هزینه تبلیغات در اینستاگرام

هزینه تبلیغات در اینستاگرام چگونه تعیین می شود؟

تبلیغات اینستاگرام در چهارچوب‌هایی قرار می‌گیرد که قبل از اقدام به این کار باید درباره آن اطلاعاتی کسب کنید. هزینه تبلیغات در اینستاگرام به عوامل متعددی بستگی دارد چرا‌ که در این برنامه می‌توانید با استفاده از یک تبلیغات درست و هوشمندانه به درآمدی باورنکردی دست پیدا کنید.

از آن‌جایی که قیمت تبلیغات در این پلتفرم نسبت به روش‌های دیگر بسیار مناسب‌تر است، بیزینس‌های زیادی تبلیغات در اینستاگرام را اولویت قرار می‌دهند. در کنار قیمت خوبی که می‌توانید برای هزینه تبلیغات پرداخت کنید، بازده و نتیجه‌ای که خواهید گرفت هم به طریقی قابل توجه است. برای آشنایی بیشتر با این تعرفه‌ها با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

اصلی‌ ترین نکات در قدم اول برای تبلیغات اینستاگرام

برای این‌که در روند تبلیغات محصولات یا برند خود  در اینستاگرام بتوانید موفق عمل کنید، توجه به یک‌سری نکات بسیار ضروری است. این نکات شامل شناخت کافی از کالاها و کسب‌وکار خودتان می‌شود و این‌که اهمیت تبلیغات برای برند شما در چه قسمتی باید دیده شود. برای درک بهتر این مطلب، نکات مهم را در دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌دهیم.

  • توجه به مخاطبان یا مشتریان محصولات برند
  • هدفتان از تبلیغات
  • معیارتان در اندازه تاثیر تبلیغات

پاسخ شما به این 3 قسمت می‌تواند تعیین‌کننده اصلی قیمت برای تبلیغات در اینستاگرام باشد. پس دقت به این 3 نکته نه‌تنها برای کسب‌وکار خودتان مفید است بلکه برای تبلیغات هم بسیار سازنده خواهد بود و شما را بهتر به هدفتان نزدیک می‌کند.

مخاطب محصول شما کیست؟

برای داشتن مشتری‌ها، بیشتر باید بدانید محصولی که تولید یا ارائه می‌کنید مناسب چه قشری است. دانستن الگوهای رفتاری مخاطبان، تشخیص نیاز آن‌ها از تهیه کالا یا سلیقه اکثر کسانی که در دامنه مخاطبان شما قرار می‌گیرند می‌تواند در معرفی و فروش محصولات شما بسیار موثر باشد.

گاهی دانستن این موضوع به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود را در یک پلتفرم مناسب انجام دهید و صرفا به تبلیغ در اینستاگرام اتکا نکنید. یکی از مهم‌ترین نکات در شناخت مخاطبان محصولتان جلب اعتماد آن‌ها به برند شما است. اگر بتوانید به‌درستی مشتری‌های خود را شناسایی کنید، فروش محصولات و دلیل تبلیغات خود را به درستی تضمین کرده‌اید.

هدف از تبلیغات در اینستاگرام

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند روی همین گزینه متمرکز شود زیرا هدف شما است که انتخاب می‌کند تبلیغات برند و محصولاتتان را کدام یکی از دسته‌های زیر انجام دهد:

  • سلبریتی‌ها
  • اینفلوئنسرها
  • پیج‌های پربازدید

هزینه تبلیغات در اینستاگرام در هر کدام از این بخش‌ها بسیار متفاوت است با توجه به این موضوع که بیزینس شما هم ممکن است برای تبلیغات به همه آن‌ها نیاز نداشته باشد. با‌ این حال تعرفه هزینه‌ها و بیزینس‌های مناسب برای هر کدام را معرفی می‌کنیم.

اگر کسب‌وکار شما تازه راه‌اندازی شده و نیاز دارید در مدت‌زمان کوتاهی معرفی و شناخته شوید و از تبلیغات خود بازده سریعی داشته باشید استفاده از سلبریتی‌ها بهترین گزینه برای تبلیغات برندتان است. این سبک از تبلیغات که به برند آگهی نیز معروف است بسته به فردی که برای معرفی برندتان استفاده می‌کنید، می‌تواند هزینه تبلیغات در اینستاگرام متغییر باشد.

استفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغات محصولات یا خدماتی مناسب است که تصمیم دارند برای مشتریان یا مخاطبان خود اعتماد‌سازی کنند. این افراد به‌دلیل آن‌که با مخاطبانشان به صورت مداوم در ارتباط هستند و رابطه صمیمی و گرمی با آن‌ها دارند، سپردن تبلیغات به این افراد باعث افزایش فروش محصولاتتان و وفاداری مشتریان به برند شما می‌شود.

یکی از مزایای استفاده از پیج‌های پربازدید برای تبلیغات اینستاگرام هزینه مناسب تبلیغات در این پیج‌ها است. تبلیغات محصولاتی که قیمت مناسبی دارند یا فروشگاهی هستند در این پیج‌ها می‌تواند بسیار موثر و جواب‌گو باشد.

اندازه گیری نتیجه تبلیغات

بعد‌ از سپردن تبلیغات خود به هرکدام از کمپین‌های معرفی‌شده، بازده تبلیغات خود را ارزیابی کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که بررسی نتایج را به بعد‌ از تبلیغات موکول نکنید و هم‌زمان با شروع آن مشاهده و بررسی خود را آغاز کنید. این نتایج می‌تواند به تعداد کلیک‌ها، تعداد فالوورها یا ثبت سفارش‌ها دسته‌بندی شوند.

اندازه‌گیری نتیجه تبلیغات یکی از مهم‌ترین سمت‌ها برای تعیین هزینه تبلیغات در اینستاگرام است. چراکه اگر تاثیرات تبلیغات مثبت باشد در برنامه‌ریزی بعدی شما برای این کار موثر است و با نداشتن اطلاعات کافی از این نتایج هزینه تبلیغات خود را دور انداخته‌اید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

استفاده از امکانات اینستاگرام برای تبلیغات

اگر هدف تبلیغات برند شما ایجاد ترافیک زیاد است می‌توانید از تعرفه استوری در پیج‌های پربازدید 10هزار فالوور هم استفاده کنید. این‌کار نه‌تنها شما را به هدفتان می‌رساند بلکه در هزینه تبلیغات در اینستاگرام هم صرفه‌جویی کرده‌اید.

اما اگر معرفی محصول یا آنباکسینگ کالا دارید یا جلسه معرفی و پرسش‌وپاسخ و معرفی مجموعه خود را دارید از امکان لایو گداشتن استفاده کنید. این ترفند می‌تواند در تبلیغات شما موثرتر باشد.

از قابلیت‌های جدید اینستاگرام مثل گذاشتن ریل حتما استفاده کنید. درست کردن یک محتوای عالی جهت تبلیغات با استفاده از ریل می‌تواند با سرعت بالاتری شما و برندتان را وایرال کند. این روزها استفاده از ریل در تبلیغات بسیار رایج است.

استفاده از قابلیت collaboration در هزینه تبلیغات در اینستاگرام با اینفلوئنسرها می‌تواند موثر باشد. این یکی از امکانات جدید برنامه است که می‌توانید ریل یا پستی که ساختید هم‌زمان در پیج کاری خود و اینفلوئنسری که برای تبلیغات انتخاب کرده‌اید به‌اشتراک بگذارید. این‌ کار بازدید پیج شما را بسیار بالا می‌برد.

عوامل موثر در تعیین هزینه تبلیغات در اینستاگرام

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

برای تمامی افرادی که در حوزه تبلیغات اینستاگرام فعالیت می‌کنند تعرفه‌ای در قیمت مشخص شده که باید طبق آن عمل کنند. این تعرفه‌ها به عوامل متعددی بستگی دارد که به موارد زیر تقسیم می‌شوند.

  • حوزه فعالیت اینفلوئنسر
  • نرخ تعامل
  • تعداد فالوور
  • خلاقیت در محتواسازی
  • کیفیت محتواسازی
  • نوع تبلیغ
  • تعداد تبلیغات در بازه زمانی مشخص
  • زمان‌بندی خاص
  • نوع محصول یا برند
  • نحوه انتشار
  • انحصاری‌بودن تیلیغات توسط اینفلوئنسر

هزینه تبلیغات در اینستاگرام در زمینه‌ های شغلی مختلف

قبلا هم اشاره کردیم که نوع محصولات و برند شما می‌تواند در قیمت تبلیغات بسیار موثر باشد. همین‌طور اینفلوئنسری که برای تبلیغات خود انتخاب کرده‌اید در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند بر روی هزینه تبلیغات تاثیرگذار است. برای مثال اینفلوئنسرهایی که در حوزه گیم و بازی یا تکنولوژی فعالیت دارند نسبت به آن دسته از اینفلوئنسرهایی که در حوزه سرگرمی کار می‌کنند نرخ بسیار بالاتری دارند.

به این نکته دقت داشته باشید که اگر محدودیت بودجه دارید، اینفلوئنسرهایی که دارای نرخ کم‌تری هستند را انتخاب نکنید. سپردن تبلیغات به افرادی که در حوزه فعالیت برند شما نیستند هرچند هم که ارزان باشد اصراف هزینه است.

نکته دیگری که باید در تبلیغات به‌ آن توجه کنید نرخ قیمت تبلیغات توسط سلیبریتی‌ها است. استفاده از این افراد برای برند‌ها یا کسب‌وکارهای نوپا پیشنهاد نمی‌شوند زیرا قیمت یک تبلیغ ساده چند ثانیه‌ای توسط یک سلیبریتی بین 50 تا 100 میلیون تعیین شده است. اما هزینه تبلیغات در اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها از 50 هزار تومان تا 500 میلیون متغیر است.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

جمع‌بندی

هزینه تبلیغات در اینستاگرام به عوامل متعددی وابسته است که در این مطلب سعی کردیم به آن‌ها بپردازیم. شاید تبلیغات در این پلتفرم در ایران به‌ظاهر سرسری و بدون قانون شناخته شود اما طبق یک سری تعرفه‌ها و دسته‌بندی‌ها هزینه تبلیغات در این برنامه تعیین شده و شما می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به وب‌سایت  آژآنس تبلیغاتی گاو بنفش به آدرس www.gavebanafsh.com از این تعرفه‌ها اطلاعات کسب کنید یا با شماره تلفن های ۰۲۱۷۷۷۳۶۲۳۱ و ۰۹۱۹۰۰۴۴۲۸۰ با ما تماس بگیرید.

نرخ تبلیغات بسته به هدف یا نوع بیزینس شما و همچنین پیجی که انتخاب می‌کنید تبلیغات‌تان در آن صورت گیرد متغیر است. در این راستا توجه به نکاتی که قبلا ذکر شد در هزینه تبلیغات بسیار مهم بوده و انجام آن‌ها به تمامی مشاغل و کسب‌وکار توصیه می‌شود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*