لپ تاپ های دست دوم

هشدار: مراقب باشید لپ تاپ های دست دوم را به جای نو به شما نفروشند

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در خصوص خرید لپ تاپ های دست دوم به خریداران هشدار داده است. مراقب کلاهبرداران بازار لپ تاپ باشید.

بازار گوشی های هوشمند و لپ تاپ در کشورمان رونق خوبی دارد و به همین خاطر بازار استوک و دست دوم آنها شرایط مطلوبی دارند. متاسفانه امروزه قیمت هر چیزی رو به افزایش است و با رشد ارز، همه وسایل نقلیه و الکتریکی از جمله لپ تاپ تحت تأثیر قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین اقشاری که اقدام به خرید لپ تاپ می‌کنند، دانشجویان هستند.

لپ تاپ های دست دوم را به جای نو می‌فروشند

عمده خریداران لپ تاپ و گوشی هوشمند، نوجوانان و جوانان کشورمان هستند و به همین خاطر گرانی چنین کالاهایی باعث شده آرزوی داشتن یک لپ تاپ خوب به دل آنها بماند. با وجود تمام مشکلات موجود برای خرید لپ تاپ، کاربران مجبورند به‌منظور انجام امور شخصی و کاری خود نسبت به تهیه آن اقدام کنند؛ اما یک نکته پیش از خرید می‌تواند به شما کمک کند تا اسیر کلاهبرداران نشوید.

همان‌طور که گفتیم قیمت لپ تاپ در بازار فعلی گران است و عمده خریداران بودجه کافی برای نمونه‌های نو و آکبند را ندارند و به همین خاطر به سمت و سوی خرید نسخه‌های دست دوم یا لب مرزی می‌روند. شنیده‌ها حاکی از این است که عده‌ای از سودجویان بازار، اقدام به فروش لپ تاپ‌های دست دوم به جای نو می‌کنند و با این روش کلاه گشادی بر سر کاربران می‌گذارند.

لپ تاپ های دست دوم

محمدرضا فرجی به‌عنوان رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران خاطرنشان کرده امروزه قیمت لپ تاپ‌های اقتصادی و مقرون به صرفه از 11 میلیون تومان آغاز می‌شود و چنین نسخه‌هایی عملکرد معمولی دارند. البته لپ تاپ‌های اقتصادی گران‌تری هم وجود دارند که می‌توان خرید، ولی باید دید دانشجویان یا سایر کاربران چه انتظاری از آن دارند. برای مثال اگر برای مطالعه چند مقاله یا نوشتن مطلبی نیاز به لپ تاپ دارید، نسخه‌های ده میلیون تومانی هم پاسخگوی شما هستند؛ اما اگر قصد اجرای پروژه‌های سنگین دارید بهتر است سراغ چنین لپ تاپ‌هایی در این محدوده قیمتی نروید.

برخی از مردم به‌علت گران بودن لپ تاپ به سراغ تبلت می‌روند؛ اما آیا این دو وسیله به یک اندازه کارایی دارند؟ فرجی در پاسخ به این سوال گفته:

هر کدام از این دو جایگاه خود را دارد و هیچ‌گاه تبلت جایگزین لپ تاپ نخواهد شد. همچنین هر چند که روزانه با وجود نرم افزارهای مختلف تلفن همراه بسیاری از امور انجام می‌شوند، اما برای انجام برخی از فعالیت‌ها به‌ویژه امور تجاری و بازرگانی، وجود لپ تاپ ضروری و واجب است.

لپ تاپ های دست دوم

فرجی معتقد است به‌علت گرانی کالاها، برخی از خریداران نمی‌توانند جنس نو بخرند و به سمت لپ تاپ های دست دوم یا قاچاق می‌روند. متاسفانه در شرایط کنونی از هر پنج دستگاه، سه نمونه سالم هستند و چنین موضوعی تنها به ضرر مصرف‌کننده خواهد بود. وی همچنین تأکید کرده کاربری که چنین کالایی می‌خرد، امکان مرجوع کردن آن را ندارد. فرجی ادامه داد:

از آنجایی که بسیاری از لپ تاپ های دست دوم و قاچاق از طریق سایت‌های اینترنتی یا صفحات فضای مجازی به فروش می‌رسند، پس از بروز نقص در دستگاه، امکان مرجوع کردن آن وجود ندارد. از سوی دیگر بسیاری از این افراد در شهرستان‌ها فعالیت دارند و امکان پیگیری و شکایت برای مصرف‌کننده وجود نخواهد داشت.

لپ تاپ نو و استوک حتما از نظر کیفیت تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و باید خیلی مراقب افراد سودجو بود؛ چرا که سعی می‌کنند با فروش اجناس دست دوم به جای نو، کسب سود کنند. کاربران باید خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهند و کالای آنها مورد تأیید سامانه جامع گارانتی و اتحادیه باشد. اگر کالایی بدون ضمانت‌نامه به فروش رسید بدانید که قاچاق است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*