فولکس واگن تیگوان

گلف GTI و فولکس واگن تیگوان به سامانه جانبازان اضافه شدند

شرکت ماموت خودرو دو محصول گلف GTI و فولکس واگن تیگوان را به سامانه جانبازان اضافه کرده است. در ادامه با مشخصات کلی این دو خودرو آشنا شوید.

خودروهای وارداتی یکی پس از دیگری به سامانه یکپارچه می‌آیند و یکی از اقشاری که حواله‌های جداگانه به آنها اختصاص داده شده، جانبازان هستند. در آخرین اخبار خودرو راجع به بازار داغ خرید و فروش حواله خودروهای وارداتی جانبازان خواندیم و دیدیم که برخی از حواله‌ها تا سقف قیمت 8 میلیارد تومان هم فروخته می‌شوند.

اضافه شدن گلف GTI و فولکس واگن تیگوان به سامانه جانبازان

در آخرین گزارش گجت نیوز خواندیم که جانبازان می‌توانند خودروهای BMW را وارد کشور کنند و یکی از کراس اوورهای جذاب این برند را به لحاظ مشخصات فنی و امکانات رفاهی معرفی کردیم و حالا به‌نظر می‌رسد دو خودرو جدید دیگر به سامانه یکپارچه اضافه شده و جانبازان می‌توانند سفارش دهند.

در ادامه به معرفی هر یک از این دو خودرو می‌پردازیم:

فولکس واگن تیگوان در سامانه جانبازان

گلف GTI و فولکس واگن تیگوان

یکی از خودروسازان نسبتاً فعال بازار کشورمان که ماموت خودرو باشد، خودرو جدیدی به‌نام فولکس واگن تیگوان را به سامانه یکپارچه مخصوص جانبازان اضافه کرده است. این خودرو آلمانی یک کراس اوور سایز متوسط است که پیش از این به واسطه همین واردکننده به ایران آمده بود.

در دور جدید واردات خودرو، ماموت خودرو قصد دارد این ماشین دو دیفرانسیل را فقط برای جانبازان عرضه کند. تا آنجا که اطلاع داریم، شرکت واردکننده تیگوان به ایران دومین نسل از این محصول را به بازار خواهد آورد و اگر شرایط مهیا باشد، سومین نسل آن هم پتانسیل ورود به بازار را خواهد داشت.

فولکس واگن تیگوان

فولکس واگن تیگوان زیر کاپوت خود مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ TSI شده و می‌تواند حداکثر 184 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این کراس اوور از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو و عقب ارسال می‌شود. هم‌اکنون تیگوان حاضر در خیابان‌های ایران با جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه خیس کار می‌کند.

فولکس واگن تیگوان

تیگوان نسل دوم می‌تواند در عرض 7.7 ثانیه از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و از جمله آپشن‌های رفاهی آن می‌توان به سقف پانوراما، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای، گرم‌کن صندلی‌های جلو، کروز کنترل تطبیقی، جلو آمپر دیجیتالی، ترمز اضطراری اتوماتیک، تهویه اتوماتیک دو کاناله، شارژر وایرلس تلفن همراه، ترمز پارک برقی، اتوهلد و رادار نقطه کور اشاره کرد.

گلف جی تی آی – GTI در سامانه جانبازان

گلف جی تی آی

خودرو دیگری که به سامانه جانبازان اضافه شده، گلف جی تی آی است. این هاچ بک جذاب و دوست‌داشتنی که متعلق به برند فولکس واگن است از سال 1974 میلادی در هشت نسل به بازارهای جهانی راه پیدا کرده و آخرین نسل آن در سال 2021 رونمایی و عرضه شد. ماموت خودرو، گلف GTI را پیش از ممنوعیت واردات به خیابان‌های ایران آورد و حالا مجددا مجوز عرضه آن برای جانبازان را دریافت کرده است. در ادامه به معرفی اجمالی این خودرو می‌پردازیم.

گلف جی تی آی

گلف جی تی آی زیر کاپوت خود مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ شده که می‌تواند حداکثر 241 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این هاچ بک زیبا از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به محور جلو منتقل می‌شود و با چنین گشتاور خوبی می‌تواند در عرض 6.2 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برسد. گلف GTI در هر صد کیلومتر پیمایش به‌طور ترکیبی 8.8 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

هاچ بک آلمانی اضافه شده به سامانه جانبازان، طراحی مدرن و جذابی دارد. داخل کابین این خودرو همه چیز در عین سادگی، زیبا به‌نظر می‌رسد و المان‌های طراحی قرمز رنگ نشان‌دهنده خاص بودن این گلف آلمانی است. از نظر آپشن‌های رفاهی و امکانات در سطح قابل قبولی قرار می‌گیرد و مجهز به موارد زیر است:

گلف جی تی آی

کروز کنترل تطبیقی، کیسه هوای جانبی، پرده‌ای و جلو، سیستم کنترل پایداری، استارت دکمه‌ای، صفحه نمایش مولتی‌مدیای 8 اینچی لمسی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، سنسور باران، تهویه اتوماتیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم کمکی پارک، سنسور پایش فشار باد تایرها و هدآپ دیسپلی.

هنوز قیمت این محصول مشخص نشده و باید دید چه زمانی ماموت خودرو روی آن قیمت خواهد گذاشت. به هر حال می‌توان فهمید که بازار از این خودرو استقبال می‌کند، چرا که تمام مولفه‌های جذابیت را دارد.

همچنین بخوانید:
بازار داغ خرید و فروش حواله خودروهای وارداتی جانبازان عجیب اما واقعی؛ سایپا حواله خودروهای وارداتی جانبازان را می‌خرد! قیمت های عجیب و غریب فروش حواله خودروهای وارداتی