سگ رباتیک تکنو

کنسول بازی دستی، عینک واقعیت افزوده و یک سگ رباتیک جذاب؛ محصولات جدید تکنو در MWC 2024

نمایشگاه WMC 2024 برای تکنو درخشان آغاز شد؛ زیرا آنها از یک کنسول بازی دستی، عینک واقعیت افزوده و یک سگ رباتیک شگفت‌انگیز رونمایی کردند. در ادامه با ویژگی‌های این گجت‌های خاص آشنا می‌شوید.

تکنو توانسته‌ است با ارائه طراحی متفاوت و برخی ویژگی‌های خاص نام خود را در میان سازندگان گوشی مطرح کند. هرچند آنها به این مقدار راضی نیستند و می‌خواهند در دیگر عرصه‌های فناوری نیز حرفی برای گفتن داشته باشند. به‌همین خاطر تکنو در نمایشگاه WMC 2024 از یک سگ رباتیک بسیار جذاب، یک کنسول بازی و یک عینک واقعیت افزوده پرده‌برداری کرد. بیایید ابتدا نگاهی به این سگ زیبا داشته باشیم.

ویژگی‌ های سگ رباتیک تکنو داینامیک 1

سگ رباتیک تکنو

کسی تردید ندارد که در آینده ربات‌ها نقش بسیار پررنگی در زندگی ما خواهند داشت. آنها می‌توانند در قسمت‌های مختلف از پزشکی و نظامی گرفته تا آموزشی و تفریحی به‌کار گرفته شوند. همین نیز مهندسین شرکت تکنو را بر آن داشت که بهترین حیوان خانگی رباتیک را طراحی کنند. آنها هنگام طراحی این محصول از سگ ژرمن شپرد الهام گرفته‌اند و بر این باورند که تکنو داینامیک 1 می‌تواند در زمینه‌های تفریحی، آموزشی و کمک‌رسانی مفید واقع شود.

داینامیک 1 دارای گشتاور 45 Nm/Kg است که یعنی در هنگام بالا رفتن از پله‌ها هیچ‌مشکلی نخواهد داشت. سگ رباتیک تکنو همچنین می‌تواند حرکت‌های مختلفی از جمله خم‌شدن یا لمس‌کردن صاحب‌ خود با یک دست را به‌راحتی انجام دهد. علاوه بر اینها استفاده از سیستم هوش مصنوعی هایپرسنس فیوژن در کنار دوربین سنجش عمق اینتل Real Sense D430 سبب می‌شود که این سگ جذاب موانع را تشخیص داده و از کنار آنها عبور کند.

سگ رباتیک تکنو

شرکت سازنده به‌طور دقیق اعلام نکرد که این ربات از چه پردازنده‌ای بهره می‌برد وصرفا از یک پردازنده ۸ هسته‌ای ساخت آرم نام برد. از دیگر ویژگی‌های تکنو داینامیک 1 می‌توان به حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، وای‌فای 6 و بلوتوث ۵.۲ اشاره کرد. کاربران می‌توانند برای ارتباط با این ربات از برنامه مخصوص استفاده کنند. البته امکان استفاده از فرامین صوتی یا کنترل ریموت اختصاصی نیز وجود دارد.

شرکت سازنده همچنین اعلام کرد که این ربات هوشمند از یک باتری ۱۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند انرژی مورد نیاز برای ۹۰ دقیقه فعالیت را تامین کند. اگر به این گجت علاقه‌مند شده‌اید، باید شما را ناامید کنیم. چراکه تکنو آن را صرفا نمادی برای به‌رخ کشیدن توانایی‌ها و نوآوری‌های خود در عرصه رباتیک و هوش‌ مصنوعی می‌داند. بدین‌ترتیب نباید انتظار عرضه آن به‌عنوان یک محصول تجاری را در آينده نزدیک داشته باشیم.

البته کاملا مشخص است که حتی اگر سگ رباتیک تکنو وارد بازار شود، توانایی رقابت با محصولات شرکت‌هایی همچون بوستون داینامیکس را نخواهد داشت.

مشخصات کنسول دستی تکنو

سگ رباتیک تکنو / کنسول بازی تکنو

دیگر محصول جذاب معرفی‌شده در نمایشگاه WMC 2024 یک کنسول دستی ویندوزی به‌نام تکنو پاکت گو است. جالب اینجاست که این کنسول دستی با یک عینک واقعیت‌افزوده نیز ترکیب شده‌ است. چنین ترکیبی را پیشتر در هیچ‌ محصولی ندیده بودیم و مشتاقیم هرچه‌زودتر آن را در دنیای واقعی بررسی کنیم. عینک واقعیت‌افزوده تکنو AR Pocket Vision نام دارد و به نمایشگر ۰.۷۱ اینچی میکرو اولد مجهز شده است. در واقع شما می‌توانید زاویه دیدی معادل یک تلویزیون ۲۱۵ اینچی (از فاصله ۶ متری) را تجربه کنید. از دیگر ویژگی‌های این عینک می‌توان به دیوپتر متغیر تا ۶۰۰۰ درجه اشاره کرد.

این شرکت چینی همچنین از یک ژیروسکوپ ۶ محوره نیز درون محصول خود استفاده کرده است که می‌تواند در ترکیب با یک الگوریتم هوش‌ مصنوعی خاص حرکات سر کاربر را به‌خوبی شناسایی کند.

کنسول دستی tecno

کنسول دستی ویندوزی تکنو از یک پردازنده ۸ هسته‌ای با ۱۶ رشته و حداکثر فرکانس ۵.۱ گیگاهرتز بهره می‌برد. شرکت سازنده یک فن و سه لوله مسی را هم برای خنک کردن این پردازنده در نظر گرفته است. انرژی مورد نیاز این مجموعه نیز توسط یک باتری ۵۰ وات‌ساعتی تامین می‌شود. جالب اینجاست که با همه اینها کنسول تکنو نسبت به سایر رقبای خود (از جمله ایسوس ROG Ally) تا ۵۰ درصد کوچکتر و ۳۰ درصد سبک‌تر است. البته شباهت زیادی هم به کنترولر ایکس‌باکس دارد.

تکنو اعلام کرد که پاکت گو را با Smart Box عرضه خواهد کرد که می‌تواند همچون هابی برای مدیریت بازی‌ها و تنظیمات عمل کند. با کمک اسمارت باکس شما می‌توانید کنسول و عینک را به دیگر دستگاه‌های تکنو متصل کنید.

کدامیک از محصولات جدید تکنو برای شما جذاب‌تر بود، سگ رباتیک یا کنسول بازی ویندوزی؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*