مشخصات فنی پلی استیشن 5 پرو

پی اس ۵ پرو تا آخر سال راهی بازار می‌شود

پلی استیشن ۵ پرو سونی به زودی معرفی خواهد شد و کمتر از ۱۰ ماه دیگر، می‌توانیم با یکی از قدرتمندترین کنسول‌های بازی تاریخ آشنا شویم. با مرور جدیدترین اطلاعات منتشر شده از این کنسول، با گجت نیوز همراه باشید.

در سال‌های اخیر، صنعت بازی‌های ویدیویی به سرعت در حال تغییر و رشد بوده و کنسول‌های میان‌نسلی که تا چند سال پیش کمتر کسی فکرش را می‌کرد، به یکی از استانداردهای دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل شده‌اند. یکی از اخبار مهم این روزها، شاید عرضه‌ی پلی استیشن ۵ پرو توسط شرکت سونی باشد. بر اساس تحلیل‌های انجام شده، این نسخه‌ی پیشرفته احتمالا در سال جاری به بازار عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود که باعث افزایش فروش سونی شود. این شرکت ژاپنی نگران افت فروش کنسول‌هایش در سال جاری میلادی است.

سونی، نگرانی از افت فروش و عرضه پی اس ۵ نسخه پرو

از سونی گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت انتظار دارد میزان فروش پلی‌استیشن ۵ از ابتدای سال مالی بعدی، که از آوریل ۲۰۲۴ شروع می‌شود، کاهش یابد. در این شرایط، عرضه‌ی نسخه‌ی پیشرفته می‌تواند جلب توجه مخاطبان را به بازار بالاتر ببرد و موجب افزایش فروش شود. احتمال عرضه نسخه میان‌نسلی کنسول ایکس باکس سری ایکس/اس، عملکرد بهتر سرویس گیم پس، گذشت از سال‌های اول عرضه پلی استیشن ۵ و کاهش قیمت قطعات کامپیوترهای گیمینگ جزو دلایل احتمالی کاهش فروش پلی استیشن ۵ پرو در سال جاری میلادی است. عرضه هر چه سریع‌تر این کنسول، می‌تواند خبر از نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی پلی استیشن ۶ داشته باشد.

کنسول PS5 Pro

علاوه بر این موضوع، طبق اظهارات متخصصان، عرضه‌ی PS5 Pro قبل از عرضه‌ی بازی مورد انتظار جی تی ای ۶ در سال ۲۰۲۵، می‌تواند در کنترل بخش بزرگ‌تری از دنیای کنسول‌های بازی به سونی کمک کند.

همچنین، تجربه‌ی قبلی نشان داده است که شرکت سونی در مورد عرضه‌ی نسخه‌های پیشرفته‌تر از کنسول‌های خود، ایده‌های نوآورانه‌ای داشته است. مانند عرضه‌ی پلی‌استیشن ۴ پرو که سه سال پس از عرضه‌ی پلی‌استیشن ۴ راهی بازار شد و با بازی‌های انحصاری قدرتمند سونی به دست خریداران رسید. اگر پلی‌استیشن ۵ پرو در این سال عرضه شود، این به‌معنای گذشت چهار سال از عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ در نوامبر ۲۰۲۰ خواهد بود و گیمرها را برای انتشار بازی‌هایی مانند جی تی ای ۶ آماده می‌کند.

کنسول PS5 Pro

در نتیجه، با توجه به انتظار بالای بازار از سونی و نیاز به نسخه‌های پیشرفته‌تر در صنعت بازی‌های ویدیویی، انتظار می‌رود که عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ پرو تا آخر سال، یکی از مهمترین رویدادهای بازار باشد و تاثیر مثبتی بر رونق صنعت بازی‌های ویدیویی داشته باشد.

با توجه به تحلیل‌های انجام شده توسط تحلیلگران صنعت بازی، نقشه‌ عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ پرو در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ می‌تواند از سقوط احتمالی سونی در این سال جلوگیری کند. این اقدام سونی با هدف جلب توجه به بازار پس از کاهش میزان فروش پلی‌استیشن ۵ صورت می‌گیرد؛ کاهش فروشی که می‌تواند به قیمت از دست دادن بازار به رقیبش مایکروسافت منجر شود.

دیگر اخبار کنسول پی اس ۵ پرو را بخوانید:
۳ قابلیت جدید که احتمالا در پلی استیشن ۵ پرو شاهد حضورشان خواهیم بود پلی استیشن ۵ اسلیم در برابر پلی استیشن ۵ معمولی؛ تفاوت در چیست؟

شما در مورد زمان عرضه این کنسول به بازار چه نظری دارید؟ آیا حاظر به خرید این کنسول میان‌نسلی هستید؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*