همایش هوش مصنوعی و دیپلماسی های نوین

همایش هوش مصنوعی و دیپلماسی های نوین با حمایت همراه اول برگزار می‌شود

همایش هوش مصنوعی و دیپلماسی های نوین در روز سه شنبه هشتم اسفند 1402 با حمایت همراه اول در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

امروز سه شنبه هشتم اسفند 1402، دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران میزبان پنجمین همایش سالیانه بین المللی انجمن ایرانی مطالعات جهان با موضوع هوش مصنوعی و دیپلماسی های نوین است. این رویداد با حمایت همراه اول برگزار می‌شود و در جریان برگزاری آن، شاهد برقراری یک کارگاه آموزشی جانبی با عنوان «هنر مذاکره با هوش مصنوعی» خواهیم بود. این کارگاه آموزشی در روز سه شنبه 8 اسفند با تدریس محمدعلی اخایی، دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و با حمایت همراه اول از ساعت 14 تا 16 برگزار خواهد شد.

اهداف برگزاری همایش هوش مصنوعی و دیپلماسی های نوین

ایجاد درکی عمیق برای شرکت‌کنندگان در راستای چگونگی استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی به‌منظور توانمندسازی و بهینه‌سازی فرایندهای مذاکره، از جمله اهداف برگزاری این کارگاه محسوب می‌شود. گسترش استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی در جهان باعث شده روابط خارجی کشورها هم از پیشرفت‌های فناورانه تاثیر بگیرند و تحولاتی را تجربه کنند. هوش مصنوعی نیز در کنار دیگر دستاوردهای فناوری اطلاعات می‌تواند در عرصه روابط بین‌الملل، ایفای نقش کند و تاثیراتی را روی رقابت اقتصادی و نظامی بین کشورها برای کسب قدرت و نفوذ بیشتر بر منافع ملی آنها بگذارد. دیپلماسی هم بازوی سیاست خارجی و بستر شکل‌گیری روابط رسمی دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود.

همایش هوش مصنوعی و دیپلماسی های نوین با هدف تولید ادبیات پژوهشی در زمینه روندهای پیش روی بازیگران دولتی و غیر دولتی برگزار می‌شود و برگزارکنندگان این رویداد قصد دارند در سایه دستاوردهای نوین در عرصه هوش مصنوعی، وضعیت فعلی و دورنمای پیوند بین این فناوری و مباحث مرتبط با دیپلماسی و سیاست خارجی را تبیین کنند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این رویداد می‌توانید به آدرس اینترنتی https://rubika.ir/HamraheDigitali مراجعه کنید.