تویوتا کرولا هیبرید وارداتی سایپا

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

در دور جدید واردات، تویوتا کرولا هم به‌عنوان یکی از خودروهای شناخته‌شده در ایران دوباره با مدل جدید پا به بازار گذاشته است. معین خودرو نسخه 1.2 لیتری کرولا را اخیراً در سامانه یکپارچه فروش عرضه کرد و کرولا 1.5 لیتری را هم در نمایشگاه خودرو تهران (اتو اکسپو تهران) به نمایش گذاشت. از تویوتا کرولا وارداتی معین خودرو که بگذریم، چند ماه قبل خبر واردات نسخه هیبرید این خودرو ژاپنی توسط سایپا به گوش رسید و حالا آخرین اخبار خودرو نشان می‌دهند که نمونه‌های اولیه آن وارد ایران شده‌اند.

ورود تویوتا کرولا هیبرید سایپا به ایران

نمای جلو تویوتا کرولا هیبرید وارداتی سایپا

گزارش‌های واصله حکایت از این دارند که سایپا با دریافت مجوز واردات تویوتا کرولا هیبرید مدل 2023، نمونه‌های اولیه این سدان را به ایران آورده است. گروه خودروسازی سایپا در نظر دارد پس از طی کردن مراحل قانونی، تا انتهای امسال دست کم 200 دستگاه از این خودرو وارد کند. این شرکت واردات هزار دستگاه دیگر را برای مرحله بعدی در نظر گرفته است.

گفتنی است که کرولا هیبرید وارداتی برای تامین قوای محرکه خود از ترکیب یک موتور بنزینی 1.8 لیتری تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. این پیشرانه روی هم رفته می‌تواند 136 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس سی‌وی‌تی مختص به خودروهای هیبرید هم نیرو محرکه آن را به محور جلو هدایت می‌کند. ضمناً مصرف سوخت این نسخه 4 لیتر به‌ازای هر 100 کیلومتر برآورد شده است.

کابین تویوتا کرولا هیبرید وارداتی سایپا

سایپا نسخه الیت (Elite) کرولا هیبرید را به ایران می‌آورد. از جمله امکانات آن می‌توان به نمایشگر مرکزی 9 اینچی، نمایشگر ال‌سی‌دی 4.2 اینچی پشت فرمان، سیستم صوتی با 6 اسپیکر، تهویه خودکار با دریچه برای ردیف عقب، 6 ایربگ و ترمز پارک برقی با اتوهلد اشاره کرد. این خودرو تویوتا همچنین از سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته سطح 2 برخوردار است.