محصول جدید تویوتا معین خودرو

سه محصول جدید تویوتا توسط معین خودرو به ایران آمد

شرکت معین خودرو ایرانیان در جدیدترین اقدام خود به‌زودی واردات و عرضه رسمی سه محصول جدید تویوتا را به داخل کشورمان آغاز خواهد کرد.

شرکت معین خودرو ایرانیان که سابقه عرضه موفق تویوتا کرولا ۱۲۰۰ سی‌سی توربو و تویوتا کرولا ۱۵۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی را در کارنامه وارداتی خود دارد، اکنون تصمیم به واردات سه خودروی اقتصادی (از حیث قیمت جهانی) به بازار ایران گرفته است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی محصولات جدید وارداتی معین خودرو می‌پردازیم.

سه محصول جدید تویوتا که توسط معین خودرو به ایران می‌آیند

تویوتا کرولا

طبق اعلام شرکت مذکور، سه محصول جدید تویوتا شامل تویوتا لوین در دو نسخه توربو و هیبرید و همچنین تویوتا کرولا هیبرید به‌زودی وارد بازار خواهند شد. طبق اخبار واصله تعدادی از خودروهای لوین و کرولا هیبرید در حال ترخیص از گمرک هستند تا برای معرفی رسمی و تحویل به اولین مشتریان آینده آماده شوند.

تا پیش از این، شرکت برساوش نیز مجوز واردات تویوتا لوین در دو نسخه توربو و هیبرید را اخذ کرده بود و از سویی دیگر، گروه خودروسازی سایپا نیز واردات نسخه‌های مختلف تویوتا کرولا را درخواست کرده بود که با این تفاسیر واردات این محصولات در رقابت تنگاتنگی بین این سه شرکت قرار خواهد گرفت.

مشخصات فنی خودروهای وارداتی جدید معین خودرو

تویوتا لوین

خودرو تویوتا کرولا هیبرید از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۱ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر و یک موتور الکتریکی ۷۰ اسب بخاری با قدرت مجموع ۱۷۱ اسب بخار بهره می‌برد. گیربکس قرار گرفته شده روی کرولا هیبرید از نوع CVT است که قدرت حاصله را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. سیستم تعلیق این خودرو در قسمت جلو مک‌فرسون و در قسمت عقب از نوع مولتی‌لینک است.

تویوتا لوین نسخه توربو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوشارژ با حداکثر توان ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر بهره می‌برد. قدرت این خودرو توسط یک گیربکس CVT با ده دنده مصنوعی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود

در مقابل نسخه هیبرید تویوتا لوین از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی به‌همراه یک موتور الکتریکی با مجموع توان ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۱ نیوتن‌متر بهره می‌برد که تمامی نیروی به‌دست آمده توسط یک گیربکس CVT سازگار یافته با پیشرانه هیبریدی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی

از نظر امکانات، خودروهای ذکر شده با حداقل سطح آپشن وارد بازار ایران خواهند شد. در ادامه امکانات کرولا هیبرید و لوین را به تفکیک نام می‌بریم:

سه محصول جدید تویوتا

از آپشن‌های تویوتا کرولا هیبرید می‌توان سانروف، هشدار خروج از خط، اتوهلد، دکمه استارت، فرمان چند منظوره با قابلیت تنظیم در 4 جهت، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دنده عقب، کامپیوتر سفری، نمایشگر لمسی دیجیتال 10.25 اینچی، سنسور نور، سیستم نور بالای خودکار، سیستم صوتی با قابلیت اتصال بلوتوث و USB، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل کابین و صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع را نام برد.

سه محصول جدید تویوتا

از آپشن‌های تویوتا لوین معین خودرو نیز می‌توان به 6 عدد کیسه هوای ایمنی، ترمز ABS و EBD، کنترل کشش و پایداری، هشدار خروج از خط، ایموبیلایزر، ایزوفیکس، استارت دکمه‌ای، نمایشگر 12.3 اینچی کنسول مرکزی با پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، فرمان چندمنظوره با تنظیم 4 جهتی، سانروف برقی، صندلی دستی راننده، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها و سیستم صوتی پریمیوم با 4 اسپیکر اشاره کرد.

همچنین بخوانید:
رونمایی از هوندا وزل بنزینی معین خودرو در نمایشگاه خودرو تهران + عکس قیمت تویوتا پرادو جدید مشخص شد