آیفون هری پاتر

به کمک این فرامین صوتی طلسم های هری پاتر را با آیفون اجرا کنید!

احتمالا نمی‌دانستید که گوشی آیفون قابلیت‌های جادویی دارد و می‌تواند برخی طلسم‌های دنیای هری پاتر را در واقعیت اجرا کند!

شاید برایتان باورکردنی نباشد؛ اما آیفون در تمام این مدت قدرت‌های جادویی داشته و می‌توانسته چندین طلسم از دنیای هری پاتر را اجرا کند!

اگر پیگیر فیلم‌ها و کتاب‌های هری پاتر باشید، حتما صحنه‌ای از فیلم اول این مجموعه (هری پاتر و سنگ جادو) را به یاد دارید که در آن هرماینی با استفاده از طلسم «لوموس سولم» گیاه Devil’s Snare را با استفاده از نور ترساند! این نخستین بار در دنیای هری پاتر بود که یکی از کاراکترهای اصلی داستان طلسمی واقعی را اجرا نمود. نوع دیگری از این طلسم در ابتدای فیلم سوم (هری پاتر و زندانی آزکابان) توسط خود هری اجرا شد؛ جایی که نوار نوری بسیار پررنگی از نوک چوب‌دستی او خارج شد و شعاع بسیار بزرگی اطراف منزل دورسلی‌ها را روشن کرد.

اما چرا این طلسم‌های دنیای هری پاتر را مطرح کردیم؟ به دلیل آن که دستیار صوتی آیفون، سیری، قادر است از طریق فرامین صوتی، این طلسم و چندین مورد دیگر را اجرا کند! بنابراین تنها کافی‌ست سیری را در آیفون خود فعال کنید و نام طلسم‌های گفته شده را به زبان بیاورید! در ادامه با جزئیات بیشتر این کار بیشتر آشنا خواهیم شد.

کدام طلسم‌های دنیای هری پاتر را می‌توان با آیفون اجرا کرد؟

طلسم های Harry Potter

با توجه به محبوبیت باورنکردنی فرنچایز هری پاتر در میان مردم دنیا، اپل در اقدامی شگفت‌انگیز امکان اجرای برخی طلسم‌های جادویی این مجموعه را در آیفون فراهم کرده است! به این ترتیب کاربران گوشی‌های آیفون می‌توانند سه مورد از جادوهای مهم دنیای جادوگری خلق شده توسط جی کی رولینگ را با آیفون اجرا کنند. این سه طلسم عبارتند از لوموس، ناکس و آکیو. در حالی که دو طلسم اول در میان این سه مورد بسیار به یکدیگر شبیه هستند، سومین مورد باعث احضار اشیاء مختلف به سمت اجراکننده طلسم می‌شود.

روش اجرای طلسم Lumos در گوشی iPhone بسیار ساده است. برای انجام این کار لازم است که بسته به تنظیمات گوشی ابتدا سیری را با به زبان آوردن عبارت «Hey Siri» یا «Siri» فراخوانی کرده و سپس عبارت «Lumos» را به زبان بیاورید. این کار دقیقا مانند فیلم‌ها باعث روشن شدن چراغ قوه دستگاه خواهد شد. از سوی دیگر برای خاموش کردن چراغ قوه نیز می‌توانید با فعال کردن مجدد سیری، عبارت «Nox» را به زبان آورید.

مطالب مرتبط در گجت نیوز:
رتبه‌ بندی فیلم‌ های هری پاتر از بهترین تا بدترین ساخت سریال هری پاتر رسما تایید شد + اطلاعات تکمیلی افزوده شدن طلسم های هری پاتر به جستجوی صوتی OK Google در اندروید

همچنین دیگر طلسم از دنیای هری پاتر که به کمک آیفون می‌توان اجرا کرد، طلسم احضار یا Accio است. برای اجرای این طلسم هم مشابه قبل سیری را فراخوانی کرده و عبارت «Accio» بعلاوه نام یکی از اپلیکیشن‌های گوشی را به زبان بیاورید. از این طریق می‌توانید با استفاده از فرامین صوتی اپلیکیشن مربوطه را اجرا کنید. با استفاده از این دستور صوتی می‌توانید اپلیکیشن‌های مختلفی مثل Apple Music، Health، Messages، Camera یا هریک از اپلیکیشن‌های دیگر را باز کنید.

چگونه می‌توان یک طلسم سفارشی را برای آیفون تعریف کرد؟

آیفون هری پاتر

ارتباطات جادویی آیفون با دنیای هری پاتر به همین سه طلسم خلاصه نمی‌شود؛ چراکه به کمک آیفون می‌توان از طریق اپلیکیشن Shortcuts حتی طلسم‌های دلخواه را نیز برای این گوشی تعریف کرد و از اجرایشان توسط سیری لذت برد! به‌عنوان مثال در ادامه دستور «Lumos Maxima» را با هدف رساندن میزان روشنایی صفحه نمایش به حداکثر، تعریف خواهیم کرد.

  • اپلیکیشن Shortcuts را در آیفون خود باز کنید.
  • گزینه «+» در قسمت بالا و سمت راست پنجره برنامه را فشار دهید تا صفحه تعریف کردن یک میانبر جدید برایتان باز شود.
  • در قسمت بالای صفحه، کلید فلش رو به پایین که در کنار بخش New Shortcuts واقع شده را فشار داده و عبارت Rename را انتخاب کنید.
  • نام طلسم مد نظر خود را در ناحیه مشخص شده وارد کنید. برای این مثال خاص، در این قسمت عبارت «Lumos Maxima» را تایپ کنید.‌ دقت کنید که این عبارت وارد شده، در ادامه برای تعریف کردن طلسم‌های جادویی به کار خواهد رفت.
  • گزینه Add Action را فشار داده و سپس کاربری مورد نیاز دستور صادر شده را از صفحه منوی ظاهر شده پیدا کنید. چون ما تصمیم داریم با اجرای فرمان لوموس ماکسیما میزان روشنایی صفحه نمایش را به حداکثر برسانیم، در این بخش ابتدا گزینه Scripting را انتخاب کرده و سپس گزینه Set Brightness را انتخاب می‌کنیم. در عین حال توجه کنید که گزینه‌های مختلفی در این بخش موجود است که می‌توانید هریک را بسته به میانبر مد نظرتان انتخاب کنید.
  • در صفحه ظاهر شده پس از گزینه Set Brightness، اسلایدر مربوط به درصد را به آخرین نقطه در سمت راست بکشید.
  • اکنون که همه چیز در جای خود قرار گرفته، در قسمت راست گزینه Done را فشار دهید.
  • سیری را فراخوانی کرده و عبارت Lumos Maxima را به زبان بیاورید. از این طریق می‌توانید میزان روشنایی صفحه نمایش را به 100 درصد برسانید.

به‌طور مشابه می‌توانید اعمال مختلف دیگر روی آیفون را به کمک طلسم‌های متعدد از دنیای هری پاتر اجرا کنید! شما دوست دارید با به زبان آوردن «آوادا کداورا» چه فرمانی را در گوشی‌تان اجرا کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*