5 خودروی قدیمی آخرالزمان

5 خودروی قدیمی که از آخرالزمان جان سالم به در خواهند برد

یافتن خودروهایی که بتوانند در شرایط سخت و بحرانی خودی نشان دهند سخت است. در ادامه به معرفی 5 خودروی قدیمی آخرالزمان می‌پردازیم.

جهانی که امروز نسبتا با ثبات است و روی خوشش را به ما نشان می‌دهد، ممکن است روزی علیه ما شود و به مکانی ناپایدار برای زندگی کردن تبدیل گردد. آینده‌ای که بسیار مطلوب پیش بینی‌اش می‌کنیم ممکن است طبق خواسته ما پیش نرود و تاریک و مبهم باشد. شاید فردا که بیدار می‌شوید آخرالزمان شده یا اینکه جنگ جهانی سوم به وقوع پیوسته باشد.

به موارد فوق، بلایای طبیعی و فجایع اقتصادی را هم اضافه کنید. بسیاری از مردم دوست دارند خودشان را برای چنین شرایط وخیمی آماده کنند و تا دندان مسلح شوند. یکی از مواردی که باید در شرایط آخرالزمانی در نظر گرفت، خودرویی است که بتواند ما را ایمن نگه دارد و دوام فوق العاده‌ای از خود نشان دهد.

5 خودروی قدیمی آخرالزمان

یکی از مهمترین مواردی که باید هنگام بررسی خودروهای کلاسیک و کامیون‌هایی که می‌توانند در سناریوی پایان تمدن پناهگاه خوبی باشند این است که از چه نوع سوختی استفاده می‌کنند! (برای مثال سوخت بنزین، دیزل، برق یا سوخت زیستی) مورد دوم اینکه باید دست روی خودرویی بگذارید که تعمیر آن آسان باشد. مسلماً دوست ندارید همراه ماشینی بروید که تعمیر آن از عهده هیچکس بر نمی‌آید. (احتمالا در آخرالزمان دسترسی به تعمیرکار خیلی دشوار خواهد بود.) در ادامه به معرفی چند خودروی آخرالزمانی می‌پردازیم که در هر شرایطی یاور شما هستند.

1. تویوتا هایلوکس بنا به دلایلی افسانه‌ای است

5 خودروی قدیمی آخرالزمان - تویوتا هایلوکس

یکی از خودروهای افسانه‌ای بی‌نظیری که تا امروز تولید شده، تویوتا هایلوکس مدل 1986 است. این پیکاپ غول پیکر به دو دلیل معروف شده و آن دوام باورنکردنی و سهولت در تعمیر است. این پیکاپ خوش نام و آوازه مشهور است چرا که می‌تواند هر چیزی که سر راهش قرار بگیرد را کنار بزند.

مدتی پیش عده‌ای سعی کردند در برنامه Top Gear با استفاده از هر قدرت و ابزاری که در اختیار داشتند این پیکاپ فوق العاده را از بین ببرند که موفق نشدند. جالب اینجاست که هایلوکس زنگ زده‌ای که سعی در تخریب آن داشتند، 186 هزار مایل مسافت طی کرده بود و با این حال در برابر تست‌های مقاومت جان سالم به در برد.

آنها این هایلوکس بخت برگشته را ابتدا به ساختمانی کوبیدند و سپس اجازه دادند کامل زیر آب فرو برود و حتی آن را از ارتفاع یک ساختمان به پایین انداختند. حیرت انگیز است که با چند تعمیر کوچک و مختصر، هایلوکس هنوز کار می‌کرد. به همین دلیل است که می‌گوییم می‌توان روی آن حساب ویژه باز کرد.

آنچه به تویوتا هایلوکس 1986 قدرت می‌بخشد، پیشرانه محبوب 2.4 لیتری چهار سیلندر RE است که ظرفیت حمل و نقل باورنکردنی بیش از یک تن اضافی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. (برای یک خودروی چهار سیلندر چنین چیزی شاهکار و شگفت انگیز است) کار کردن با پیشرانه RE آسان است و کسانی که به دنبال یک پیکاپ شکست ناپذیر و سخت جان هستند گزینه‌ای ایده آل پیش روی خود دارند.

2. با مرسدس بنز W123 می‌توانید 3 میلیون مایل برانید

5 خودروی قدیمی آخرالزمان - مرسدس بنز W123

یکی دیگر از خودروهای قابل اعتماد و کلاسیکی که می‌توان برای شرایط بحرانی آخرالزمان روی آن حساب ویژه باز کرد، مرسدس بنز W123 است. این خودرو که در سال 1975 میلادی ساخته شد و تا سال 1986 تولید آن ادامه داشت، مجهز به سه پیشرانه مختلف است که یک موتور با بنزین و دو موتور دیگر با سوخت دیزلی کار می‌کنند.

سوخت خودرو یکی از مهمترین مسائلی است که باید هنگام خرید W123 در نظر بگیرید زیرا برای آن دسته از افرادی که به فکر آخرالزمان هستند، دیزل سوخت پایدارتر و امن تری است. (عمر مفید آن به 3 تا 6 ماه می‌رسد) چیزی که مرسدس بنز W123 را از دیگر ماشین‌ها متمایز می‌کند، طراحی و پیشرانه آن است و همین دو عامل باعث شده این خودرو به عنوان یکی از خراب نشدنی ترین و بادوام ترین و ماندگارترین خودروهای تمام دوران شناخته شود.

موتورهایی که برای W123 در نظر گرفته شده 300D، 200D توربوشارژ یا 280E بنزینی هستند. هر یک از این پیشرانه‌ها در زمان خود شاهکار مهندسی به حساب می‌آمده‌اند و بسیاری از قطعات به کار رفته در این مرسدس بنز برای مقاومت در برابر استفاده طولانی مدت و فرسودگی ساخته شده بودند. طراحی ساده و بی‌پیرایه این ماشین سخت جان باعث شده تبدیل به خودرویی بادوام شود. جالب است بدانید که یک راننده تاکسی با یک دستگاه W123 موفق شده بود تا 3 میلیون مایل براند.

3. یونیماگ، کامیون آخرالزمانی

5 خودروی قدیمی آخرالزمان - یونیماگ

برای کسانی که در دوران آخرالزمان به دنبال یک وسیله نقلیه همه کاره هستند، مرسدس بنز یونیماگ گزینه‌ای عالی است. این کامیون یکی از بزرگترین و استوارترین خودروهایی است که می‌تواند حامل انواع محموله‌ها باشد. سابقه یونیماگ به جنگ جهانی دوم باز می‌گردد و این کامیون از چنین شرایطی برگشته تا به خدمت افراد آینده نگر دربیاید.

مرسدس بنز یونیماگ طوری طراحی شده تا مورد ضرب و شتم و خشونت قرار بگیرد. این ماشین همه فن حریف آماده است تا به آن شلیک شود و می‌تواند به راحتی محیط‌های مختلف و بالقوه خطرناک را تحت کنترل دربیاورد. اگر چه Unimog قادر است با حداکثر سرعت 56 مایل در ساعت حرکت کند اما دارای سیستم تعلیق دیوانه کننده است که به خودرو اجازه می‌دهد در شرایط آفرودی و خارج از جاده غوغا به پا کند.

اغلب مدل‌های کامیون یونیماگ از سوخت دیزل استفاده می‌کنند و حدود 10 فوت (3 متر) قد دارد و می‌تواند بارهایی با وزن بین 10 تا 16 تن را حمل کند. جدای از اندازه و وزن این کامیون، یونیماگ دارای عمق 1.2 متری یا کمی از 4 فوت کمتر است. با توجه به کاربردهای متعدد Unimog، این کامیون امکان سفارشی سازی دارد و می‌توان آن را مطابق با سلیقه خودتان آرایش کنید. اگر به دنبال یک خودروی جان سخت هستید که از هر شرایطی جان سالم به در ببرد، یونیماگ بخرید!

4. جیپ CJ-5 وسایل نقلیه نظامی را بین مردم آورد

5 خودروی قدیمی آخرالزمان - جیپ سی جی 5

البته که فراموش کردن یکی از نمادین ترین خودروهای یک قرن اخیر، اشتباهی وحشتناک است. جیپ CJ-5 که از ارتش الهام گرفته، یکی از خودروهای قابل اعتماد برای شرایط آخرالزمانی است. این خودرو شبیه سربازانی است که در میدان‌های جنگ با چنین وسایل نقلیه‌ای سفر می‌کنند.

جیپ‌ها اتومبیل‌های بسیار سازگاری هستند که می‌توانند در شرایط بی‌رحمانه جنگ دوام بیاورند. این خودروها با محیط‌های مختلف انطباق دارند و برای هدفی بیش از بزرگنمایی ساخته شده‌اند. بدنه باز و کوتاه جیپ CJ-5 می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای حمل و نقل استفاده شود.

جیپ مذکور که از سال 1954 تا 1984 میلادی ساخته می‌شد دارای چندین نسخه مختلف است. (مثل نمونه‌های دیزلی یا پیشرانه V8 که از سال 1973 به بعد آغاز به کار کرد) اگر یکی از علاقه‌مندان به چنین خودروهایی هستید باید بدانید که جیپ سی جی 5 شیب و زاویه متفاوتی دارد و این مورد در جلوگیری از تصادفات بسیار ضروری است. اغلب عناصر و المان‌های این ماشین از جنگ الهام گرفته شده و این یعنی تا روز قیامت دوام خواهد آورد.

5. پلیموث ولیانت یکی از قابل اعتمادترین خودروهای آمریکایی

5 خودروی قدیمی آخرالزمان - پیلموث ولیانت

اگر چه اغلب نمونه خودروهای باارزش آخرالزمانی در این فهرست از ارتش یا خودروسازهای قابل اعتماد بوده‌اند اما پلیموث ولیانت (Plymouth Valiant) ورود غیرمنتظره‌ای به فهرست چنین خودروهای خشن و بادوام دارد. همچون سایر خودروهایی که معرفی کردیم، ولیانت هم طول عمر بالا و دوام خود را مدیون طراحی ساده‌اش است.

ولیانت که از سال 1960 تا 1976 تولید می‌شد مجهز به یک پیشرانه 170 اینچ مکعبی Slant Six بود. البته می‌توان برخی از ولیانت‌ها را با موتور 273 اینچ مکعبی V8 پیدا کرد. بزرگترین مشکلی که این خودروی آمریکایی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، زنگ زدگی قاب آن است.

بسیاری از جنبه‌های موتور و طراحی Plymouth Valiant ممکن است با استانداردهای مدرن امروزی، قدیمی به نظر برسند اما قطعات چدنی این خودروی آمریکایی باعث شده به طرز باورنکردنی عمر طولانی داشته باشد. دکتر دیوید جرج برایانت دوام و عمر طولانی این ماشین را مدیون پیشرانه قوی Slant Six و میل لنگ ضخیم آن می‌داند. پلیموث ولیانت یک خودروی کلاسیک است که تعمیر آن آسان است.