تکنولوژی نظارتی و جاسوسی جدید چینی ها

چینی ها تکنولوژی چشم خدا را ساختند

دانشمندان چینی تکنولوژی نظارتی جدیدی ساخته‌اند که راه فرار برای اهداف متخاصم باقی نمی‌گذارد؛ شبیه فناوری چشم خدا در فیلم‌های سریع و خشن!

بر اساس جدیدترین اخبار تکنولوژی، دانشمندان چینی تکنولوژی نظارتی جدیدی با کاربری نظامی توسعه داده‌اند که هیچ جایی برای اهداف متخاصم جهت پنهان شدن باقی نمی‌گذارد. این تکنولوژی تازه توسعه یافته که «تحول‌آفرین» توصیف شده، یادآور «چشم خدا» در فرانچایز سینمایی پرطرفدار سریع و خشن است؛ دستگاهی که می‌توانست هر کسی را در هر نقطه دنیا در لحظه ردیابی کند.

توسعه تکنولوژی نظارتی نسل جدید توسط چینی ها

تکنولوژی نظارتی و جاسوسی جدید چینی ها

به گزارش South China Morning Post، چینی ها با تکنولوژی جدیدی که ساخته‌اند، می‌توانند اهداف در طیف الکترومغناطیسی را در لحظه رصد و تحلیل کنند؛ از فرکانس‌های آماتور رادیویی تا دستگاه‌های پیچیده‌تر مثل ماهواره‌های استارلینک شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک. محققان معتقدند ارتش چین، یکی از قدرتمندترین ارتش‌ های جهان با استفاده از این تکنولوژی توانایی شناسایی و ردیابی سیگنال‌های دشمن با سرعتی بی‌نظیر را خواهد داشت. آن‌ها می‌توانند بلافاصله این سیگنال‌ها را رمزگشایی و مهار کنند، بدون این‌که اختلالی در بقیه ارتباطات به وجود بیاورند.

«یانگ کی» (Yang Kai)، دانشمند ارشد این پروژه و تیم او از دانشکده اطلاعات و الکترونیک موسسه فناوری پکن در مقاله‌ای منتشر شده در ژورنال چینی Radio Communications Technology جزئیات این تکنولوژی انقلابی تازه را شرح داده‌اند. یانگ کی اشاره کرده است که تجهیزات نظارتی الکترومغناطیسی نسل جدید در عین این‌که فشرده‌اند، عملکرد سطح بالا دارند و انرژی کمی مصرف می‌کنند.

دستیابی به این فناوری پیش از این به‌دلیل حجم عظیم داده‌هایی که باید حین درگیری پردازش می‌شد غیرممکن به نظر می‌رسید. حالا محققان بر این باورند شیوه جنگاوری دستخوش تغییری چشمگیر شود که شاید در گذشته قابل تصور نبود.

هرچند جزئیات زیادی درباره توانایی‌های ارتش چین در زمینه جنگاوری الکترونیکی موجود نیست، پژوهش صورت گرفته توسط تیم موسسه فناوری پکن می‌تواند دید مناسبی از پیشرفت‌های چینی ها ارائه بدهد. به گفته یانگ کی، سیستم‌های نظارتی قبلی به‌خاطر سخت‌افزارشان در محدودیت قرار می‌گرفتند و پهنای باند تحلیل لحظه‌ای عمدتاً بین 40 تا 160 مگاهرتز محدود شده بود. او می‌گوید معمولاً سیگنال‌های خارج از این محدوده، به‌خصوص فرکانس‌های بالا را با روش نمونه‌برداری رصد می‌کنند که در آن امکان جا افتادن اطلاعات کلیدی وجود دارد.

این تیم حالا ادعا می‌کند که تکنولوژی جدید چینی ها امکان تشخیص و رصد لحظه‌‌ای فرکانس‌ها در محدوده گیگاهرتز را فراهم خواهد کرد. از قضا ماهواره‌های استارلینک هم در محدوده قابل شناسایی و ردیابی توسط این تکنولوژی قرار دارند. آن‌ها حتی مدعی‌اند که این ساخته جدید می‌تواند پالس‌های منتشر شده توسط ارتش آمریکا را شناسایی و تحیل کند، حتی اگر آمریکایی‌ها برای شناسایی نشدن سریعاً به استفاده از فرکانس‌های غیرنظامی رو بیاورند. پس از این، با این فناوری می‌توان در هماهنگی بین واحدهای نظامی دشمن هم اختلال ایجاد کرد.

سیستم نظارتی جدید چینی ها قادر به استخراج اطلاعات مهمی از سیگنال‌ها از جمله مولفه‌های فیزیکی و روش‌های مدولاسیون و همچنین تشخیص منابع غیرنظامی و همکار است. در فرایند تحلیل داده این سیستم هم جهت مقابله با چالش‌هایی مثل حجم زیاد داده‌ها یا تشخیص سیگنال‌های نظامی و غیرنظامی از هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*