نسخه فول آپشن دو دیفرانسیل کیا سلتوس وارداتی

نسخه فول آپشن و دو دیفرانسیل کیا سلتوس به ایران می‌آید

هرچند زمان زیادی از عرضه کیا سلتوس 1.6 لیتری نمی‌گذرد، ظاهراً کوشا خودرو برای واردات نسخه فول آپشن دو دیفرانسیل این کراس اوور برنامه دارد.

در دور جدید واردات محصولات خودروساز محبوب کره‌ای کیا از جمله کراس اوور سلتوس به بازار کشور راه پیدا کرده‌اند. سلتوس حتی اخیراً یکی از محصولات کوشا خودرو در نمایشگاه خودرو تهران بود. حالا جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که کوشا خودرو قرار است نسخه فول آپشن دو دیفرانسیل کیا سلتوس را در آینده نزدیک روانه بازار کند.

واردات کراس اوور کیا سلتوس فول آپشن

نسخه فول آپشن دو دیفرانسیل کیا سلتوس وارداتی

پیش از این، کیا سلتوس مدل 2023 مونتاژ هند با موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی در سامانه یکپارچه به فروش گذاشته شده است. این کراس اوور وارداتی با قیمت 2 میلیارد و 625 میلیون تومان از طریق سامانه عرضه شد، ولی در بازار با قیمت بیشتر از 4 میلیارد تومان معامله می‌شد. این در حالی است که این نسخه از لحاظ امکانات نمی‌تواند انتظارات از محدوده قیمتی خود را برآورده کند و حتی در برابر کراس اوورهای مونتاژی چینی هم به چالش بر می‌خورد.

حالا گزارشی حاکی از این است که نسخه فول آپشن کیا سلتوس در آینده نزدیک در کشور عرضه می‌شود. این نسخه در چین مونتاژ شده و حداقل در حال حاضر قرار بر این شده است در دسترس جانبازان قرار بگیرد.

کیا Seltos فول آپشن به‌جز این‌که از بیشترین امکانات برخوردار است، زیر کاپوت خود یک موتور 1.4 لیتری توربوشارژ دارد. این موتور می‌تواند 138 اسسب بخار قدرت و 242 نیوتن متر گشتاور تولید کند و نیرو محرکه را به‌وسیله یک گیربکس دوکلاچه 7 سرعته به هر چهار چرخ هدایت می‌کند؛ این یعنی با یک کراس اوور دو دیفرانسیل مواجه‌ایم که در این روزهای بازار خودرو ایران تقاضا برای آن بالا است.

همان‌طور که انتظار می‌رود، این مدل سلتوس از امکانات ایمنی و کمک‌راننده متعددی بهره می‌برد. از جمله این امکانات می‌توان به کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کمکی حفظ خودرو بین خطوط، سیستم کمکی حرکت در ترافیک، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد در تغییر لاین، رادار تصادف از جلو، کنترل پایداری الکرونیکی، کنترل کشش و سیستم رصد باد تایرها اشاره کرد. نمایشگر مرکزی، تهویه مطبوع خودکار، آینه الکتروکرومیک، سنسور نور و باران، تنظیم برقی و گرمکن آینه‌های بغل، ترمز پارک برقی و اتوهلد هم برخی دیگر از آپشن های این شاسی بلند هستند.