سیتروئن C5X

سیتروئن C5X توسط سایپا در ایران مونتاژ می‌شود

سیتروئن C5X توسط سایپا در ایران مونتاژ و به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Citroen C5X آشنا خواهیم شد.

گروه خودروسازی سایپا مدتی قبل اعلام کرد طی قرارد با دانگ فنگ به‌عنوان شریک تجاری سیتروئن در چین، قصد دارد خودرو سیتروئن C3-XR را با نام سیلک در ایران مونتاژ و به بازار عرضه کند. اکنون خبرها حاکی از آن است که سایپا علاوه بر سیتروئن C3-XR، طرح مونتاژ سیتروئن C5X را نیز در دستور کار خود قرار داده است. احتمالا سایپا مونتاژ سیتروئن C5X را نیز همانند سیلک در کارخانه سایپا کاشان انجام خواهد داد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات سیتروئن C5X سایپا آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی سیتروئن C5X

نمای جلوی سیتروئن C5X

هنوز مدل‌های اولیه سیتروئن C5X به ایران راه پیدا نکرده و به همین دلیل مشخص نیست سایپا قصد دارد این خودرو را با چه مشخصات فنی در ایران مونتاژ کند؛ اما سیتروئن سی 5 ایکس در بازار چین با یک موتور 1.6 لیتری به فروش می‌رسد که می‌تواند قدرتی برابر با 173 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

امکانات رفاهی سیتروئن سی 5 ایکس

نمای عقب سیتروئن C5X

از امکانات رفاهی سیتروئن CX5 می‌توان به سامانه استارت/ استاپ، سقف پانوراما، ترمز پارک برقی و اتوهولد، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کلاستر دیجیتالی، جک برقی صندوق عقب به‌همراه سنسور پایی، باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌ها جانبی به‌شکل برقی و متصل به گرم‌کن، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با سردکن و گرم‌کن صندلی‌ها، دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D و آینه الکتروکرومیک اشاره کرد.

امکانات ایمنی Citroen C5X

کابین سیتروئن C5X

این خودرو از امکانات ایمنی متعددی نظیر سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، هشت کیسه هوای ایمنی، سامانه کنترل خودرو در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، رادار تصادف از جلو (FCW)، سیستم نور بالا اتوماتیک (IHC)، سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)، رادار تصادف از عقب (RCTA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، رادار نقطه کور (BSD) و سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA) بهره می‌برد.