کماکان در رقابت با این سدان‌های پرطرفدار باقی بماند، باید از لحاظ ظاهری به‌روز باشد. کیا هم به این موضوع توجه کرده و در حالی که کیا K5 پیش از این هم چهره مدرنی داشت، تغییراتی را در نمای بیرونی آن اعمال کرده است.

نمای عقب کیا K5 مدل 2025 فیس لیفت

این سدان کره‌ای حالا چراغ‌های جدیدی در ناحیه جلو دارد و دی‌لایت‌های آن به شکل حرف Z یا زیگ‌زاگ‌گونه درآمده‌اند. این دی‌لایت‌ها رنگ زرد شبیه به کهربایی دارند که به نوبه خود می‌تواند جذاب باشد. در این بین همچنین بازطراحی سپر جلو به چشم می‌آید. در ناحیه عقب هم چراغ‌های جدیدی به کار رفته است که از لحاظ بزرگ‌تر از نمونه‌های قبلی‌اند و به سمت پایین متمایل شده‌اند. در عقب تیپ GT این خودرو حتی دو خروجی اگزوز دوگانه قرار گرفته است که جلوه‌ای اسپرت‌تر به آن می‌دهد.

بسته به تیپ، کیا K5 سوار بر رینگ‌های متفاوتی می‌شود. برای نسخه پایه رینگ‌های 16 اینچی ارائه شده است و زیر GT به‌عنوان بالارده‌ترین تیپ می‌توان رینگ‌های 19 اینچی پیدا کرد.

کابین اپتیما فیس لیفت

کابین کیا K5 مدل 2025 فیس لیفت

همان‌طور که انتظار می‌رود، پایه و اساس طراحی فضای داخلی سدان کیا دست‌نخورده مانده و صرفاً المان‌هایی جدید به آن اضافه شده است تا به‌روزتر از قبل به نظر برسد. به‌عنوان مثال، تغییراتی در فرم داشبورد و دریچه‌ها و همچنین جاگیری و طراحی تازه کنترل‌های تهویه دیده می‌شود. مهم‌تر از این‌ها یک نمایشگر دوگانه برای کابین در نظر گرفته شده است، در صورتی که پیش از این یک نمایشگر در مرکز داشبورد و صفحه آمپر آنالوگ با یک نمایشگر کوچک میانی پشت فرمان قرار گرفته بود.

یک بخش این نمایشگر دوگانه، صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی است که به‌صورت بی‌سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو پشتیبانی می‌کند. صفحه آمپر دیجیتال 12 اینچی بخش دیگر این نمایشگر را تشکیل می‌دهد. گفتنی است که به‌لطف تکنولوژی Connected Car Digital Cockpit، حتی سرعت واکنش نمایشگرها افزایش پیدا کرده و همچنین امکان دریافت آپدیت از راه دور برای نمایشگر مرکزی جهت برخورداری از جدیدترین قابلیت‌ها وجود دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی کی 5 مدل 2025

کیا سدان K5 فیس لیفت را در 5 تیپ با نام‌های LXS ،EX ،GT و GT-Line (نسخه‌های دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل) عرضه می‌کند. در ادامه برخی از امکانات و آپشن هایی را مشاهده می‌کنید که بسته به تیپ در دسترس راننده قرار می‌گیرند:

  • کروز کنترل هوشمند
  • استاپ اند گو (خاموش کردن خودکار موتور در حالت سکون)
  • جلوگیری از برخورد جلو
  • هشدار فاصله پارک در ناحیه عقب و جلو
  • نمایشگر نقطه کور
  • نمایشگر دید اطراف
  • دستیار جلوگیری از برخورد هنگام پارک کردن
  • سانروف پانورامیک
  • سیستم صوتی بوز با 12 اسپیکر
  • نورپردازی داخلی ال‌ای‌دی
  • کلید دیجیتال
  • صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند
  • پورت‌های USB-C در جلو و عقب
  • نمایشگر مرکزی 12.3 اینچی
  • صفحه آمپر دیجیتال 12 اینچی
  • پشتیبانی بی‌سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو
  • رینگ‌های 16، 18 و 19 اینچی
  • سیستم تشخیص صدا

مشخصات فنی کیا K5 فیس لیفت

نمای جلو کی 5 مدل 2025

مدل 2025 فیس لیفت کی 5 حالا به‌جای موتور 1.6 لیتری توربوشارژ قبلی، یک موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی زیر کاپوت خود دارد. این موتور جدید می‌تواند 191 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور تولید کند و به‌وسیله یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته نیرو محرکه را به چرخ‌های جلو هدایت می‌کند.

تیپ GT از یک موتور 2.5 لیتری توربوشارژ با خروجی بیشتر بهره می‌برد. موتور این تیپ توان تولید قدرت 290 اسب بخار و گشتاور 421 نیوتن متر را دارد و از طریق یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه 8 سرعته نیرو را به محور جلو می‌فرستد. سیستم تمام چرخ محرک یا دو دیفرانسیل هم در قالب آپشن برای نسخه GT در دسترس قرار دارد.

جالب است که هرچند هیوندای برای سوناتا پیشرانه هیبرید در نظر گرفته، کیا به‌عنوان زیرمجموعه دیگر گروه هیوندای، کی 5 جدید را بدون گزینه هیبرید عرضه می‌کند.

تاریخ عرضه و قیمت مدل جدید کی 5

نمای عقب کی 5 مدل 2025

کیا مشخص نکرده است که چه زمانی کیا K5 مدل 2025 فیس لیفت را عرضه می‌کند، ولی انتظار می‌رود این سدان در بهار پیش رو رسماً به فروش گذاشته شود. در زمینه قیمت هم پیش‌بینی می‌شود علی‌رغم اضافه شدن امکانات استاندارد جدید، قیمت پایه این خودرو کماکان حدود 27 هزار دلار باشد. با وجود این، به‌زودی باید قیمت تیپ‌های آن به‌صورت رسمی مشخص شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*