خودروهای BMW جانبازان

خودروهای BMW که جانبازان می‌توانند به کشور وارد کنند

پس از ماجرای اختصاص حواله‌های بنز به جانبازان، حالا فهرست خودروهای BMW جانبازان که می‌توانند وارد کشور کنند مشخص شده است.

پس از مدت‌ها انتظار، واردات خودرو هم به ظاهر آزاد شد و خودروهای خارجی در صف عرضه قرار دارند. پیش‌تر در بخش اخبار خودرو گجت نیوز خواندیم که بازار خرید و فروش حواله خودروهای وارداتی جانبازان داغ است و حواله‌های بنز با قیمت‌های نجومی و عجیب به فروش می‌رسند.

خودروهای BMW برای جانبازان وارد می‌شوند

حالا جانبازان عزیز کشورمان می‌توانند یکی از محصولات شرکت بی ام و – BMW را بخرند و از سواری آن لذت ببرند. خودروی مدرن و زیبایی که برای جانبازان در نظر گرفته شده، کانتریمن (Countryman) است که سال‌ها پیش شاهد حضور آن در خیابان‌های کشور بودیم و حالا دوباره به بازار داخلی رسیده است.

با نگاهی به سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، می‌بینیم که یک خودرو جذاب از برند بی ام و و زیرمجموعه آن یعنی مینی به نام کانتریمن در صف عرضه قرار دارد. نسل آخر این خودرو در سال 2018 میلادی به ایران آمد و با استقبال خوبی هم مواجه شد و حالا که واردات آزاد شده، می‌توانیم یک مینی کانتریمن را در بازار مشاهده کنیم. در ادامه به معرفی مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو جذاب می‌پردازیم.

مختصری درباره مینی کانتریمن

خودروهای BMW جانبازان

کراس اوور سایز کوچک بی ام و یکی از بزرگترین ماشین‌هایی است که شرکت مینی – MINI طراحی و تولید کرده و جثه بزرگ و ارتفاع کم آن به زیبایی‌های آن افزوده است. خوشبختانه طراحی ظاهری این خودرو پخته‌تر شده و تغییرات گسترده‌ای را شاهد هستیم. هم در جلو و هم در عقب چراغ‌ها تغییر کرده و گرافیک تازه‌ای به خود گرفته‌اند.

در قسمت جلوپنجره و استایل کلی، زبان طراحی خاص بی ام و دیده می‌شود و در تریم داخلی هم تغییرات به همین خوبی صورت پذیرفته است. از جمله بخش‌هایی که در کابین کانتریمن با تغییرات گسترده روبه‌رو شده می‌توان به داشبورد، صندلی‌ها و کنسول اشاره کرد.

زیر کاپوت مینی کانتریمن

خودروهای BMW جانبازان

مینی کانتریمن که در سامانه یکپارچه برای جانبازان در نظر گرفته شده مدل‌های گوناگون بنزینی و الکتریکی دارد و آن نسخه‌ای که احتمالا بازار ایران را لمس خواهد کرد، پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که می‌تواند حداکثر 296 اسب بخار قدرت تولید کند.

نیروی محرکه این کراس اوور جمع‌وجور شهری از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به محور جلو و عقب منتقل خواهد شد و شتاب صفر تا صد آن در عرض 5.4 ثانیه انجام می‌شود. حداکثر سرعتی که با این خودرو می‌توان طی کرد، 250 کیلومتر در ساعت است.

آپشن‌های رفاهی مینی کانتریمن

خودروهای BMW جانبازان

از یک خودرو بی ام و انتظاری جز سطح بالای امکانات رفاهی نمی‌توان داشت و MINI Countryman در بخش امکانات رفاهی و ایمنی با دست پر به میدان آمده تا با بزرگان چینی بازار رقابت کند. البته مشخص نیست دقیقا کدام نسخه از این کراس اوور به بازار می‌رسد و چه آپشن‌های دقیقی دارد. در ادامه به برخی از آپشن‌های آن اشاره می‌کنیم:

سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، هدآپ دیسپلی، صفحه نمایش 9.5 اینچی اولد دایره‌ای روی کنسول وسط، کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی و سراشیبی، سنسور نور و باران، دارای مود رانندگی مجزا، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری، رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد، نورپردازی داخلی، رینگ‌های 19 اینچی آلومینیومی و سیستم هشدار تصادف از جلو و عقب.

پیشینه خبر:
بازار داغ خرید و فروش حواله خودروهای وارداتی جانبازان عجیب اما واقعی؛ سایپا حواله خودروهای وارداتی جانبازان را می‌خرد! قیمت های عجیب و غریب فروش حواله خودروهای وارداتی