محافظ صفحه نمایش مایع

هشدار شیائومی به خریداران: محافظ صفحه نمایش مایع، گوشی را خراب می‌کند

شیائومی از کاربرانش خواسته که استفاده از محافظ صفحه نمایش مایع را کنار بگذارند؛ چراکه این کار ممکن است آسیبی جدی به گوشی آن‌ها وارد کند.

در شرایطی که بازار محافظ های صفحه نمایش در حال حاضر بسیار داغ شده و عده زیادی از کاربران گوشی‌های موبایل آن‌ها را از جمله مهم‌ترین اکسسوری‌های گوشی ها می‌دانند، کمپانی ردمی، یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های شیائومی، به‌تازگی در خصوص خطرات محافظ های صفحه نمایش مایع به کاربرانش هشدار داده است! این محافظ‌ها به‌طور خاص نزد کاربران گوشی‌های مدرن، خصوصا دستگاه‌های با صفحه نمایش خمیده به محبوبیتی فوق‌العاده دست یافته‌اند. با این وجود شیائومی در نامه‌ای خطاب به کاربرانش خطرات استفاده از این صفحه نمایش‌ها را به آن‌ها گوشزد می‌کند.‌

محافظ صفحه نمایش مایع چه خطراتی برای نمایشگر گوشی دارد؟

شیائومی

مهم‌ترین نکته‌ای که شیائومی در خصوص این محافظ های صفحه نمایش به آن اشاره کرده، چسب مایع به کار رفته در آن‌هاست. به ادعای این غول گوشی‌سازی کشور چین، چسب مایع به کار رفته برای محکم کردن این محافظ‌های صفحه نمایش ممکن است به برخی اجزای حساس و کلیدی گوشی موبایل مثل کلیدهای فیزیکی، پورت شارژ یا حفره‌های اسپیکر نفوذ کرده و سبب بروز مشکلات ناخواسته‌ای مثل ریستارت شدن ناگهانی دستگاه، کار نکردن دکمه‌ها و یا حتی آسیب دیدن قاب و کاور شود.

در گجت نیوز بخوانید:
محافظ صفحه نمایش موبایل، ضروری یا بی خودی؟ بیشتر گوشی های آینده سامسونگ می‌توانند بدون محافظ صفحه نمایش عرضه شوند! هیچگاه از یک محافظ نمایشگر ارزان برای گوشی گران قیمت خود استفاده نکنید

مهم‌تر از همه آنکه شیائومی به کاربرانش اعلام کرده که استفاده از این محافظ‌ها می‌تواند باعث باطل شدن گارانتی دستگاه شود. به این ترتیب هزینه تعمیر هرگونه خطر و آسیب وارد شده به اجزای مختلف گوشی های موبایل در اثر استفاده از این محافظ های صفحه نمایش مایع بر عهده خود کاربر خواهد بود.

البته تعمیرکاران و کاربران حرفه‌ای ممکن است بتوانند با نصب صحیح و اصولی این لایه‌های محافظ روی صفحه نمایش مانع از درز چسب‌ها به قطعات حیاتی دستگاه شوند. با این وجود خطرات ناشی از نصب غیراصولی این محافظ‌ها به‌حدی بالاست که کمپانی‌های گوشی‌ساز استفاده از آن را به‌طور کلی ممنوع اعلام کنند!

محافظ صفحه نمایش مایع

شیائومی همچنین به کاربرانش توصیه می‌کند که به جای استفاده از ورق‌های مایع برای محافظت از صفحه نمایش، می‌توانند سراغ محافظ‌های سنتی صفحه نمایش مثل نمونه‌های مبتنی بر شیشه آبکاری شده، شیشه غیرآبکاری شده یا ورق‌های الکتروستاتیک استفاده کنند که نصبشان نیازی به چسب‌های مایع ندارد.

در همین زمینه بد نیست بدانید که اپل هم چند روز پیش توصیه‌هایی را در خصوص مجاورت آیفون‌ها با رطوبت منتشر کرده و از کاربرانش خواسته بود که در صورتی خیس شدن یا نفوذ رطوبت در آیفون، از گذاشتن آن داخل کیسه برنج خام جدا خودداری کنند! کوپرتینویی‌ها در عوض از کاربرانشان خواسته‌اند که برای جلوگیری از آسیب دیدن iPhone در اثر مجاورت با رطوبت ابتدا کابل‌های دستگاه را قطع کرده و سپس با ضربه زدن آهسته به آیفون باعث خروج مایع اضافی از حفره‌های دستگاه شوند. پس از این کار نیز اپل توصیه می‌کند که دستگاه رطوبت‌دیده را به مدت حداقل سی دقیقه در محلی که هوا در آن‌جا جریان دارید قرار دهید تا به مدت حداقل سی دقیقه خشک شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*