امکانات هوش مصنوعی گلکسی S24 در وان پلاس

وان پلاس امکانات هوش مصنوعی گلکسی S24 را به گوشی‌های خود می‌آورد

اگر تصور می‌کنید امکانات هوش مصنوعی گلکسی S24 را فقط در پرچمداران سامسونگ می‌توان تجربه کرد، در اشتباهید؛ چرا که وان پلاس با یک آپدیت جدید، این قابلیت‌ها را به ColorOS آورده است.

شرکت چینی OnePlus به‌طور چراغ خاموش، برخی از امکانات هوش مصنوعی سامسونگ گلکسی S24 و گوشی‌های گوگل پیکسل را به وان پلاس 11 و وان پلاس 12 اضافه کرد. این قابلیت‌ها به نسخه جدید ColorOS 14 اضافه شده‌اند که به‌تازگی آپدیت آن در چین منتشر شده است.

ناگفته نماند که نسخه‌های گلوبال گوشی‌های وان پلاس با OxygenOS کار می‌کنند؛ ولی تفاوت چندانی بین این دو پوسته اندروید وجود ندارد و پربیراه نیست اگر بگوییم فقط اسمشان فرق می‌کند. به‌هرحال باید دید آیا نسخه‌های گلوبال وان پلاس 11 و 12 هم چنین آپدیتی را دریافت خواهند کرد؟

وان پلاس کالر او اس 14

اما دقیقا صحبت از چه امکاناتی است؟ یکی از آن‌ها AI Summarizer نام دارد که با استخراج زمان، مکان و سایر اطلاعات لازم، خلاصه گزارشی از تماس‌های تلفنی کاربر تهیه می‌کند. این قابلیت تا حدی مشابه Galaxy AI است؛ ولی در گوشی‌های سامسونگ از این هوش مصنوعی برای خلاصه کردن اسناد، محتوای وب‌سایت‌ها و یادداشت‌ها استفاده می‌شود.

دیگر قابلیت اضافه شده به گوشی‌های وان پلاس، AIGC Remover نام دارد؛ یک ابزار هوشمند ویرایش تصویر که اشیا و افراد ناخواسته را از عکس‌های شما حذف می‌کند. به‌نظر می‌رسد این دقیقا همان قابلیت Magic Eraser در گوشی‌های گوگل یا ابزار جدید ادیت عکس AI در گوشی‌های سامسونگ باشد.

علاوه بر این‌ها، کمپانی چینی ظاهرا Breeno Touch را هم ارتقا داده است. برینو که دستیار دیجیتالی وان پلاس و اوپو در چین است، حالا می‌تواند محتوای روی تصویر را بخواند و دسترسی فوری به سرویس‌های مرتبط با آن را فراهم کند.

بهینه‌سازی‌های دیگری هم در نسخه جدید کالر او اس اعمال شده که می‌توانیم به قابلیت AI Environmental Sound Cancelation برای کاهش نویز محیطی هنگام مکالمات تلفنی اشاره کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*