شهپاد چینی

چینی‌ها با شهپاد جدید خود به مصاف آمریکا می‌روند

تاندرر ای 2000، شهپاد جدیدی است که اخیرا چین، آن را در مراسم WDS معرفی کرد. طبق مشخصات، این شهپاد جدید برای رقابت با محصولات مشابه آمریکایی ساخته شده است. در ادامه می‌توانید جزئیات بیشتری از این کشتی کنترل از راه دور چینی بخوانید.

تاندرر ای 2000 – Thunderer A2000 نسل جدید شهپاد‌های(USV) چینی است که اخیرا در نمایشگاه ابزارآلات جنگی و دفاعی در ریاض که از 4 تا 8 فوریه 2024 برگزار شده بود، معرفی شد. این ناو بدون سرنشین با فناوری کنترل از راه دور، توسط شرکت کشتی سازی چین(CSSC) طراحی و ساخته شده است. در این مطلب از سایت گجت نیوز، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد این شهپاد به‌دست آورید.

شهپاد جدید چینی تاندرر ای ۲۰۰۰

تاندر ای 2000، از لحاظ ابعاد در رده متوسط قرار می‌گیرد و علت این طراحی، برای افزایش عملکرد و قابلیت‌های متنوع در مناطق ساحلی در نظر گرفته شده است.

مشخصات کلی شهپاد چینی

تاندرر ای 2000، از وزن حدود 280 تن و طول 45 متر برخوردار است که موتورهای دوقلو دیزلی و دو پروانه‌ای، تامین کننده نیروی حرکت این ناو کنترل از راه دور هستند. این ناو جنگی می‌تواند با حداکثر سرعت 35 گره دریایی حرکت کند که در کنار چابکی آن، کارایی فوق‌العاده چشمگیری دارد.

از سیستم‌های پیشرفته این شهپاد می‌توان به رادار AESA که برای نظارت کلی سطحی و هوایی به‌کار می‌رود، اشاره کرد. این ناو جنگی همچنین از سیستم موشک‌انداز با پرتابگر 8 سلولی عمودی استفاده می‌کند که برای پرتاب انواع موشک‌های زمین به هوا با بردهای متوسط و کوتاه طراحی شده است. پرتابگرهای دیگری نیز در این شهپاد وجود دارند که می‌توانند برای پشتیبانی مورد استفاده قرار بگیرند.

شهپاد چینی

نکته‌ای که در بررسی جزئیات این شهپاد چینی، مورد توجه است، عدم استفاده از پرتابگرهای موشک‌های ضدکشتی است که نشان می‌دهد، سیستم دفاعی این ناو متکی بر پرتابگرهای عمودی خود در حملات سبک است.

Thunderer A2000، در کنار مشخصات کلی خود، از سیستم ناوبری با هماهنگی و دقت بالا استفاده می‌کند که این قابلیت، کارایی یک ناو کنترل از راه دور را چندین برابر افزایش می‌دهد. برای اتصال راحت‌تر به سیستم ناوبری این شهپاد، از یک ایستگاه ارتباطی در ساحل استفاده می‌شود تا بتوان ارتباط ماهواره‌ای پایدارتری داشت. سیستم‌های نظارت و شناسایی، از جمله ویژگی‌های دیگر این شهپاد است که باعث می‌شود این ناو در ماموریت‌های مختلف، کاربرد داشته باشد.

چین در این نمایشگاه با رونمایی از شهپاد جدید خود، قصد دارد تا نشان دهد در زمینه‌های فناوری دریایی هم حرفی برای گفتن دارد و عملکرد فوق‌العاده این شهپاد‌ها، خبر از شروع عصر جدیدی از نبردهایی دریایی را می‌دهد. این شهپاد می‌تواند ارتش دریایی چین را قدرتمندتر از قبل کرده و در صورت وقوع هرگونه نبرد دریایی، بتواند واکنش سریعی نشان دهد.

به‌طور کلی تا زمان عرضه اولین نسخه این شهپاد، فاصله داریم و مدلی که در این نمایشگاه معرفی شده، تنها یک ایده و طرح اولیه است تا چین بتواند با کسب نظرات مختلف، نسخه نهایی را بهبود ببخشد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*